skip to Main Content

Record Automatische Deuren, marktleider op het gebied van de ontwikkeling, fabricage, installatie en service en onderhoud van geautomatiseerde toegangsoplossingen, bemande tot voor drie jaar terug hun 24-uurs servicedienst met eigen mensen. Toen bleek dat het draaien van de nachtelijke servicediensten een te zware taak werd voor de eigen medewerkers met hun toch al overvolle werkweken, werd besloten de servicedienst uit te besteden. Cynthia de Geus, teamleider van de servicedesk, is nog steeds blij dat de keuze daarbij toen op DIRECT Klantcontact viel.

Of het nu gaat om schuifdeuren, vouwdeuren, slagbomen, rolluiken of winkelpoortjes; negen van de tien bedrijven en organisaties in de Benelux die op zoek zijn naar een state-of-the-art geautomatiseerde toegangsoplossing komen gegarandeerd bij een van de vier Nederlandse vestigingen (Doorwerth, Maartensdijk, Oosterhout en Zevenhuizen) van Record Automatische Deuren terecht. We hebben het dan bijvoorbeeld over luchthavens, winkels, ziekenhuizen en appartementencomplexen, maar ook over particulieren die Record op steeds grotere schaal weten te vinden.

Ingewikkelde materie

“Omdat we op zo’n enorm breed front actief zijn”, aldus Cynthia, “krijgt onze servicedesk de meest uiteenlopende telefoontjes binnen. Van technische medewerkers van een ziekenhuis met een defect aan een schuifdeur tot particulieren van een appartementencomplex die ’s avonds laat hun huis niet meer in kunnen. Dat houdt het werk van de servicemedewerkers leuk en afwisselend, maar vooral ook redelijk ingewikkeld.”

Trainingen voor continue kwaliteitsbewaking

Om de medewerkers van DIRECT Klantcontact zo goed mogelijk wegwijs te maken in de materie, zaten twee agents in het eerste begin enkele maanden tijd bij Record inhouse. Daarnaast geeft Cynthia met enige regelmaat trainingen bij DIRECT op de werkvloer, zodat de kennis van het vaste team van agents dat voor Record actief is steeds up-to-date blijft. Cynthia: “Die trainingen hebben ertoe geleid dat de agents de binnenkomende meldingen ‘s nachts en in de weekenden meldingen rechtstreeks in ons eigen geavanceerde systeem kunnen verwerken.”

Ideale samenwerking

“DIRECT Klantcontact neemt onze telefoon aan in de weekenden en op doordeweekse dagen tussen middernacht en negen uur ’s ochtends. Bij ieder telefoontje wordt de naam van de beller en het probleem in kwestie in het systeem genoteerd. De agents beoordelen vervolgens zelf of het om een spoedgeval gaat waar dus meteen een monteur naartoe moet, of dat het een klus is die kan wachten tot onze dagploeg weer op pad gaat. Wanneer wij de volgende dag weer op kantoor komen, zien wij bij de eerste kop koffie precies hoe de vlag er bij hangt en welke acties er eventueel nog ondernomen moeten worden. Zeg nou zelf, zo’n samenwerking is toch ideaal? Ook al omdat we onze medewerkers daarmee een hoop nachtelijke stress besparen. Ik zou dan ook echt niet meer anders willen.”

Cynthia de Geus
Record Automatische Deuren 

Back To Top