Van wereldreiziger naar teamleider in klantcontact

Voordat Leandro de wereld van klantcontact ontdekte, werkte hij ruim elf jaar in de hospitalitybranche. Reizen werd een grote passie van hem. “In 2018 nam ik een ‘gap year’, maar dat werden meerdere jaren. Tot COVID ineens alles op z’n kop zette en ik op zoek ging naar een nieuwe uitdaging.” Die uitdaging vond Leandro in de klantenservice branche.

“Het was even wennen, want het is heel ander werk dan hospitality, maar er zijn ook veel raakvlakken. In beide branches draait het om mensen. Dat ligt mij goed. Ik ben begonnen als klantadviseur, maar dankzij mijn motivatie en ambitie kon ik snel doorgroeien naar teamleider.”

Werken bij DIRECT Klantcontact

Na een korte pauze van 3 maanden in 2024 kwam Leandro via een vacature van DIRECT klantcontact weer terug in de klantenservice. Wat hem aanspreekt aan DIRECT klantcontact? De diversiteit aan opdrachtgevers en de focus op persoonlijke groei en verbinding. “Geen dag is hetzelfde. Ik hou van de korte lijnen, en ondanks dat ik eraan moest wennen, hou ik ook van de directheid hier: zaken worden snel opgepakt. Actie = actie.”

Samen staan we sterk. Als we elkaar steunen en écht samenwerken, kunnen we alles bereiken.
Leandro van Breet, Teamleider

Mensenmens met een missie

Leandro is een echte mensenmens. Dat blijkt niet alleen uit zijn enthousiasme voor het werken met verschillende mensen, maar ook uit zijn aanpak als teamleider. “Iedere medewerker is uniek en heeft een andere benadering nodig. Ik zie het als mijn uitdaging om iedereen goed te leren kennen. Wie heb ik voor me? Hoe kan ik deze persoon laten groeien? Iedereen heeft een handleiding, en ik zorg ervoor dat ik die altijd bij de hand heb.”

Zijn kracht ligt in het bouwen van vertrouwen, verbinding en samenwerking. “Samen staan we sterk. Als we elkaar steunen en écht samenwerken, kunnen we alles bereiken. Of het nu gaat om het behalen van KPI’s of het oplossen van een klantprobleem. Dat is waar ik voor sta.”

Cultuurverschillen overbruggen

Een belangrijk aspect van zijn werk is het trainen van medewerkers om cultuurverschillen te overbruggen. “Wat in Nederland vanzelfsprekend is, kan in Suriname onbekend zijn. Denk aan verwarmingen, boilers of hoe je bepaalde plaatsnamen zoals ‘Gorinchem’ uitspreekt of schrijft. Tijdens trainingen gebruik ik beeldmateriaal om context te geven. Het helpt enorm om dat soort verschillen te overbruggen en zo klanten nog beter te helpen.”

Zijn eerdere ervaringen met projecten voor Nederlandse opdrachtgevers komen daarbij goed van pas. “Ik weet inmiddels precies waar het mis kan gaan en hoe we dat kunnen voorkomen. Dat stukje maatwerk neem ik mee in mijn rol bij DIRECT klantcontact.”

Ik wil samen met het team bouwen aan iets waar we trots op zijn: dat is mijn doel.
Leandro van Breet, Teamleider

Passie voor familie, roadtrips en... Friends!

Naast zijn werk is Leandro graag omringd door familie en vrienden. Een typisch Surinaams weekend is voor hem niet compleet zonder een goede barbecue of een gezellig samenzijn. “Barbecueën, lekker eten.. dat is echt een ding hier,” vertelt hij lachend. Om zich lekker te kunnen ontspannen, kijkt Leandro graag series. “Ik ben groot fan van Friends. Dat is de enige serie die ik wel drie keer helemaal opnieuw heb bekeken!” Ook maakt hij graag roadtrips, met goede muziek (of juist hele foute nummers) op de achtergrond.

Groeien en doelen stellen

Leandro bruist van de plannen voor de toekomst. “Ik wil groeien, zowel persoonlijk als met het bedrijf. Ik heb eerder bij het grootste klantenservice filiaal in Suriname gewerkt, en die mindset neem ik hier graag mee. Ik wil samen met het team bouwen aan iets waar we trots op zijn: dat is mijn doel.”

Bij DIRECT klantcontact weet Leandro zeker dat hij nog veel mooie stappen kan zetten. Met zijn frisse blik, gedrevenheid en focus op verbinding is hij een waardevolle aanwinst voor ons team in Suriname. Eén ding is zeker: stilzitten is geen optie voor Leandro. Hij blijft zichzelf en zijn team continu uitdagen om het beste uit zichzelf te halen.

Maak kennis met onze kennisbank.

Dit zijn wij
19 december 2024

In dit blog spreken we met Judith Sapulette, die na jaren als teamleider bij DIRECT doorgroeide naar de rol van Customer Success Manager. In haar functie speelt ze een sleutelrol in het realiseren van succesvolle relaties met onze …

Lees meer
Dit zijn wij
07 november 2024

Op maandag 4 november openden we officieel onze eigen vestiging in Paramaribo! Samen met onze nieuwe collega’s en diverse lokale partners vierden we deze bijzondere mijlpaal. We kijken uit naar een waanzinnige toekomst in Suriname, samen met onze partners en collega’s.

Lees meer
Dit zijn wij
29 oktober 2024

Op 4 november openen we met veel enthousiasme onze eigen vestiging in Paramaribo! Carin zal de komende zes maanden haar waardevolle rol als teamleider in Paramaribo vervullen. We spraken met Carin over haar veelbelovende avontuur in Paramaribo. Het interview lees je in dit blog!

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT