Social media services: webcare en monitoring
Laat je de social media webcare uitbesteden. Zo kun je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Wij zorgen dat de social media webcare een verlengstuk van jouw organisatie is. Via een slimme briefing geef je door wat we moeten weten. Samen bepalen we de juiste toon en stijl waarin we reageren namens jouw bedrijf. Vervolgens reageren we binnen de afgesproken reactietijd op vragen, opmerkingen en andere berichten van je klanten. Of dat nu via Twitter, Facebook, LinkedIn, of Instagram is.
Ook het in de gaten houden van wat er online wordt gezegd – het monitoren van social media – is een complex klusje. Het is nog tot daar aan toe om alle berichten bij te houden en er actief op te reageren. Maar wat dacht je van de berichten waar je bedrijf niet in is getagd? Hier ontvang je geen melding van. Bevat zo’n bericht onjuistheden of klachten, dan kan je daar maar beter meteen op inspringen. Social media monitoring is hiermee het startpunt van een goede online klantenservice.
Vier garanties die we je bieden. Dat beloven we.
Direct bereikbaar
Gegarandeerd altijd bereikbaar voor jouw klanten, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar. Dus ook in de nachten en op feestdagen.
Direct resultaat
Gegarandeerd veelgestelde klantvragen in één keer opgelost, zelfs direct in jouw systeem.
Direct flexibel
Gegarandeerd 150+ getrainde medewerkers met ieder een eigen expertise die je flexibel kunt inzetten wanneer je die nodig hebt.
Direct verbinding
Gegarandeerd een vast team aan klantcontactmedewerkers die met je meedenken. Samen gaan we voor een geoptimaliseerd klantproces.
Voordelen van de social media services
Door sociale media uit te besteden haal je de druk bij jouw bedrijf weg. Doordat je jouw klantcontact goed hebt ingericht, loop je geen klanten meer mis. En doordat berichten via social media snel en professioneel worden beantwoord, zal je klanttevredenheid stijgen en zal je meer conversie behalen.
In vier simpele stappen van start met de social media services
Contact met een specialist
Samen richten we de ideale klantenservice in, volledig op basis van jouw wensen en behoeften.
Script opstellen
Eén van onze specialisten stelt met deze input op maat gemaakte instructies op.
Aan de slag
Wij krijgen toegang tot jouw social media accounts en kunnen vanaf dit moment mensen te woord staan. We zijn live!
Sabrina Gerritsen, Klantcontactspecialist

Onze social media services tarieven op maat
Je social media uitbesteden aan ons is voordeliger dan je denkt. Al vanaf een laag bedrag per maand nemen we de webcare voor jouw merk van je over. Wil je precies weten wat de kosten zullen worden? Geef je wensen aan ons door via het contactformulier, en we vertellen het je direct!

















Veelgestelde vragen over de social media services
Laat je de social media webcare uitbesteden, dan kan je je zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Bij DIRECT zorgen we dat de social media webcare een verlengstuk van jouw organisatie is. Via een slimme briefing geef je door wat we moeten weten. Samen vinden we de juiste toon en stijl waarin we reageren namens jouw bedrijf. Vervolgens reageren we vlot en adequaat op vragen, opmerkingen, reviews en andere berichten van je klanten. Of dat nu via Twitter, Facebook, of Instagram is.
Ja, dat kunnen we. We kunnen je helpen met het beheren van Facebook Messenger, Instagram en Twitter. Overige social media doen we in overleg. Vraag het ons gerust naar de mogelijkheden. We denken graag in oplossingen. Voor klantenservice via WhatsApp hebben we een afzonderlijke dienst, daar kan je op deze pagina meer over lezen.
Om de Social media services in gang te zetten hebben we de gegevens nodig van jouw bedrijfsaccounts. Dit houdt in dat we de logingegevens van jouw persoonlijke accounts niet zullen gebruiken. We koppelen de gegevens van jouw bedrijfspagina’s aan ons systeem, zodat we vanuit één centraal punt de juiste service voor jouw klanten kunnen bieden.
Jazeker, dat doen wij. Op basis van jouw briefing en script kunnen we veel vragen via sociale media zoals Twitter, Facebook en Instagram direct beantwoorden. Gaandeweg leren we jouw bedrijf beter kennen en zullen we meer veelgestelde vragen kunnen herkennen. Daardoor zal uiteraard ook het percentage direct beantwoorde vragen nog verder omhoog. Uiteraard kunnen we lastige kwesties aan jou of je medewerkers voorleggen, zodat jij voor de juiste opvolging kunt zorgen. Dit alles doen we graag in overleg.
Een social media specialist spreken? Neem contact op.
Met onze professionele social media services ben je precies daar online waar je klant ook is. App met je klanten en laat je klanttevredenheid stijgen. Laat je informeren door een social media-specialist uit ons team of vraag een voorstel op maat aan door het formulier in te vullen.
Ultiem klantcontact via alle denkbare kanalen. Bekijk al onze diensten.
Altijd binnen 30 seconden iemand aan de lijn.
Voortaan altijd een lege mailbox. Het kan.
Verhoog direct jouw online bereikbaarheid.
Altijd laagdrempelig contact met je klanten.
Wees online zichtbaar en verzorg snelle reacties.