Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Zomer calamiteiten: 24/7 klantvriendelijke ondersteuning

Leestijd: 2 minuten

Met de lente officieel om de hoek richten bedrijven zich op de voorbereiding van de zomer, aangezien dit vaak een drukke periode kan zijn qua werkhoeveelheid. Vooral installatiebedrijven kampen al gauw met een overlopende storingsdienst. Specifiek bedrijven die zonnepanelen en airco’s installeren zullen zich hierin herkennen. Deze zomerproducten worden in de zomer massaal besteld, wat voor een hoge werkhoeveelheid en werkdruk zorgt. Om jou en je klanten een hoop zomerzorgen te besparen is het daarom verstandig om je juist nu al goed voor te bereiden op de zomerdrukte.

Omgaan met piekproblemen

Omdat er in de zomer een grote vraag is om zonnepanelen en airco’s te plaatsen, ontstaan hierdoor snel lange wachttijden bij de klantenservice. Dat heeft veel invloed op je planning. En omdat veel mensen vaak voor het eerst zonnepanelen of een airco laten plaatsen, zijn de calamiteiten die kunnen ontstaan voor hen onbekend waardoor ze al gauw de storingsdienst bellen. Je storingsdienst raakt hierdoor snel oververhit. Gecombineerd met de lange wachttijden vraagt dit veel van je capaciteit en bereikbaarheid. Gelukkig kun je deze capaciteitsproblemen en andere piekproblemen voorkomen door (tijdelijk) een partner in klantcontact in te schakelen. Naast getrainde en empathische klantcontactmedewerkers, hebben bedrijven zoals DIRECT Klantcontact veel specialistische kennis om jouw klantvraag te koppelen aan de juiste expertise. Beide zorgen voor kwalitatief hoog klantcontact en daarmee een hoge klanttevredenheid. En dat bieden wij maar liefst 24 uur per dag!

Wij ontzorgen je graag

Heeft de bovenstaande tekst een indruk op je gemaakt?  Bedenk dan dat wij juist in deze drukke periode je goed kunnen ondersteunen in het te woord staan van je klanten. Zodat jij de focus kunnen leggen op de kern van je bedrijf: namelijk het helpen van je klanten door storingen op te lossen.

Joyce Alberg
adviesgesprek

Even sparren of vrijblijvend advies? Plan een afspraak in met Joyce.

"Benieuwd hoe jij ook kunt uitblinken in klantcontact? In een videocall of tijdens een telefoongesprek bekijken wij samen hoe we jouw klantenservice optimaal kunnen inrichten. Kies een passende datum en tijdstip, dan spreken we elkaar snel!"

Plan direct je afspraak

Joyce Alberg
Accountmanager

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top