Veelgestelde vragen
Vind het antwoord op jouw vraag. Direct.
- Scripting
Scripting
Een (bel)script is een tekstuele houvast waardoor je een gepsprek goed kunt leiden en voeren. Een script bestaat bijvoorbeeld uit de volgende onderdelen:
- De begroeting (bijv. Goedemorgen u spreekt met Anna van Bedrijfsnaam X
- De tone of voice (gebruiken we ‘je’ of ‘u’)
- Algemene uitspraken (bijv. hoe de bedrijfsnaam wordt uitgesproken)
- Veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden en/of acties (bijv. openingstijden of bellen voor een specifiek contactpersoon en het doorverbinden daarnaar)
We zijn in staat de telefoon en andere vormen van klantcontact zo kwalitatief goed mogelijk te beantwoorden doordat we van tevoren een uitgebreid script opstellen voor jouw bedrijf. In de scripting staat precies hoe klanten te woord worden gestaan en wat de meest voorkomende antwoorden zijn op veelgestelde vragen van jouw klanten. Het opstellen van een ‘belscript’ doen we samen met jou. Jij bent tot slot van rekening de expert van jouw bedrijf. Jij geeft ons input en wij kijken vanuit onze klantenservice expertise mee naar het script. Op die manier vormen we uiteindelijk samen een eenduidig script. En kunnen we direct aan de slag met het beantwoorden van jouw telefoon.
Bij DIRECT Klantcontact geloven we in het samendoen. Jij kent jouw klanten als de beste, wij zijn de expert in klantcontact. Dit houdt in dat we jou vragen input te leveren over de organisatie en het klantcontactproces. Vervolgens brengen onze klantcontactspecialisten hun kennis in het spel door de juiste scripting op te zetten waardoor onze klantcontactmedewerkers vlekkeloos aan de slag kunnen met het verzorgen van jouw bereikbaarheid.
Het inzien en wijzigen van een script is altijd mogelijk. Wel zijn er enkele zaken waar rekening mee gehouden moet worden. Bij DIRECT Klantcontact werken we met zogenoemde ‘basis scripts’, dit zijn zijn scripts die geen verdere vervolg stappen vragen. Deze zijn eenvoudig in te zien via ‘Mijn DIRECT Klantcontact‘. Hier kun je ook eventuele wijzigingen in het script zelf doorvoeren. Ben je een klant met een uitgebreid script op maat? Dan kun je deze niet inzien via Mijn DIRECT Klantcontact. Uiteraard is het wel mogelijk om een kopie scripting te ontvangen via onze Helpdesk. Dit zijn dan ook meteen de scripts die samen met de helpdeskmedewerkers kunnen worden aangepast. De helpdesk staat 24/7 voor je klaar om te assisteren bij de scripts. Klik hier om de hulp van de helpdesk in te schakelen.
Uiteraard is dat mogelijk. Onze helpdeskmedewerkers staan altijd klaar om samen met jou de scripting door te nemen. Dit kan telefonisch of per mail. Betreft het een grote aanpassing? Dan plannen we hier een afspraak voor in. Alle wijzigingen die worden doorgevoerd zullen direct zichtbaar zijn voor onze klantcontactmedewerkers. Dit betekent dan ook dat het verbeterde script direct wordt toegepast op nieuwe inkomende lijnen.
Als je het script niet in kunt zien kan dat meerdere redenen hebben. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een maatwerk script, is deze niet zichtbaar in Mijn DIRECT Klantcontact. Het kan ook zijn dat je niet de juiste rechten hebt om het script in te kunnen zien en wijzigingen aan te brengen. Je kunt altijd contact opnemen met onze helpdesk om te vragen of je het script op een andere manier kunt inzien. Zij kunnen je verder helpen.
Vanuit DIRECT Klantcontact raden wij altijd aan om te starten met de proefperiode van twee weken. In deze twee weken heb je de mogelijkheid om eén-op-eén te ervaren hoe onze klantcontactmedewerkers jouw script gebruiken in gesprekken met jouw klanten. Het is dan ook niet gek dat je zelf een test uitvoert door zelf te bellen. Even testen is altijd goed om te doen. Laat ons je bevindingen weten en dan scherpen we het proces direct aan.
Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op.
Laat je gegevens en je vraag achter in het formulier en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.