skip to Main Content

Zo zorg je voor loyale klanten in het digitale tijdperk

Laatste update op 7 juli 2020 om 12:57 pm
  • Blog
Leestijd: 2 minuten

Wil jij er ook voor zorgen dat je klanten loyaal blijven? Natuurlijk, wie wil dat nu niet. Helaas wordt dit steeds moeilijker. Bijna iedereen is met elkaar verbonden via het internet. Informatie is snel en gemakkelijk te vinden. Dus ook informatie over concurrenten. Klantervaringen met bedrijven, je vindt ze overal. Op websites, social media, noem het maar op. Het is voor consumenten makkelijker dan ooit om over te stappen op een concurrent. Loyaliteit is daarom belangrijker dan ooit tevoren. Maar hoe zorg je voor loyale klanten in het digitale tijdperk?

Zet in op digitale communicatiemiddelen

Klanten blijven loyaal als je contact met ze legt. Dat kan digitaal op veel verschillende manieren. Met een goede online marketingstrategie kun je hiervoor zorgen. Het gaat zowel om loyale klanten houden als klanten loyaal houden. Daarvoor kun je een aantal middelen inzetten. We zetten hieronder vier manieren voor je op een rij.

  1. Livechat – Klanten die vragen hebben willen het liefst direct worden geholpen. De telefoon pakken of een e-mail sturen is geregeld al een handeling te veel. Een livechat is dat niet. Met een livechat kunnen klanten je direct bereiken. Chatten via de website of binnen een app voor tablet of smartphone geniet daarom vaak de voorkeur. Ben je op zoek naar manieren om je klanten zo goed mogelijk te helpen via de live chat? Lees hier 5 tips voor een geweldige livechat!
  2. Webcare – Klanten bezoeken je niet meer alleen op je website. Social media zoals Facebook en Twitter spelen tegenwoordig een grote rol. Klanten zoeken je daar op, en als je daar te vinden bent verwachten ze daar ook te worden geholpen. Maar hoe zorg je ervoor dat je snel reageert waar nodig is en hoe behandel je dit persoonlijk af? Wij geven een aantal tips.
  3. E-mailmarketing – Je bereikt klanten gemakkelijk via je e-maillijst en/of nieuwsbrief. Houd ze op de hoogte van nieuwe producten, wijzigingen in je aanbod of dienstverlening en andere voor de klant belangrijke ontwikkelingen. Probeer de inhoud van je berichten zoveel mogelijk op de klant af te stemmen. Met relevante informatie bind je klanten aan je.
  4. Contentmarketing – Het verspreiden van waardevolle en relevante content is een van de beste manieren om klanten aan je te binden. Bovendien is deze content op verschillende platformen te plaatsen. Bijvoorbeeld op je blog en social media-netwerken.
Back To Top