Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog agent telefoniste aan het werk

Bedrijven moeten klanten 24/7 ondersteunen

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:12 am
Leestijd: < 1 minuut

Uit wereldwijd onderzoek onder 5.500 consumenten uit tien landen blijkt dat steeds meer mensen van mening zijn dat de klantenservice van bedrijven en organisaties 24/7 bereikbaar moet zijn.

‘Bedrijven moeten aansluiting zien te vinden bij de snel veranderende verwachtingen van consumenten’, aldus luidt één van de conclusies van  het onderzoek. ‘Websites, mobiele apps en social media zorgen ervoor dat organisaties en bedrijven hun klanten 24/7 moeten ondersteunen. In deze digitale wereld leven we in het moment en dit geeft consumenten de controle. Klantenservice zal moeten volgen.’

In algemene zin vindt 85% van de ondervraagde consumenten dat het eenvoudiger zou moeten zijn om contact op te nemen met bedrijven. Voor 88% zou dit resulteren in een hogere loyaliteit. Bij slechts één op de vijf consumenten wordt hun probleem tijdens de eerste interactie met een bedrijf opgelost.

Wereldwijd verwacht  verder zeventig procent van de mensen die via social media contact opnemen met een organisatie dat ze binnen hooguit een kwartier een reactie krijgen. Daarvan verwacht tweederde dat hun vragen en verzoeken via hetzelfde platform worden beantwoord.

In dat kader is het niet verwonderlijk dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen hun klantenservice, of een deel daarvan, onder te brengen bij DIRECT Klantcontact. De ervaren medewerk(st)ers van de marktleider op het gebied van antwoordservice en andere bereikbaarheidsdiensten zorgen er 24/7 voor dat alle vragen van consumenten via de telefoon of social media binnen de gewenste tijd adequaat beantwoord worden.

Back To Top