Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog thuiswerken laptop

Live chat verhoogt klanttevredenheid

Laatste update op 25 augustus 2020 om 10:55 am
Leestijd: 2 minuten

Iedere ondernemer zal het beamen: het is financieel voordeliger om een bestaande klant te behouden dan een nieuwe binnen te hengelen. Hierbij is de hamvraag dan ook hoe je je klanten tevreden houdt. Live chat kan daarin een grotere rol spelen dan je in eerste instantie misschien zou vermoeden.

Het is alom bekend dat communicatie met klanten tot een grotere klanttevredenheid leidt. Communicatie gaat echter verder dan informatie verschaffen via de website, social media en nieuwsbrieven. In die gevallen is er tenslotte slechts sprake van eenrichtingsverkeer. Klanten worden pas echt blij wanneer ze zelf ook een bijdrage kunnen leveren aan de communicatie. Je moet ze dus de mogelijkheid bieden om op een zo laagdrempelig mogelijke manier contact op te nemen met je bedrijf.

Intensief klantcontact

Live chat is daarvoor de tool bij uitstek. Door bezoekers van je site deze snel populairder wordende contactmogelijkheid te bieden, zorg je ervoor dat het klantcontact een stuk intensiever wordt; zelfs tot een wederzijdse relatie leidt. Dat wordt door vrijwel iedereen positief gewaardeerd. En een positieve waardering leidt weer tot een betere klantenbinding. En een betere klantenbinding vervolgens weer tot terugkeer op de site. En terugkeer op de site weer tot eventueel nieuwe bestellingen of aankopen…..

Meer weten?

Via DIRECT Klantcontact is je site eventueel binnen 24 uur verrijkt met een optimaal functionerend livechat kanaal. DIRECT Klantcontact zorgt overigens niet alleen voor de installatie, maar tekent desgewenst tevens voor de beantwoording van de binnenkomende chats. Meer weten? Bel dan met 026 – 373 66 00.

 

 

 

Back To Top