Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
blog mannen overleg noteren

Reputatieschade is grootste bedreiging

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:14 am
Leestijd: < 1 minuut

Het internationale bedrijfsleven ziet reputatie- en merkschade als de grootste bedreiging in 2015. Het is voor het eerst sinds 2009 dat de economische neergang niet meer als het grootste bedrijfsrisico wordt beschouwd.

Een en ander blijkt uit de tweejaarlijkse Global Risk Management Survey van Aon, adviseurs op het gebied van risicomanagement, employee benefits en verzekeringen. Voor dit onderzoek werden afgelopen maanden ruim 1400 medewerkers van bedrijven en organisaties uit zeventig landen ondervraagd. De economische neergang staat nu op de tweede plaats, terwijl veranderende wet- en regelgeving de derde plaats voor zich opeist.

Aan veel van de gevallen van reputatieschade ligt een slechte bereikbaarheid van bedrijven, organisaties en instellingen ten grondslag. Het gaat daarbij om zowel telefonische bereikbaarheid als bereikbaarheid via social media: inmiddels zet één op de zeven Nederlanders kanalen als Twitter en Facebook in om met bedrijven in contact te komen. Krijgen ze geen antwoord, dan deinzen ze er niet voor terug om het bedrijf in kwestie aan de digitale schandpaal te nagelen.

Vandaar dat DIRECT Klantcontact sinds enige tijd ook webcare diensten aanbiedt. Voor meerdere bedrijven tekenen wij 24 uur per dag voor de opvang en beantwoording van binnenkomende vragen, klachten en complimenten. Bovendien houden we uw online reputatie voortdurend nauwlettend in de gaten. Wanneer blijkt dat er online negatief over uw bedrijf, producten of diensten wordt gesproken, worden die klachten snel en geheel volgens uw instructies de wereld uitgeholpen. En dat is precies wat de hedendaagse consument van uw bedrijf verwacht.

Back To Top