Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog social media

Inzet social media bevordert verkoopcijfers

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:24 am
Leestijd: < 1 minuut

Recent onderzoek toont aan dat inmiddels bijna tachtig procent van de Amerikaanse bedrijven social media inzet om de verkoopcijfers te bevorderen. In meer dan vijftig procent worden daarbij de targets gehaald; in maar liefst 23% van de gevallen zelfs overtroffen.

Dat de inzet van social media een positieve invloed heeft op de verkoopcijfers is ook tot Nederland wel degelijk doorgedrongen, maar bij veel bedrijven leeft desondanks nog het idee dat hun verkopers teveel tijd kwijt zijn met social media. Daardoor zou de inzet van kanalen als Twitter, Facebook, Linkedin en Google+ in hun optiek niet opwegen tegen het rendement.

Dat is jammer, want het Amerikaanse onderzoek toont aan dat 72,6% van de bedrijven die bij hun verkoopinspanningen social media inzetten aanmerkelijk beter presteert dan de bedrijven die dit niet deden. Vandaar dat DIRECT Klantcontact sinds enkele maanden social media services, webcare en het maken en verzenden van nieuwsbrieven aanbiedt.

Terwijl uw commerciële medewerkers zich volledig op de verkoop kunnen storten, tekenen wij 24 uur per dag voor de opvang en beantwoording van binnenkomende vragen, klachten en complimenten. Daarnaast houden we de diverse pagina’s desgewenst actueel door met vaste regelmaat berichten te plaatsen. Bovendien houden we uw online reputatie voortdurend nauwlettend in de gaten en zorgen we ervoor dat die steeds op orde blijft.

Back To Top