skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

WhatsApp service

Voor veel mensen – met name uit de jongere generatie – is even een appje sturen via WhatsApp veel laagdrempeliger dan bellen of mailen. Ook met bedrijven. Sterker nog, ze verwachten steeds vaker dat je als bedrijf gewoon bereikbaar bent via WhatsApp. Klanten die via WhatsApp communiceren, verwachten snel een antwoord en wij zorgen ervoor dat ze dat ook krijgen. Je verhoogt de klanttevredenheid, waardoor klanten bij je terugkomen. WhatsApp heeft een gigantisch bereik, is snel én persoonlijk en een perfect aanvullend klantcontactkanaal voor vrijwel elk bedrijf in elke branche.

De live chat service vindt plaats op je website, we noemen een live chat ook wel een synchroon kanaal. Dit houdt in dat je een direct gesprek met een klant / websitebezoeker hebt. Bezoekers hebben meestal een probleem met het bestelproces of een andere acute vraag. WhatsApp doe je op je telefoon en werkt hetzelfde als wanneer je een berichtje stuurt naar een bekende. We spreken van een asynchroon kanaal bij WhatsApp. Je verwacht niet direct een antwoord. De verwachte reactietijd is bij live chat veel korter dan bij WhatsApp, iemand zit in het eerste geval immers op je website te wachten op jouw reactie. Beheer je een webshop, dan zou de live chat service een goede toevoeging zijn op jouw huidige klantenservicestrategie.

Ja, dat kan. Let er wel op dat je dan via dit nummer alleen nog onze WhatsApp service kunt gebruiken. Je kunt dit kanaal niet meer zelf beheren. Uiteraard heb je via de Mijn DIRECT Klantcontact omgeving wel altijd inzicht in alle chats. Bij DIRECT rapporteren we alles. Via de app en desktopversie van Mijn DIRECT Klantcontact zie je hoeveel en welke appjes er binnenkomen en kan je altijd aanvullende instructies achterlaten.

Nee, helaas is dat niet mogelijk. We bieden je een gratis proefperiode van twee weken aan als het gaat om onze telefoonservice. Bij onze WhatsApp service hebben we te maken met veel technisch aspecten die ervoor zorgen dat een gratis proefperiode niet mogelijk is. Zo brengt WhatsApp bijvoorbeeld al kosten in rekening voor het aanvragen van een nieuwe nummer. Wat we wel kunnen doen is je enkele voorbeeldcases laten zien. We hopen dat je op die manier een goed beeld krijgt van onze WhatsApp service. Je kunt deze hier aanvragen.

Dit is mogelijk. Bij DIRECT Klantcontact leggen we zoveel mogelijjk rondom de correspondentie vast. Dit betekent dat we alle gesprekken tussen jouw klanten en onze klantcontactmedewerkers rapporteren en archiveren. Een groot deel is terug te vinden in Mijn DIRECT Klantcontact. Mocht je meer willen weten, neem dan gerust contact op met een van onze consultants.

Nee, je hoeft niets te installeren op jouw computer of telefoon. Wel raden we je aan om op je website aan te geven dat je bereikbaar bent via WhatsApp, zodat klanten, leads en relaties daarvan op de hoogte zijn. Verder kun je er volledig op vertrouwen dat we alle binnenkomende whatsappjes professioneel voor je afhandelen.

Aanmelden voor de WhatsApp service van DIRECT Klantcontact kan heel snel en eenvoudig. Kies een abonnement dat bij je past en vul je gegevens in. Meestal nemen we vervolgens binnen een werkdag contact met je op om samen een script op te stellen, een WhatsApp-nummer voor je aan te vragen en onze samenwerking te finaliseren.

"Staat jouw vraag er niet tussen? Laat het ons weten."

Judith Sapulette, Teamleider

Judith Sapulette, DIRECT Klantcontact over opleiden

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op.

Laat je gegevens en je vraag achter in het formulier en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Back To Top