Veelgestelde vragen
Vind het antwoord op jouw vraag. Direct.
- Mijn DIRECT Klantcontact
Mijn DIRECT Klantcontact
Via Mijn DIRECT Klantcontact heb je zelf de volledige regie over de manier waarop en wanneer wij jouw klanten en relaties te woord staan. Hebben wij een klant of relatie van je gesproken, dan vind je in de app een verslag terug van het gesprek, samen met alle relevante contactgegevens van de betreffende persoon. Bovendien kun je actuele informatie over het contact direct inzien en beheren. De app kun je downloaden in de App Store of Google Play Store. Meer over de functionaliteiten van Mijn DIRECT Klantcontact vind je hier.
Vervelend! Gelukkig kun je je wachtwoord heel gemakkelijk resetten. Ga naar deze link: mijn.directklantcontact.nl/Account/ForgotPassword en vul je e-mailadres in. Vervolgens krijg je een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt veranderen.
Het bericht van onze agents wordt standaard direct na afhandeling van het gesprek volgens de gewenste actie verzonden. Wil je deze liever op specifieke tijden ontvangen? Dan kun je dit instellen in het script.
Jazeker. Kies bovenin in pagina Berichten, bij ‘Toon’, voor ‘Verwijderde berichten’. Klik op het bericht dat je wilt terughalen. Rechtsonderaan, onder de tekst van het bericht, vind je de optie ‘Tergplaatsen in Inbox’. Nadat je hierop hebt geklikt, is het verwijderen ongedaan gemaakt.
Via ‘Mijn Beschikbaarheid’ in Mijn DIRECT Klantcontact kun je realtime aangeven of je wel of niet bereikbaar bent en of wij wel of niet naar je door kunnen verbinden. Hier kun je ook de beschikbaarheid van je collega’s wijzigen.
Via het dashboard of het menu ga je naar ‘alle instellingen‘. Klik vervolgens op ‘beheerders‘. Indien je meerdere projecten hebt lopen, selecteer je eerst het project waarvoor je een nieuwe beheerder toe wilt voegen. Klik op ‘nieuwe beheerder toevoegen’ en vul zijn of haar gegevens in.
Ga naar ‘Alle Instellingen’ en via daar naar ‘Contactpersonen’. Indien je meerdere projecten hebt lopen, dien je eerst een project te kiezen. Vervolgens kun je nieuwe contactpersonen toevoegen, of bestaande verwijderen.
Als je het script niet in kunt zien kan dat meerdere redenen hebben. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een maatwerk script, is deze niet zichtbaar in Mijn DIRECT Klantcontact. Je kunt altijd contact opnemen met onze helpdesk. Zij kunnen je verder helpen.
Elke wijziging in het script is na het opslaan direct zichtbaar voor de klantcontactmedewerker. Zorg dus dat de ingevulde informatie en gegevens altijd juist zijn.
Als je alle accounts in één oogopslag wilt zien, dien je hetzelfde e-mailadres voor elk account te gebruiken als beheerder. Je kunt dit aanpassen via ‘Alle Instellingen’.
Tweestapsverificatie (2 factor authentication) is een extra beveiliging voor je account. Je gebruikt, naast je normale logingegevens, een code op je mobiele telefoon om in te loggen.
Zo stel je de tweestapsverificatie in:
-
- Stap 1: Log in op mijn.directklantcontact.nl
Doe dit in je browser, dus niet in de mobiele app.
- Stap 1: Log in op mijn.directklantcontact.nl
-
- Stap 2: Navigeer naar ‘Alle instellingen’
-
- Stap 3: Navigeer naar ‘Wachtwoord en beveiliging’
-
- Stap 4: Klik op de button ‘Tweestapsverificatie instellen’
- Stap 5: Installeer een authenticator app op je telefoon (of open de app die je al hebt)
In de App Store of Google Play download je een authenticator app. De meest gebruikte apps zijn:- Google Authenticator – klik hier voor meer informatie
- Microsoft Authenticator – klik hier voor meer informatie
- Twilio Authy – klik hier voor meer informatie
Heb je één van deze apps al geïnstalleerd of gebruik je een andere authenticator app? Dan kun je deze stap overslaan.
-
- Stap 5: Scan de QR code die je ziet staan op het scherm in Mijn DIRECT Klantcontact met behulp van je authenticator app.
Hoe je dit doet hangt af van de authenticator app die je gebruikt. Vaak kun je vanuit het beginscherm een account toevoegen door een QR code te scannen.
- Stap 5: Scan de QR code die je ziet staan op het scherm in Mijn DIRECT Klantcontact met behulp van je authenticator app.
- Stap 6: Voer de gegenereerde code in.
Voer de gegenereerde code uit de app in in het invulveld op het scherm in Mijn DIRECT Klantcontact, en klik op ‘inschakelen’.
Vanaf nu is je account extra goed beveiligd!
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op.
Laat je gegevens en je vraag achter in het formulier en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.