skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Social media is een wereld op zich. Eén waarin we non-stop ervaringen delen. Positief en negatief. Toch is social media webcare vaak geen kernactiviteit binnen organisaties. Het vormt al snel een flinke belasting, omdat social media nooit stilstaat. Bijblijven en vlot actie ondernemen kost tijd en vereist expertise, iets wat voor veel bedrijven niet te doen is. Terwijl dit zó belangrijk is voor je zakelijke imago, wil je die behouden en verbeteren. Leg daarom de social media webcare en monitoring in de handen van onze social media specialisten.

Social media webcare & monitoring

Laat je de social media webcare uitbesteden. Zo kun je de naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Wij zorgen dat de social media webcare een verlengstuk van jouw organisatie is. Via een slimme briefing geef je door wat we moeten weten. Samen bepalen we de juiste toon en stijl waarin we reageren namens jouw bedrijf. Vervolgens reageren we binnen de afgesproken reactietijd op vragen, opmerkingen en andere berichten van je klanten. Of dat nu via Twitter, Facebook, LinkedIn, of Instagram is.

Ook het in de gaten houden van wat er online wordt gezegd – het monitoren van social media – is een complex klusje. Het is nog tot daar aan toe om alle berichten bij te houden en er actief op te reageren. Maar wat dacht je van de berichten waar je bedrijf niet in is getagd? Hier ontvang je geen melding van. Bevat zo’n bericht onjuistheden of klachten, dan kan je daar maar beter meteen op inspringen. Social media monitoring is hiermee het startpunt van een goede online klantenservice.

Vier garanties die we je altijd zullen bieden. Dat beloven we.

Direct bereikbaar

Gegarandeerd altijd bereikbaar voor jouw klanten, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar. Dus ook in de nachten en op feestdagen.

Direct resultaat

Gegarandeerd veelgestelde klantvragen in één keer opgelost, zelfs direct in jouw systeem.

Direct flexibel

Gegarandeerd 150+ getrainde medewerkers met ieder een eigen expertise die je flexibel kunt inzetten wanneer je die nodig hebt.

Direct verbinding

Gegarandeerd een vast team aan klantcontactmedewerkers die met je meedenken. Samen gaan we voor een geoptimaliseerd klantproces.

Voordelen van de social media services

Door sociale media uit te besteden haal je de druk bij jouw bedrijf weg. Doordat je jouw klantcontact goed hebt ingericht, loop je geen klanten meer mis. En doordat berichten via social media snel en professioneel worden beantwoord, zal je klanttevredenheid stijgen en zal je meer conversie behalen.

  • Ruimere openingstijden: Als je dat wilt kunnen we 24 uur per dag berichten op sociale media voor je beantwoorden. Maar als dat niet nodig is, kun je ook voor zeer ruime kantoortijden kiezen. Hoe dan ook, je klanten profiteren altijd van ruimere openingstijden van jouw bedrijf en laagdrempelige communicatie.
  • Vinger aan de pols: Natuurlijk wil je een vinger aan de pols houden bij wat we doen. Daarom heb je via Mijn DIRECT Klantcontact altijd zicht op de interacties via social media. Ook kun je ons via de portal altijd heel makkelijk een aanvullende briefing sturen.

  • Klanttevredenheid: Doordat berichten via social media snel en professioneel worden beantwoord, zal je klanttevredenheid stijgen en zul je meer conversie behalen. Onze social media specialisten kunnen ook met jouw systemen werken: bijvoorbeeld SAP, Navision, Zendesk of andere programma’s.
  • Flexibel: We werken het liefst zonder contracten. Je begint met onze Social Media Services en als je het toch weer zelf wilt doen zeg je gewoon op. Ook kun je op elk moment uitbreiden, als je meer wilt. Heel makkelijk en flexibel.

In vier simpele stappen van start met de social media services

Aanmelden

Aanmelden voor de social media services door je gegevens achter te laten.

Contact met een specialist

Samen richten we de ideale klantenservice in, volledig op basis van jouw wensen en behoeften.

Script opstellen

Eén van onze specialisten stelt met deze input op maat gemaakte instructies op.

Aan de slag

Wij krijgen toegang tot jouw social media accounts en kunnen vanaf dit moment mensen te woord staan. We zijn live!

"Laten we samen kijken hoe we het succes van jouw organisatie kunnen verhogen."

Sabrina Gerritsen, Klantcontactspecialist

SabrinaGerritsen

Een tarief op maat voor ieders wensen en behoeften.

Je social media uitbesteden aan ons is voordeliger dan je denkt. Al vanaf een laag bedrag per maand nemen we de webcare voor jouw merk van je over. Wil je precies weten wat de kosten zullen worden? Geef je wensen aan ons door via het contactformulier, en we vertellen het je direct!

0
partners waar wij meer dan trots op zijn
0
partners waar wij meer dan trots op zijn
Mijn DIRECT Klantcontact app

Altijd en overal in control met de Mijn DIRECT Klantcontact app.

Via Mijn DIRECT Klantcontact heb je zelf de volledige regie over de manier waarop en wanneer wij jouw klanten en relaties te woord staan. Bovendien kun je actuele informatie over het contact direct inzien en beheren.

  • Realtime inzage in alle interne en externe correspondentie
  • Scripts voor je persoonlijke assistent beheren
  • Je eigen beschikbaarheid of die van je collega’s wijzigen

Veelgestelde vragen over de social media services

Laat je de social media webcare uitbesteden, dan kan je je zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Bij DIRECT zorgen we dat de social media webcare een verlengstuk van jouw organisatie is. Via een slimme briefing geef je door wat we moeten weten. Samen vinden we de juiste toon en stijl waarin we reageren namens jouw bedrijf. Vervolgens reageren we vlot en adequaat op vragen, opmerkingen, reviews en andere berichten van je klanten. Of dat nu via Twitter, Facebook, of Instagram is.

Ja, dat kunnen we. We kunnen je helpen met het beheren van Facebook Messenger, Instagram en Twitter. Overige social media doen we in overleg. Vraag het ons gerust naar de mogelijkheden. We denken graag in oplossingen. Voor klantenservice via WhatsApp hebben we een afzonderlijke dienst, daar kan je op deze pagina meer over lezen.

Om de Social media services in gang te zetten hebben we de gegevens nodig van jouw bedrijfsaccounts. Dit houdt in dat we de logingegevens van jouw persoonlijke accounts niet zullen gebruiken. We koppelen de gegevens van jouw bedrijfspagina’s aan ons systeem, zodat we vanuit één centraal punt de juiste service voor jouw klanten kunnen bieden.

Jazeker, dat doen wij. Op basis van jouw briefing en script kunnen we veel vragen via sociale media zoals Twitter, Facebook en Instagram direct beantwoorden. Gaandeweg leren we jouw bedrijf beter kennen en zullen we meer veelgestelde vragen kunnen herkennen. Daardoor zal uiteraard ook het percentage direct beantwoorde vragen nog verder omhoog. Uiteraard kunnen we lastige kwesties aan jou of je medewerkers voorleggen, zodat jij voor de juiste opvolging kunt zorgen. Dit alles doen we graag in overleg.

Een social media specialist spreken? Neem contact op.

  • Gratis adviesgesprek van 30 minuten
  • Hulp bij het selecteren van passende kanalen
  • Eerste zet aan het opstellen van een script

Ultiem klantcontact via alle denkbare kanalen. Bekijk al onze diensten.

Altijd binnen 30 seconden iemand aan de lijn.

Voortaan altijd een lege mailbox. Het kan.

Verhoog direct jouw online bereikbaarheid.

Altijd laagdrempelig contact met je klanten.

Wees online zichtbaar en verzorg snelle reacties.

Back To Top