skip to Main Content
Stadsparkeren

“Onze samenwerking is erg prettig en open. Vooral het contact met onze twee vaste medewerkers is fijn. Hier kunnen we altijd een beroep op doen via een e-mail of telefoongesprek.”

Eén van onze klanten uit de dienstverlening is Stadsparkeren. In december 2016 hebben wij Leonie van Mierlo van Stadsparkeren geïnterviewd over de samenwerking met DIRECT Klantcontact.

Kun je kort in je eigen woorden vertellen welke werkzaamheden jouw bedrijf doet en in welke branche het zich bevindt?

“Stadsparkeren is een landelijke aanbieder van belparkeren in de ruimste zin van het woord. Gebruikers kunnen betaald parkeren en zich gemakkelijk aanmelden via de telefoon, app en sms, maar ook via kentekenherkenning of een pas. In meer dan 150 gemeenten kan met de Stadsparkeren app of mobiele telefoon geparkeerd worden. Op bijna 100 locaties in Nederland, zoals parkeergarages en ziekenhuizen heeft Stadsparkeren haar eigen techniek staan die er voor zorgt dat gebruikers makkelijk in en uit kunnen rijden door middel van kentekenherkenning of een pas. Wat Stadsparkeren uniek maakt, is dat het gelijk mogelijk is om te starten met alle diensten zodra een nieuwe gebruiker zich aanmeldt.”

Wat was de situatie in het bedrijf voordat jullie besloten om de dienstverlening uit te besteden?

“Wij waren een jong startend bedrijf en het was al snel duidelijk dat we dit niet zelf konden doen. De ambitie was om 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar te zijn. Vanaf het eerste moment is de klantenservice uitbesteed en sindsdien zijn wij dan ook 24/7 bereikbaar.”

Wat werd er operationeel gevraagd vanuit jullie organisatie om deze dienst aan te gaan? Ging dit gemakkelijk? Of was het een grote stap?

“Er zijn verschillende afspraken gemaakt over de afhandeling van de gesprekken en er zijn trainingen ingepland om de operationele zaken goed bij te brengen. De aanpassingen in gespreksafhandelingen worden nu per mail aangepast. Moet er gelijk actie ondernomen worden, dan bellen we gewoon DIRECT Klantcontact op.”

Wat zijn de werkzaamheden die DIRECT Klantcontact voor jullie ondervangt?

“In principe het aannemen van alle gesprekken op het 0900 nummer.” DIRECT Klantcontact neemt de meest uiteenlopende gesprekken aan. Dit kunnen vragen zijn over openstaande facturen, werkwijze van belparkeren of aanvragen van nieuwe  gebruikers. “Er zijn natuurlijk uitzonderingen die wij zelf afhandelen. Gevoelige locaties waar wij zelf moeten inloggen in de digitale omgeving van bijvoorbeeld ziekenhuizen of parkeergarages houden wij in eigen beheer”

Hoe bevalt de samenwerking momenteel? Welke punten vind je in het bijzonder prettig?

“Wij beschouwen het als een prettige en open samenwerking. Vooral het contact met onze twee vaste medewerkers vinden wij prettig. Hier kunnen we altijd een beroep op doen via een e-mail of telefoongesprek.”

Back To Top