skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar

Veelgestelde vragen, bekijk de FAQ

Waar ben je naar op zoek?

Veelgestelde vragen, bekijk de FAQ

Waar ben je naar op zoek?

Wil je iets weten of heb je een vraag?

We kunnen ons goed voorstellen dat je vragen hebt betreffende onze dienstverlening, onze services of ons bedrijf. Op deze pagina hebben we de veelgestelde vragen beantwoord waar je mogelijk antwoord op wilt. Dit is een verzamelplek voor veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden.

Kies een onderwerp

Algemene vragen

We kunnen onze telefoonservice zo voordelig aanbieden doordat onze medewerkers voor verschillende bedrijven de telefoon opnemen. Voor je klanten zal het echter zijn alsof jouw eigen medewerkers achter de telefoon zitten.

Onze agents worden continu opgeleid om zodoende op de juiste en kwalitatief goede manier antwoord te geven op vragen van jouw klanten. Dit geldt niet alleen voor jouw branche, maar ook voor andere branches. Onze call agents nemen de telefoon op voor meer dan duizend bedrijven.

Voor de telefoonservice van DIRECT Klantcontact voorzien we je graag van een vaste contactpersoon. Daarnaast staat de helpdesk tussen 7.00 uur en 22.00 uur altijd voor je klaar.  Je kunt ons bereiken via telefoon, mail, live chat, WhatsApp en sociale media.

Ben je voor langere tijd niet beschikbaar, vanwege bijvoorbeeld een vakantie? Dit kun je simpelweg aangeven via de Mijn DIRECT Klantcontact omgeving bij ‘Mijn beschikbaarheid’. Zet je beschikbaarheid op ‘nee’ en vermeld daarnaast je vakantiedata.

Via ‘Mijn Beschikbaarheid’ kun je realtime aangeven of je wel of niet bereikbaar bent en of wij wel of niet naar je door kunnen verbinden. Hier kun je ook de beschikbaarheid van je collega’s wijzigen.

De algemene voorwaarden ontvang je bij het contract. Kun je ze niet zo snel vinden? Hier staan ze ook.

Aanmelden

Bij DIRECT Klantcontact bieden we je graag de meest flexibele oplossingen om jou uit te laten blinken in klantcontact. De WhatsApp Service kunnen we supersnel voor je opzetten. Maar als het onverhoopt niet bevalt, kun je er elk moment ook weer vanaf. We doen graag alles om jouw klanten de beste ervaring te bieden, zodat jij je op de groei van je bedrijf kunt richten.

Héél eenvoudig. Via één druk op de knop meld je je online aan. Jouw gratis proefperiode van 14 dagen begint binnen 24 uur.

Wil je snel live? Dat kan! Vanaf het moment dat wij over jouw ondertekende overeenkomst beschikken, zit jouw telefoniste op afstand binnen 24 uur voor je klant en klaar. Heb je nog meer haast? Laat het ons weten, dan zetten we alle zeilen bij om je nog dezelfde dag te helpen.

Voor de telefoonservice van DIRECT Klantcontact voorzien we je graag van een vaste contactpersoon. Daarnaast staat de helpdesk tussen 7.00 uur en 22.00 uur altijd voor je klaar.  Je kunt ons bereiken via telefoon, mail, live chat, WhatsApp en sociale media.

Scripting

We zijn instaat de telefoon, en aanverwante klantcontact, zo kwalitatief goed mogelijk te beantwoorden doordat we een script opstellen. Het opstellen van een ‘belscript’ doen we samen met jou, de ondernemer. Jij geeft ons input en wij kijken vanuit een ietwat ander perspectief mee. Op die manier vormen we uiteindelijk samen een eenduidig script. En kunnen we direct aan de slag met het beantwoorden van jouw telefoon!

Als je het script niet in kunt zien kan dat meerdere redenen hebben. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een maatwerk script, is deze niet zichtbaar in Mijn DIRECT Klantcontact. Je kunt altijd contact opnemen met onze helpdesk. Zij kunnen je verder helpen.

Via de ‘Scripting Instellingen’ kun je allerlei wijzigingen in het script doorvoeren. Kom je er niet uit? Neem dan vooral contact op met onze helpdesk.

Opleiding van agents

Wil je snel live? Dat kan! Vanaf het moment dat wij over jouw ondertekende overeenkomst beschikken, zit jouw telefoniste op afstand binnen 24 uur voor je klant en klaar. Heb je nog meer haast? Laat het ons weten, dan zetten we alle zeilen bij om je nog dezelfde dag te helpen.

Er zijn verschillende manieren waarop we samen zorgen dat de benodigde kennis over jouw bedrijf bij onze agents terechtkomt. Allereerst kunnen we e-learnings ontwikkelen op basis van jouw werkwijze. Hiermee kunnen we snel en efficient onze agents trainen om direct van start te gaan. Gaat het om specifieke informatie? Dan bieden wij ook de mogelijkheid om agents te trainen bij ons op locatie. Wil je hier mee over weten? Neem dan contact op met onze helpdesk.

Telefoonservice

Héél eenvoudig. Via één druk op de knop meld je je online aan. Jouw gratis proefperiode van 14 dagen begint binnen 24 uur.

Wil je snel live? Dat kan! Vanaf het moment dat wij over jouw ondertekende overeenkomst beschikken, zit jouw telefoniste op afstand binnen 24 uur voor je klant en klaar. Heb je nog meer haast? Laat het ons weten, dan zetten we alle zeilen bij om je nog dezelfde dag te helpen.

Zeker! We koppelen jouw webagenda graag aan ons systeem, zodat wij afspraken voor je kunnen maken en bij binnenkomende gesprekken kunnen zien of je op dat moment al dan niet bereikbaar bent.

Bij elk telefoontje dat bij ons binnenkomt, krijg je een notificatie in de app en in de portal. Daarin vind je het bericht en het eventuele terugbelverzoek terug. Daarnaast ontvang je, indien gewenst, van elk bericht een email.

Ja, we plannen desgewenst direct afspraken voor je in en maken aantekeningen of doen registraties in jouw systeem. In overleg is heel veel mogelijk.

Voordat onze klantenservicemedewerkers voor je aan de slag gaan, vragen we je om een actuele lijst met contactpersonen. Deze personen kun je trouwens ook zelf beheren in de portal van Mijn DIRECT Klantcontact.

Ja, we verzorgen kosteloos een uniek doorkiesnummer voor jouw bedrijf.

We kunnen onze Telefoonservice zo voordelig aanbieden doordat onze medewerkers voor verschillende bedrijven de telefoon opnemen. Voor je klanten zal het echter zijn alsof jouw eigen medewerkers achter de telefoon zitten.

Voor de Telefoonservice van DIRECT Klantcontact voorzien we je graag van een vaste contactpersoon. Daarnaast staat de helpdesk tussen 7.00 uur en 22.00 uur altijd voor je klaar.  Je kunt ons bereiken via telefoon, mail, live chat, WhatsApp en sociale media.

Whatsappservice

De drempel om te bellen of een e-mail te verzenden is hoger dan om een appje te sturen. Daarom kan een WhatsApp-service een prettige toevoeging aan je klantenservice zijn. Je verhoogt de klanttevredenheid en je laat je bedrijf sneller groeien.

Ja, dat kan. Let er wel op dat je dan via dit nummer alleen nog onze WhatsApp-service kunt gebruiken. Je kunt het niet meer zelf beheren. Uiteraard heb je via onze portal Mijn DIRECT Klantcontact wel altijd inzicht in alle chats.

Live chat vindt plaats op je website, we noemen een live chat ook wel een synchroon kanaal. Dit houdt in dat je een direct gesprek met een klant / medewerker hebt. Bezoekers hebben meestal een probleem met het bestelproces of een andere acute vraag. WhatsApp doe je op je smartphone en werkt hetzelfde als wanneer je een berichtje stuurt naar een bekende. We spreken van een asynchroon kanaal bij WhatsApp. Je verwacht niet direct een antwoord. De verwachte reactietijd is bij live chat wat korter dan bij WhatsApp.

De kosten hangen af van het pakket dat je kiest, maar beginnen al bij een laag abonnementsbedrag per maand, inclusief 50 gratis chats. Je kunt op onze website direct berekenen welk pakket het beste bij jouw business past.

Nee, je hoeft in principe niets te installeren op jouw computer of telefoon. Verder kun je er volledig op vertrouwen dat we alle binnenkomende whatsappjes professioneel voor je afhandelen.

Uiteraard. We kunnen alle chats rapporteren. Vraag hier dan ook gerust naar.

Wil je de WhatsApp Service snel opzetten? Geen probleem. Laat het ons weten als je haast hebt, dan zetten we alle zeilen bij om je nog dezelfde dag te helpen.

Social media services

Luisteren naar wat klanten zeggen is hét startpunt van een goede klantenservice. Je moet dus doorlopend in de gaten houden wat klanten zeggen. Niet alleen wat ze direct via Facebook Messenger of via Twitter naar je sturen, maar ook wat online over jouw merk verschijnt. En daarop moet je vlot en adequaat reageren, wat een flinke belasting voor elke organisatie vormt. Door sociale media uit te besteden kun je deze druk bij jouw bedrijf weghalen en je richten op de verdere ontwikkeling van je bedrijf en merk.

We kunnen je helpen met het beheren van Facebook (inclusief Messenger), Instagram, Twitter en LinkedIn. Overige social media doen we in overleg. Vraag het ons gerust. Voor klantenservice via WhatsApp hebben we een afzonderlijke dienst.

Wil je jouw social media zo snel mogelijk uitbesteden? Neem dan even contact met ons op, dan bekijken we samen hoe snel we aan de slag kunnen.

Via de online portal en de app heb je steeds zicht op de meldingen van gesprekken op sociale media en de reacties van onze medewerkers. Uiteraard kun je ook bijsturen met een aanvullende briefing. Heel makkelijk via jouw persoonlijke portal of via de app.

Social media service kan je al inschakelen vanaf een laag maandtarief, plus lage kosten per reactie. Hier kan je direct berekenen wat het pakket kost dat het beste bij jouw bedrijf past. De tarieven beginnen heel vriendelijk met het Basic-abonnement waarbij 50 reacties standaard zijn inbegrepen. Opschalen naar meer interacties en 24/7 beschikbaarheid is altijd mogelijk.

Jazeker! Op basis van jouw briefing kunnen we veel vragen via sociale media zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram direct beantwoorden. Gaandeweg leren we jouw bedrijf beter kennen en gaat het percentage direct beantwoorde vragen nog verder omhoog. Uiteraard kunnen we lastige kwesties aan jou of je medewerkers voorleggen, zodat jij voor de juiste opvolging kunt zorgen.

Je hoeft niets te installeren om gebruik te maken van de Social Media Service. In principe hoef je ons alleen toegang te geven tot de kanalen die je ons wilt laten beheren. Je houdt zelf altijd toegang tot je eigen bedrijfsprofielen, zodat je precies ziet wat er wanneeer gebeurt.

Kosten en abonnementen

Héél eenvoudig. Via één druk op de knop meld je je online aan. Jouw gratis proefperiode van 14 dagen begint binnen 24 uur.

Wil je snel live? Dat kan! Vanaf het moment dat wij over jouw ondertekende overeenkomst beschikken, zit jouw telefoniste op afstand binnen 24 uur voor je klant en klaar. Heb je nog meer haast? Laat het ons weten, dan zetten we alle zeilen bij om je nog dezelfde dag te helpen.

Voor de telefoonservice van DIRECT Klantcontact voorzien we je graag van een vaste contactpersoon. Daarnaast staat de helpdesk tussen 7.00 uur en 22.00 uur altijd voor je klaar.  Je kunt ons bereiken via telefoon, mail, live chat, WhatsApp en sociale media.

Mijn DIRECT Klantcontact omgeving

Vind je het antwoord niet in het overzicht met veelgestelde vragen? Dan kun je ons ook 24/7 bereiken via deze kanalen:

Je kunt op twee manieren naar ons doorschakelen:

  1. Direct doorschakelen: toets *21 + jouw unieke doorkiesnummer.
  2. Na vijf keer overgaan doorschakelen: toets *61 + jouw unieke doorkiesnummer.

Voor de telefoonservice van DIRECT Klantcontact voorzien we je graag van een vaste contactpersoon. Daarnaast staat de helpdesk tussen 7.00 uur en 22.00 uur altijd voor je klaar.  Je kunt ons bereiken via telefoon, mail, live chat, WhatsApp en sociale media.

Heb je nog vragen?
Kom in contact

Staat je vraag er nou niet tussen? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Middels het onderstaande formulier kan je alle vragen stellen die je wilt.

    SabrinaGerritsen
    Sabrina Gerritsen

    “Ik beantwoord je vraag graag.”

    Overige contactgegevens

    DIRECT Klantcontact
    KvK handelsregister: 09114066
    BTW nummer: 81.47.28.340.B.01

    Jansbuitensingel 7
    6811AA te Arnhem

    Back To Top