skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon

Op social media verwachten klanten altijd een snel antwoord. Goed nieuws: met onze social media webcare handelen klantcontactmedewerkers alle binnenkomende berichten en meldingen snel en klantgericht af. Laat je webcare uitbesteden, dan blink je ook direct uit in klantcontact.

Boost je klanttevredenheid met 24/7 social media webcare

Met social media webcare geef je jouw klanttevredenheid een boost! Social media is immers dé plek waar je klanten online zijn. Ben jij hier ook aanwezig, dan geef je klanten een laagdrempelige en persoonlijke manier om met je te communiceren. Als kers op de taart kost het klanten ook nog eens niets om contact met je op te nemen. Mede daarom zijn sociale media zo populair.

Bij ons kan je zelf bepalen op welke tijden je jouw sociale media webcare uitbesteedt. Als je dat wilt zijn we 24/7 bereikbaar. Maar als dat niet nodig is, kun je ook voor zeer ruime kantoortijden kiezen. Bijvoorbeeld voor werkdagen van 7.00 uur tot 20.00 uur. Hoe dan ook, je klanten profiteren altijd van ruimere openingstijden van jouw bedrijf en laagdrempelige communicatie.

Vier garanties die we je altijd zullen bieden. Dat beloven we.

Direct bereikbaar

Gegarandeerd altijd bereikbaar voor jouw klanten, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar. Dus ook in de nachten en op feestdagen.

Direct resultaat

Gegarandeerd veelgestelde klantvragen in één keer opgelost. Op verzoek verwerkt in jouw systeem.

Direct flexibel

Gegarandeerd 150+ opgeleide medewerkers met ieder een eigen expertise die je flexibel kunt inzetten wanneer je die nodig hebt.

Direct verbinding

Gegarandeerd een vast team aan klantcontactmedewerkers die graag met je meedenken.

Voordelen van de social media services

Om de discussie de goede richting op te sturen, om feitelijke onjuistheden tegen te gaan en om klachten vlot te tackelen is het noodzakelijk hier bovenop te zitten. Zo kun je invloed uitoefenen op de discussie en je naamsbekendheid en reputatie vergroten. Ons team maakt dit mogelijk doordat we de beschikking hebben over slimme systemen en dus al jouw accounts op één plek kunnen beheren. Groot voordeel van je webcare uitbesteden aan DIRECT Klantcontact, is dat je geen medewerkers hoeft op te leiden en geen vrij hoeft te plannen om (dag en nacht) berichten op sociale media te beantwoorden.

  • Klantcontactmedewerkers op afstand die altijd helpen.
  • Eén systeem waar alle accounts vanuit beheerd worden.
  • Directe bijdrage aan de verhoging van de naamsbekendheid.

Webcare voorbeelden van DIRECT Klantcontact

Hoe die communicatie via social media webcare verloopt? Anders dan via e-mail, de telefoon of de post. Hier is de toon luchtig. Humor is toegestaan. Onze klantcontactmedewerkers weten de juiste toon te treffen. Natuurlijk helemaal in lijn met de toon van jouw organisatie die we samen met jou hebben opgesteld. Hieronder twee fictieve webcare voorbeelden.

Webcare voorbeeld #1

Een klant zet zijn frustraties over een té lange levertijd op twitter. Denk aan hoofdletters, boze zinnen en veel hashtags in de trant van #opgelicht, #slechteklantenservice #jouwbedrijfsnaam. Dat kán je niet negeren. Maar hoe reageer je? Bij DIRECT houden we het luchtig. Geen gedoe met ordernummers en gegevens, want dan loop je vast. In plaats daarvan bieden we onze excuses aan en geven we een eerlijke uitleg.

Hi @klantX. Ons welgemeende excuus! We hebben te maken met een grote storing waardoor alles langer duurt. We zijn er druk mee bezig. – BL.

Webcare voorbeeld #2

Een papa of mama post: ‘Dagje [bedrijfX] met de kleine ’, met daarbij een aandoenlijke foto van het kindje. Zo’n positieve post (van precies jouw doelgroep!) is een makkelijke manier om te laten merken dat je die klant hoort en ziet, en dat je zijn post waardeert. We reageren bijvoorbeeld zoals hiernaast.

Lieve foto @KlantX, volgens mij heb je de hele dag met zulke oogjes rondgelopen! – BL

"Laten we samen kijken hoe we het succes van jouw organisatie kunnen verhogen."

Sabrina Gerritsen, Klantcontactspecialist

SabrinaGerritsen

In vier simpele stappen van start met de social media services

Aanmelden

Aanmelden voor social media webcare door je gegevens achter te laten.

Contact met een specialist

Samen richten we de ideale klantenservice in, volledig op basis van jouw wensen en behoeften.

Script opstellen

Eén van onze specialisten stelt met deze input op maat gemaakte instructies op.

Aan de slag

Wij nemen de social media accounts over en kunnen vanaf dit moment mensen te woord staan.

Een tarief op maat voor ieders wensen en behoeften.

Je webcare uitbesteden aan DIRECT Klantcontact is voordeliger dan je denkt. Al vanaf een laag bedrag per maand nemen we de webcare voor jouw merk van je over. Wil je precies weten wat de kosten zullen worden? Geef je wensen aan ons door via het contactformulier, en we vertellen het je direct!

0
partners waar wij meer dan trots op zijn
0
partners waar wij meer dan trots op zijn
Mijn DIRECT Klantcontact app

Altijd en overal in control met de Mijn DIRECT Klantcontact app.

Via Mijn DIRECT Klantcontact heb je zelf de volledige regie over de manier waarop en wanneer wij jouw klanten en relaties te woord staan. Bovendien kun je actuele informatie over het contact direct inzien en beheren.

  • Realtime inzage in alle interne en externe correspondentie
  • Scripts voor je persoonlijke assistent beheren
  • Je eigen beschikbaarheid of die van je collega’s wijzigen

Veelgestelde vragen over de social media services

Laat je de social media webcare uitbesteden, dan kan je je zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Bij DIRECT zorgen we dat de social media webcare een verlengstuk van jouw organisatie is. Via een slimme briefing geef je door wat we moeten weten. Samen vinden we de juiste toon en stijl waarin we reageren namens jouw bedrijf. Vervolgens reageren we vlot en adequaat op vragen, opmerkingen, reviews en andere berichten van je klanten. Of dat nu via Twitter, Facebook, of Instagram is.

Ja, dat kunnen we. We kunnen je helpen met het beheren van Facebook Messenger, Instagram en Twitter. Overige social media doen we in overleg. Vraag het ons gerust naar de mogelijkheden. We denken graag in oplossingen. Voor klantenservice via WhatsApp hebben we een afzonderlijke dienst, daar kan je op deze pagina meer over lezen.

Om de Social media services in gang te zetten hebben we de gegevens nodig van jouw bedrijfsaccounts. Dit houdt in dat we de logingegevens van jouw persoonlijke accounts niet zullen gebruiken. We koppelen de gegevens van jouw bedrijfspagina’s aan ons systeem, zodat we vanuit één centraal punt de juiste service voor jouw klanten kunnen bieden.

Jazeker, dat doen wij. Op basis van jouw briefing en script kunnen we veel vragen via sociale media zoals Twitter, Facebook en Instagram direct beantwoorden. Gaandeweg leren we jouw bedrijf beter kennen en zullen we meer veelgestelde vragen kunnen herkennen. Daardoor zal uiteraard ook het percentage direct beantwoorde vragen nog verder omhoog. Uiteraard kunnen we lastige kwesties aan jou of je medewerkers voorleggen, zodat jij voor de juiste opvolging kunt zorgen. Dit alles doen we graag in overleg.

Een webcare specialist spreken? Neem contact op.

  • Gratis adviesgesprek van 30 minuten
  • Hulp bij het selecteren van passende kanalen
  • Eerste zet aan het opstellen van een script

Ultiem klantcontact via alle denkbare kanalen. Bekijk al onze diensten.

Altijd binnen 30 seconden iemand aan de lijn.

Voortaan altijd een lege mailbox. Het kan.

Verhoog direct jouw online bereikbaarheid.

Altijd laagdrempelig contact met je klanten.

Wees online zichtbaar en verzorg snelle reacties.

Back To Top