skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Live chat service

Met een chatfunctie op je website haal je de drempel om contact op te nemen met de klantenservice weg. De live chat als klantenservice noemen we ook wel een ‘synchroon’ contactkanaal: de klant en de klantenservice-expert zijn op hetzelfde moment en op dezelfde plaats met elkaar in gesprek. Het voordeel hiervan is dat de klant gratis en snel antwoord heeft op zijn vragen, terwijl deze op de website zit. Hiermee is chat veel laagdrempeliger dan een e-mail sturen of aan de telefoon ‘hangen’. Andere voordelen van de live chat service van DIRECT Klantcontact zijn: meer kans op conversie, ruimere openingstijden, hogere klanttevredenheid én geen chatbots maar echte empathische mensen die de vragen beantwoorden. Meer weten? Kijk dan op deze webpagina.

De live chat service vindt plaats op je website, we noemen een live chat ook wel een synchroon kanaal. Dit houdt in dat je een direct gesprek met een klant / websitebezoeker hebt. Bezoekers hebben meestal een probleem met het bestelproces of een andere acute vraag. WhatsApp doe je op je telefoon en werkt hetzelfde als wanneer je een berichtje stuurt naar een bekende. We spreken van een asynchroon kanaal bij WhatsApp. Je verwacht niet direct een antwoord. De verwachte reactietijd is bij live chat veel korter dan bij WhatsApp, iemand zit in het eerste geval immers op je website te wachten op jouw reactie. Beheer je een webshop, dan zou de live chat service een goede toevoeging zijn op jouw huidige klantenservicestrategie.

Afhankelijk van welke tooling je op het moment gebruikt voor je live chat, is het in overleg mogelijk dat wij deze van je overnemen. Vraag dit gerust even na aan onze helpdesk, via een van onderstaande kanalen:

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Nee, helaas is dat niet mogelijk. We bieden je een gratis proefperiode van twee weken aan als het gaat om onze telefoonservice. Wat we wel kunnen doen is een test widget installeren om je dezelfde ervaring te bieden. Op die manier krijg je een goed beeld van hoe onze live chat service werkt. Je kunt deze hier aanvragen. 

Bij DIRECT Klantcontact leggen we zoveel mogelijjk rondom de correspondentie vast. Dit betekent dat we alle gesprekken tussen jouw klanten en onze klantcontactmedewerkers rapporteren en archiveren. Een groot deel is terug te vinden in de Mijn DIRECT Klantcontact omgeving. Gespreksverslagen van live chats ontvang je indien gewenst ook via e-mail. Mocht je meer willen weten, neem dan gerust contact op met een van onze consultants.

Echte mensen. DIRECT Klantcontact staat voor empathie en directe verbinding met een ander. Dit betekent dan ook dat we kunnen garanderen dat jouw klanten altijd met een échte klantcontactmedewerker komt te spreken. Geen chatbots en geen AI. Wij geloven in menselijk en persoonlijk klantcontact.

Ja, na je aanmelding ontvang je een stukje code (een script) van ons, dat je webbouwer op je website kan plaatsen. Zodoende wordt de live chat actief op alle pagina’s op je website, en kunnen websitebezoekers daadwerkelijk met je chatten. Vanaf dan kun je er volledig op vertrouwen dat we alle binnenkomende live chat conversaties professioneel voor je afhandelen.

Onze chat is er voor alle bedrijven. Groot en klein. Bij ons kies je een abonnement dat bij je bedrijf past, en betaal je alleen voor het verbruik. Na je aanmelding neemt een van onze consultants contact met je op, zodat je ons zoveel mogelijk informatie kan verstrekken over jouw bedrijf, veelgestelde vragen aan je bedrijf en bijbehorende antwoorden daarop. Deze informatie gebruiken we om een script op te stellen voor onze live-chatmedewerkers. Het installeren van de chatfunctie is gratis. Met onze heldere instructie installeer je de chat in een handomdraai op je website. Na je aanmelding, kunnen we vaak binnen 24 uur van start! Heb je al een live chat in eigen beheer? Dan kunnen we ook werken met jouw systeem.

"Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten."

Judith Sapulette, Teamleider

Judith Sapulette, DIRECT Klantcontact over opleiden

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op.

Laat je gegevens en je vraag achter in het formulier en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Back To Top