Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog vrouw telefoon sociale media

Nu ook WhatsApp inzetbaar als communicatiekanaal

Laatste update op 25 augustus 2020 om 09:45 am
Leestijd: 2 minuten

ARNHEM – Met ingang van vrijdag 1 februari biedt DIRECT Klantcontact haar klanten de mogelijkheid naast telefonie, e-mail, live chat en social media voortaan ook WhatsApp in te zetten als communicatiekanaal. Deze nieuwe service is geschikt voor zowel bedrijven die zakelijk nog geen gebruikmaken van WhatsApp, als voor ondernemers die al met WhatsApp for Business werken, maar die activiteit graag willen uitbesteden.

Dat momenteel al ruim twintig procent van de Nederlandse bedrijven via WhatsApp met klanten communiceert, is niet verwonderlijk: WhatsApp helpt je om op persoonlijke en laagdrempelige manier het gesprek met je klanten aan te gaan. Ook het feit dat WhatsApp op dit moment door ruim 11,5 miljoen Nederlanders wordt gebruikt, draagt ertoe bij dat de vooral onder jongeren bijzonder populaire tool momenteel in de nek hijgt van de traditionele top drie van zakelijke communicatiekanalen: vaste telefonie, e-mail en mobiele telefonie.

Klantvriendelijk en handig

Een aantal bekende hoog scorende bedrijven op het gebied van klantenservice communiceert met haar klanten op de manier zoals zij dat prettig vinden. En het is nu eenmaal een vaststaand feit dat de klant van nu liever een laagdrempelig en persoonlijk appje stuurt en ontvangt dan een toch wat meer formele mail. Ook het gegeven dat je via WhatsApp afbeeldingen kunt meesturen, bijvoorbeeld instructies voor het aansluiten van apparatuur of gebruiksaanwijzingen, maakt WhatsApp voor steeds meer bedrijven tot een klantvriendelijk en handig contactkanaal.

Persoonlijk contact

Aaltje Cornelies, directeur DIRECT Klantcontact: “Uit onderzoek blijkt dat klantcontact via WhatsApp door steeds meer consumenten gewaardeerd wordt. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat men kan zien dat hun bericht gelezen is en er snel een antwoord volgt. Dat verhoogt het gevoel van persoonlijk contact. Mede daardoor draagt WhatsApp zeker bij aan verhoging van de klanttevredenheid. Daarnaast hebben we voor deze uitbreiding van ons servicepakket gekozen omdat we het belangrijk vinden onze opdrachtgevers meerdere klantcontactkanalen aan te bieden. Op die manier is er altijd een optie aanwezig waar de voorkeur van hun klanten naar uit gaat.”

 

Wil je meer weten over onze nieuwe dienst WhatsApp? Klik hier.

Back To Top