skip to Main Content

Webcare en monitoring

Social media zijn persoonlijk en laagdrempelig. Maar juist daarom is het lastig alle berichten en ‘mentions’ bij te houden en er actief op te reageren om je zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten. En dan hebben we het nog niet eens over onjuistheden in posts en klachten op fora… Het kost tijd, expertise en vooral veel moeite om bij te blijven en vlot actie te ondernemen. Iets wat voor veel bedrijven geen kernactiviteit is. Maar wel voor de social experts van DIRECT Klantcontact.

Wij zijn er om je te helpen met een passende oplossing voor social media die je uit laat blinken in online klantcontact. Je kunt je social media zonder zorgen aan ons uitbesteden in het vertrouwen dat je reputatie en je klanttevredenheid een boost zullen krijgen. Als je het wilt monitoren we je sociale kanalen 24 uur per dag en 7 dagen per week, zodat niets aan onze aandacht ontsnapt.

Hoe werkt de Social Media Service?

De Social Media Service van DIRECT Klantcontact werkt heel simpel. Je geeft ons toegang tot jouw sociale kanalen (Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram) en we beantwoorden vragen, opmerkingen, reviews en andere berichten van je klanten. In de juiste toon en stijl, als verlengstuk van je eigen organisatie.

Hiernaast houden we een vinger aan de pols bij wat er online over jouw bedrijf wordt gezegd. Het gaat dan om vermeldingen online waar je meestal géén melding of bericht van krijgt. Bijvoorbeeld om artikelen op blogs, berichten op fora of vermeldingen op social media waar je niet in ‘getagd’ bent.

Om de discussie de goede richting op te sturen, om feitelijke onjuistheden tegen te gaan en om klachten vlot te tackelen is het noodzakelijk hier bovenop te zitten. Zo kun je invloed uitoefenen op de discussie en je naamsbekendheid en reputatie vergroten. Bij DIRECT Klantcontact maken we dit mogelijk doordat we de beschikking hebben over de juiste tools waarmee we jouw bedrijfsnaam en je producten of diensten kunnen monitoren.

Je kunt zelf bepalen op welke tijden je jouw sociale media uitbesteedt. Bijvoorbeeld alleen op werkdagen van 7.00 uur tot 20.00 uur. Of juist 24 uur per dag, 7 dagen per week en 365 dagen per jaar. Bij jouw keuze hebben we een passend pakket tegen een maandtarief in combinatie met een tarief per interactie.

Met de Social Media Service van DIRECT Klantcontact maken we jouw bedrijf responsief en toekomstbestendig. Doordat je jouw klantcontact goed hebt ingericht, loop je geen klanten meer mis en krijg je meer ruimte om te groeien.

Wil je snel van start? Neem dan direct contact op om jouw social media binnen 24 uur aan ons uit te besteden.

Wat kost de Social Media Service?

Je social media uitbesteden aan DIRECT Klantcontact is voordeliger dan je denkt. Al vanaf een laag bedrag per maand nemen we de webcare voor jouw merk van je over. Wil je precies weten wat de kosten zullen worden? Geef je wensen aan ons door, en we vertellen het je direct!

Mijn DIRECT Klantcontact

Jij bent en blijft altijd en overal in control. Met de app en desktopversie van Mijn DIRECT Klantcontact heb je realtime inzicht in jouw externe klantenservice.

Mijn DIRECT Klantcontact app

Het grote voordeel van social media uitbesteden

Wat is het voordeel van social media uitbesteden? Je hoeft er zelf niet meer continu bovenop te zitten. Een negatief openbaar bericht kan namelijk zomaar voor reputatieschade zorgen. Het spreekt voor zich dat het een tijdrovende klus is om 24/7 alles rondom je bedrijf op social media in de gaten te houden. Bovendien moet je investeren in opleidingen voor je personeel en tools om te monitoren.

Social Media Service: de voordelen voor jou

  • Snel en direct

Klanten die een bericht sturen via Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram of een ander sociaal medium verwachten niet alleen een antwoord, maar ook dat het snel komt. Goed nieuws: met de Social Media Service handelen we alle berichten en meldingen snel en klantgericht af.

  • Ruimere openingstijden

Als je dat wilt kunnen we 24 uur per dag berichten op sociale media voor je beantwoorden. Maar als dat niet nodig is, kun je ook voor zeer ruime kantoortijden kiezen. Hoe dan ook, je klanten profiteren altijd van ruimere openingstijden van jouw bedrijf en laagdrempelige communicatie.

  • Voordelig

Sociale media zijn mede populair doordat het niets kost om contact op te nemen. Maar ook voor jou zijn de kosten laag. Je hoeft namelijk geen medewerkers op te leiden en vrij te plannen om (dag en nacht) berichten op sociale media te beantwoorden. Voor een laag maandtarief plus lage kosten per reactie kun je jouw social media met een gerust hart uitbesteden.

  • Vinger aan de pols

Natuurlijk wil je een vinger aan de pols houden bij wat we doen. Daarom heb je via onze portal en in de app altijd zicht op de interacties via social media. Ook kun je ons via de portal altijd heel makkelijk een aanvullende briefing sturen.

  • Humor

Communiceren via social media mag anders dan via e-mail, de telefoon of de post. De toon is luchtig. Humor is toegestaan. Móet in veel gevallen zelfs. Onze medewerkers weten de juiste toon te treffen. Natuurlijk helemaal in lijn met de tone-of-voice die we samen met jou hebben opgesteld.

  • Persoonlijk

Door vragen via social media te beantwoorden en de interactie met jouw volgers en potentiële klanten aan te gaan, leren onze medewerkers jouw bedrijf steeds een beetje beter kennen. We geven persoonlijk en informeel antwoord op vragen en opmerkingen. Natuurlijk volgens de richtlijnen voor social media die we in goed overleg opstellen.

  • Klanttevredenheid 

Doordat berichten via social media snel en professioneel worden beantwoord, zal je klanttevredenheid stijgen en zul je meer conversie behalen. Onze social professionals kunnen ook met jouw systemen werken: bijvoorbeeld SAP, Navision, Zendesk of andere.

  • Flexibel

Bij DIRECT Klantcontact werken we het liefst zonder contracten. Je begint met onze Social Media Service en als je het toch weer zelf wilt doen zeg je gewoon op. Ook kun je op elk moment uitbreiden, als je meer wilt. Heel makkelijk en flexibel.

Veelgestelde vragen over de social media service

Luisteren naar wat klanten zeggen is hét startpunt van een goede klantenservice. Je moet dus doorlopend in de gaten houden wat klanten zeggen. Niet alleen wat ze direct via Facebook Messenger of via Twitter naar je sturen, maar ook wat online over jouw merk verschijnt. En daarop moet je vlot en adequaat reageren, wat een flinke belasting voor elke organisatie vormt. Door sociale media uit te besteden kun je deze druk bij jouw bedrijf weghalen en je richten op de verdere ontwikkeling van je bedrijf en merk.

Bij DIRECT Klantcontact zorgen we ervoor dat de Social Media Service een verlengstuk van jouw organisatie is. Via een slimme briefing laat je ons weten wat we moeten weten en samen vinden we de juiste toon en stijl. Onze professionele medewerkers weten verder precies wat nodig is om je klantcontact via social media uit te laten blinken.

Wil je klant worden? Dat is heel gemakkelijk. Je meldt je met één druk op de knop aan en we zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk van start kunt. Je profiteert van een gratis proefperiode van 14 dagen.

Wil je jouw social media zo snel mogelijk uitbesteden? Neem dan even contact met ons op, dan bekijken we samen hoe snel we aan de slag kunnen.

Ja, je kunt ons briefen over wat we met aanvragen moeten doen. In overleg kunnen we ook direct afspraken in jouw systeem zetten. Net wat je wilt.

Via de online portal en de app heb je steeds zicht op de meldingen van gesprekken op sociale media en de reacties van onze medewerkers. Uiteraard kun je ook bijsturen met een aanvullende briefing. Heel makkelijk via jouw persoonlijke portal of via de app.

Op onze website kun je direct berekenen wat het pakket dat het beste bij jouw bedrijf past je per maand gaat kosten. De tarieven beginnen heel vriendelijk bij het Basic-abonnement waarbij 50 reacties standaard zijn inbegrepen. Opschalen naar meer interacties en 24/7 beschikbaarheid is altijd mogelijk.

Jazeker! Op basis van jouw briefing kunnen we veel vragen via sociale media zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram direct beantwoorden. Gaandeweg leren we jouw bedrijf beter kennen en gaat het percentage direct beantwoorde vragen nog verder omhoog. Uiteraard kunnen we lastige kwesties aan jou of je medewerkers voorleggen, zodat je voor de juiste opvolging kunt zorgen.

We kunnen je helpen met het beheren van Facebook (inclusief Messenger), Instagram, Twitter en LinkedIn. Overige social media doen we in overleg. Vraag het ons gerust. Voor klantenservice via WhatsApp hebben we een afzonderlijke dienst.

De meeste bedrijven kiezen ervoor om een informele en losse toon aan te slaan. De gebruikelijke manier van aanspreken op sociale media. Als het gepast is, met wat humor. Uiteraard kun je ons briefen over hoe we jouw klanten aan moeten spreken.

Je hoeft niets te installeren om gebruik te maken van de Social Media Service. In principe hoef je ons alleen toegang te geven tot de kanalen die je ons wilt laten beheren. Je houdt zelf altijd toegang tot je eigen bedrijfsprofielen, zodat je precies ziet wat er wanneeer gebeurt.

Voor de Social Media Service van DIRECT Klantcontact krijg je een vaste contactpersoon. Ons team zit tussen 7.00 uur en 22.00 uur steeds voor je klaar. Je kunt ons bereiken via telefoon, mail, live chat, WhatsApp en vanzelfsprekend ook via sociale media!

Wil je direct iemand spreken? Bel 026 – 373 66 00

Onze andere diensten

DIRECT Klantcontact helpt je jouw bedrijf te laten groeien. Naast de Social Media Service kunnen we je ook helpen met andere manieren om jouw bereikbaarheid te vergroten en je klanttevredenheid te verhogen.

telefoonservice

Telefoonservice

Met onze telefoonservice ben je altijd bereikbaar, ook als je niet bereikbaar bent.

whatsapp

WhatsApp-service

Laat je klanten informeel en laagdrempelig communiceren via WhatsApp.

e-mail

E-mailservice

Laat ons je belangrijke e-mails afhandelen op het moment dat jij er niet aan toekomt.

live chat

Live chat-service

Een live chat op je website neemt drempels weg en biedt extra service.

1
Hallo, hoe kunnen we je helpen?
Powered by
Back To Top