skip to Main Content
Telefonische Onbereikbaarheid Funest Voor Omzet

Telefonische onbereikbaarheid funest voor omzet

Laatste update op 7 juli 2020 om 12:56 pm
Leestijd: < 1 minuut

Wanneer bedrijven of organisaties in min of meer urgente situaties telefonisch onbereikbaar zijn, stapt 52% van de potentiële klanten direct over naar de concurrent. Een en ander blijkt uit actueel onderzoek van Infopact.

shutterstock_116407861Het missen van gesprekken van prospects leidt volgens de onderzoekers tot een evident verlies aan potentiële inkomsten. Telefonische onbereikbaarheid heeft vooral in het midden- en kleinbedrijf grote gevolgen voor de omzet. Binnen deze sector geldt door de bank genomen dat bedrijven die niet of slecht telefonisch bereikbaar zijn, meer dan de helft van het aantal prospects en daarmee potentiële inkomsten mislopen.

Wanneer er wel wordt opgenomen, maar de klant vervolgens in de wacht wordt gezet, verandert de situatie. Ruim veertig procent van de ondervraagde consumenten geeft aan in dat geval er nog wel vertrouwen in te hebben alsnog geholpen te worden. Dat geldt overigens alleen wanneer er sprake is van enige mate van urgentie. In minder urgente situaties zegt ruim twintig procent bij wachttijden af te haken en op zoek te gaan naar een bedrijf waar ze wél meteen te woord gestaan worden.

Infopact noemt de resultaten van het onderzoek zorgwekkend. “Bedrijven die slecht of niet telefonisch bereikbaar zijn, verliezen direct potentiële klanten en krijgen geen tweede kans”, aldus een woordvoerder. “Het is dan ook de hoogste tijd dat bedrijven alles in het werk stellen om gemiste contactmomenten met potentiële klanten te voorkomen.”

 

Back To Top