Ga naar hoofdinhoud
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
“Samen bedienen we onze klanten. Juist daarom is de onderlinge samenwerking zo ontzettend belangrijk.”

Joke van Empelen, Officemanager bij Softwear

Softwear is al ruim 30 jaar actief in de wereld van retail en mode. Ooit opgericht door 3 eigenaren die zelf al werkzaam waren in de groothandelbranche. Al snel werden kansen in de markt gezien: het ontwikkelen van een voorraadprogramma dat nauw aansluit op de modebranche. Want wat het vooral zo gecompliceerd maakt in deze branche is de maten- en kleurenstructuur. Je wilt als retailer altijd binnen mum van tijd zien hoe je voorraad erbij staat.

Softwear levert volledige automatiseringsoplossingen. Dit doen we door retailers en ondernemers te ontzorgen door ze de juiste tools te bieden om hun werkzaamheden uit te voeren. Van het inboeken van een artikel tot het mailen van een kassabon of factuur, uitgebreide rapportages maken en nog veel meer.”

Een compact maar heel efficiënt team

“Jaren terug hadden we nog best een groot team aan het werk hier intern. Alleen al op onze serviceafdeling werkten destijds ongeveer 12 personen. Al gauw besloot men processen efficiënter in te richten. Men wilde vragen inzichtelijker maken om nóg sneller te kunnen anticiperen op bepaalde kwesties. Een ticketsysteem bood die oplossing. Met een ticketsysteem help je winkeliers met elke unieke vraag. Hierbij is het goed te weten dat sommige vragen wel eens wat langer de tijd kosten om correct af te handelen. Wat we ook niet moeten vergeten is dat we nog altijd een IT-bedrijf zijn en dus met calamiteiten te maken kunnen krijgen. Denk hierbij aan storingen met betrekking tot het kassasysteem bijvoorbeeld. Niets is zo vervelend als een winkelier druk bezig is met een klant en juist precies op het moment van afrekenen een storing ervaart. Dat is vervelend. Dan wil je er direct bij zijn.”

“Consumenten van vandaag worden kritischer en mondiger. Klantenservice werk is niet gemakkelijk. Voor ons niet en voor DIRECT Klantcontact niet. Maar samen weten we altijd een passende oplossing te vinden.”

Onze telefoondienst is 7 dagen per week actief

“Anderzijds is het verantwoordelijkheidsgevoel dat je met je meedraagt als klein team natuurlijk ook enorm. Toen we nog geen extern klantcontactbedrijf hadden aangehaakt werden onze collega’s continu uit hun concentratie gehaald door alle inkomende belletjes. Efficiënt was het dus niet. Vrij snel hebben we besloten om als toevoeging op het ticketsysteem een externe telefoondienst in te schakelen. Ons kleine, gespecialiseerde team wilden we niet meer opzadelen met binnenkomende telefonie. Intern ontfermen we ons voor de volle 200% over binnenkomende tickets, waardoor we de tijd kunnen nemen voor een correcte afhandeling.

DIRECT Klantcontact helpt ons vandaag de dag met alle inkomende telefonie. Dit doet ze aan de hand van een zogeheten beslisboom. Deze hebben we samen met het DIRECT Klantcontact team opgesteld bij de start van onze samenwerking. In deze beslisboom zijn ongeveer 10 vraag-antwoordmogelijkheden opgesomd waar onze klanten mogelijk over zouden kunnen bellen.”

"In onze zoektocht naar een externe klantcontactbedrijf hebben we meerdere organisaties aangeschreven én zijn op meerdere locaties op bezoek geweest. We wilden ‘feeling’ krijgen bij de teams en manier van werken."

Op bezoek om ‘feeling’ te krijgen bij het bedrijf

“In onze zoektocht naar een extern klantcontactbedrijf hebben we meerdere organisaties aangeschreven en zijn we op meerdere locaties op bezoek geweest. We wilden ‘feeling’ krijgen bij de teams en manier van werken. Zo waren we expliciet op zoek naar kleinschaligheid én 24/7 dienstverlening. DIRECT Klantcontact voldeed aan onze wensen. Vrij snel daarna vond de onboarding plaats. Toen we net begonnen merkten we dat sommige klantcontactmedewerkers zich nog niet helemaal goed konden inbeelden hoe ons kassacomputersysteem eruitzag en precies werkte. We besloten daarom een computer en kassabonprinter mee te nemen naar Arnhem. In de fysieke trainingen zorgt een echt apartaat natuurlijk direct voor meer begrip en empathie.”

Een continu verbeterproces

“Met zo’n uitgedachte beslisboom kunnen de klantcontactmedewerkers van DIRECT Klantcontact snel en correct handelen. Maar dit is natuurlijk niet allemaal in beton gegoten. Ervaring leert dat we met regelmaat nieuwe vragen en kwesties binnenkrijgen. Daarom sparren we zo nu en dan om de beslisboom aan te scherpen.  DIRECT Klantcontact denkt hierin kritisch met ons mee. En naar onze mening gaat dit ook wel erg goed. Door over en weer kritisch te blijven zijn we in staat het best mogelijke resultaat te behalen. Samen bedienen we onze klanten zo goed mogelijk. Juist daarom is de onderlinge samenwerking zo ontzettend belangrijk.”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Softwear
“Van der Sluis Technische Bedrijven is actief in de bedrijfstakken Installatie, Constructie en Agri. Op deze uiteenlopende terreinen is Van der Sluis een betrouwbare partner voor integrale en duurzame (bouw)processen.”

Bart van Uuden, Teamleider en Bedrijfsleider Beheer & Onderhoud van Van Der Sluis Technische Bedrijven

Actief in verschillende divisies

“De verschillende bedrijfsonderdelen van Van Der Sluis Technische Bedrijven hebben elk hun eigen specifieke en technische kennis in huis. Toch hebben ze ook veel met elkaar gemeen. Ze bieden stuk voor stuk betrouwbaarheid, deskundigheid en kwaliteit. Een succesvolle combinatie. De installatietak focust zich met name op de installatietechniek in de nieuwbouw woningbouw. Naast de aanleg van installaties houden we ons ook bezig met het onderhouden van de installaties. Daarnaast kun je bij ons terecht voor advies. We noemen onszelf dan ook steeds meer een adviescentrum. Of het nu om tien of honderd woningen gaat, wij werken aan woningen die klaar zijn voor de toekomst. Comfort, duurzaamheid en betrouwbaarheid spelen hierin een belangrijke rol.”

Professionele klantenservice

“Jarenlang hebben we zelf de inkomende telefonie afgehandeld. Door de snelle groei van het bedrijf was dit niet meer bij te benen. Een sterke toename in projecten zorgde voor een extra stroom aan klantcontactmomenten. Onze monteurs in de buitendienst hadden behoefte aan accurate, tijdige en volledige aansturing om hun werk uit te kunnen voeren. Het was tijd om ons klantcontact efficiënter en consistenter te organiseren. Er was behoefte aan meer professionaliteit. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een externe partij die onze klanten en onze servicemonteurs correct te woord zou staan. Zo zijn we bij DIRECT Klantcontact uitgekomen. We voelden ons direct begrepen. Dat DIRECT Klantcontact het contact voor veel meer installatietechniekbedrijven verzorgt is een geruststellende gedachte. Ervaring, kennis en kunde. Dat merkte je direct.”

24 uur per dag bereikbaar

“We hadden behoefte aan een telefonische storingsdienst die 24 uur per dag bereikbaar is. We willen bewoners altijd te woord kunnen staan. Een calamiteit kan zich, namelijk altijd voordoen. Denk bijvoorbeeld aan een ketel die niet meer werkt. Mensen staan dan letterlijk in de kou. Dat willen we zo snel mogelijk oplossen. Wij verplaatsen ons in de bewoners en zorgen voor installaties die zorgen voor een aangenaam klimaat in een woning. We hebben hierbij één doel voor ogen: een veilige, comfortabele en betrouwbare leef- en werkomgeving.”

“Onderhoud en reparaties van verwarmings-, ventilatie- of lichtsystemen zijn bij onze deskundige en ervaren medewerkers in goede handen.”

Bart van Uuden, Teamleider en Bedrijfsleider Beheer & Onderhoud van Van Der Sluis Technische Bedrijven

Een goede band met onze service monteurs

“DIRECT Klantcontact sluit aan bij de werkwijze van Van der Sluis Technische Bedrijven. Zo loggen de klantcontactmedewerkers van DIRECT eenvoudig in via onze systemen en sturen zo de monteurs in het veld aan. We hebben samen protocollen opgesteld waarin uitgebreid vermeld staat wat de correcte werkwijze is. Een goede aansturing met volledige en correcte informatievoorziening is naar mijn mening het belangrijkste.

DIRECT Klantcontact is een professionele partij waarmee we een fijne samenwerking hebben. Ik heb één vast contactpersoon. Mijn contactpersoon weet precies hoe het werkt. Ik kan er altijd op vertrouwen dat er snel gehandeld wordt.”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Van Der Sluis Technische Bedrijven
“Om mijn eigen mensen te beschermen, investeer ik graag wat meer in een externe klantenservice voor de 24/7 bereikbaarheidsdienst.”

Hennie Havelaar, GMR B.V. en GLAD B.V.

GMR B.V. staat voor Gladheidbestrijding Mainport Rotterdam B.V. en is ontstaan in 2002 vanuit een samenwerking tussen MNO Vervat, Eurosalt Winter Services en Roos Zand en Grint. Aanvankelijk bestond de dienstverlening uit het ijsvrij houden van de openbare wegen in het havengebied van Rotterdam, in opdracht van de gemeente Rotterdam. GMR B.V. werd hierdoor al snel een vertrouwd gezicht waardoor vanuit de zakelijke markt steeds meer aanvragen voor gladheidbestrijding binnenkwamen. En juist met onze sterke belofte van een 24/7 service is GMR een organisatie waar betrouwbaarheid, veiligheid en snelheid centraal staat.”

Van Rotterdam Mainport tot ver over de provinciegrenzen

“In de afgelopen jaren hebben we een ongekende groei doorgemaakt. Op dit moment verzorgt GMR B.V. samen met GLAD B.V. op meer dan 500 bedrijfslocaties de gladheidbestrijding in Nederland met eigen gladheidbestrijdingsmaterieel. Tevens coördineert GMR B.V. de gladheidbestrijding voor diverse overheden zoals provincies, gemeenten, Rijkswaterstaat en Waterschappen.

Gladheidbestrijding is een calamiteitendienst die erom vraagt lokaal gevestigd te zijn. Bij sneeuwval moeten we immers onze klanten ook snel kunnen bereiken. Ook is het weerbeeld niet overal gelijk in Nederland, een kilometer afstand kan het verschil maken tussen dag en nacht. Om die reden hebben we ons verzorgingsgebied opgedeeld in meerdere regio’s. Elke regio heeft een gladheidscoördinator die 24/7 bereikbaar moet zijn voor klanten in diezelfde regio. Hij of zij bepaalt hoe en wanneer er een actie wordt uitgevoerd. Toen we gingen uitbreiden van het havengebied van Rotterdam naar andere provincies hebben we eerst gewerkt met doorkiesnummers per regio. Dit had echter niet de gewenste resultaten. Zo kwamen klanten uit Amsterdam uit bij onze coördinatoren in Noord-Brabant en vis versa. Deze miscommunicatie was voor alle partijen vervelend. Toen hebben we gezegd dat de communicatie écht gestroomlijnd moest worden.”

“Dalende temperaturen + meer neerslag = meer effectieve gladheidsbestrijding nodig. GMR zorgt in heel Nederland voor effectieve gladheidsbestrijding tijdens de wintermaanden.”

Hennie Havelaar, GMR B.V. en GLAD B.V.

24/7 paraat staan tijdens de wintermaanden

“Onze coördinatoren staan in de winterperiode 24/7 in contact met alarmcentrale van meteogroep (DTN) met als doelstelling de dienstverlening uit te voeren vóórdat het glad kan worden. Vaste klanten hoeven ons niet te bellen. Zij gaan automatisch mee op route. Mocht zich dus een spoed situatie voordoen, dan kunnen klanten ons dag én nacht bellen. Maar vaak bellen prospects ons uit ‘paniek’ ook eens last-minute.

Echter is het zo dat de professionele machines die wij gebruiken voor gladheidsbestrijding erg kapitaal intensief zijn. Vaak zijn deze machines al gereserveerd door onze vaste klanten die daarvoor ook betaald hebben en daarom altijd eerst bediend worden. Ook dient vraag en aanbod op elkaar afgestemd te worden. Om die reden werken we met vrachtwagens en kleine voertuigen. Enkel telefonisch is het onmogelijk een compleet beeld te vormen van de toegankelijkheid van een locatie. Als de planning het toelaat, schuwen we een last-minute verzoek van een prospect natuurlijk niet. Toch is helaas vaak zo dat we verzoeken moeten weigeren door een vol rooster en/of een overvolle bezetting van de machines.

Om onze coördinatoren niet zo zwaar te belasten hebben we besloten om onze klantenservice deels uit te besteden aan een externe klantenservice. Ons doel is om onze mensen te beschermen en hen niet continu uit hun slaap te halen indien dit niet nodig is. Sommige vragen kunnen we namelijk prima op een andere manier afvangen.”

Een gestroomlijnd klantcontactproces

“Om onze klantenservice te stroomlijnen én mensen te ontlasten hebben we gekozen voor een samenwerking met DIRECT Klantcontact. DIRECT Klantcontact biedt een 24/7 bereikbaarheidsservice waar we vanaf 16:00 uur ’s middag tot ’s ochtends vroeg gebruik van maken. We hebben uitgedachte belschema’s opgesteld waar de klantenservicemedewerkers zich aan kunnen houden. Ondanks dat we niet altijd aan alle vragen kunnen voldoen, vinden wij het belangrijk om een ieder correct te woord te staan. Daarom zorgen we ervoor dat iedereen altijd wordt teruggebeld. We krijgen van DIRECT Klantcontact e-mailberichten met terugbelverzoeken waardoor wij de volgende dag het potentieel van de aanvraag kunnen beoordelen en bespreken. Het mooiste is dat ik DIRECT Klantcontact in principe maximaal twee keer per jaar spreek. Ik vraag dan om de dienstverlening weer aan te zetten en het script te hanteren van vorig seizoen. Daarna gaat het automatisch goed: we controleren of het wordt doorgeschakeld door ons eigen nummer te bellen en dat is het. Keep it simpel.

“Het mooiste is dat ik DIRECT Klantcontact in principe maximaal twee keer per jaar spreek. Ik vraag dan om de dienstverlening weer aan te zetten en het script te hanteren van vorig seizoen. Daarnaast gaat het automatisch goed: we controleren of het wordt doorgeschakeld door ons eigen nummer te bellen en dat is het. Keep it simpel.”

Pieken en dalen in vraag

“In onze branche zijn wij geheel afhankelijk van het weer. Onze projectorganisatie werkt in de basis maar met een kleine groep mensen. Maar tijdens de winterpieken kunnen dit er met gemak honderden zijn. Denk hierbij aan een flex-pool aan hoveniers, loonwerkers, aannemers, en zo voort. Met zo’n loyale groep harde werkers om ons heen kunnen we de pieken en dalen aan, en kunnen we continuïteit garanderen. Door DIRECT Klantcontact aan ons te binden hebben we ook een specialist in klantcontact. Echte ontzorging noemen we dat!”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

GMR Gladheidsbestrijding
“DIRECT Klantcontact fungeert als een verlenging van onze organisatie”

Mark Leeuwesteijn, GO Sharing

Mark Leeuwesteijn

GO Sharing wil duurzaam deelvervoer voor iedereen van deur tot deur toegankelijk maken. Daarmee staat het bedrijf aan het roer van de transitie van traditioneel vervoer naar duurzaam, milieuvriendelijk en compact deelvervoer. GO Sharing zet zich in voor deelmobiliteit dat houdt in dat we met ruim tienduizend elektrische deelvoertuigen door heel Europa, en straks hopelijk ook met fietsen en auto’s, duurzaam vervoer beschikbaar maken voor iedereen. Het idee is ontstaan door drie ondernemers die in een vroeg stadium de mogelijkheden van elektrische deelvervoer in het buitenland hebben ontdekt.”

Regie over de algehele internationale klantenservice

“Binnen GO Sharing ben ik verantwoordelijk voor de algehele internationale klantenservice. Dat houdt in, inkoop, procesoptimalisatie en nog veel meer. Ik ontferm me over alle klantcontactuitdagingen en probeer daar zo snel mogelijk en zo goed mogelijk een oplossing voor te vinden.”

Een grote vraag naar klantcontact in de mobiliteitsbranche

“Een van de grootste klantcontactuitdagingen waar wij voor hebben gestaan was de vraag naar 24/7 bereikbaarheid. In onze branche is er een enorme vraag naar klantcontact. Werkt het unlocken van een scooter even niet of is er schade aan de scooter, dan wensen klanten dit zo snel mogelijk opgelost te hebben. We hebben per dag met duizend(en) inkomende contactmomenten te maken, dat is een fikse operatie om zelf intern op te pakken. Daar hadden we echt hulp bij nodig. Al voordat ik bij GO Sharing kwam werken was DIRECT Klantcontact aangehaakt bij onze klantenservice uitdagingen. We deden eerst zaken met een andere partij, echter konden zelfs zij de drukte niet aan. Ze schakelden om die reden DIRECT Klantcontact in en sindsdien werken we graag samen met DIRECT.”

Met een gerust hart het klantcontact uitbesteed

“Wat we zelf kunnen, doen we zelf. We hebben intern een callcenter van circa 40 telefonisten die tussen 06:00 uur en 23:00 uur, iedere dag van de week, heel het jaar door, de telefoon opnemen. In het weekend zijn ze bereikbaar tussen 08:30 uur en 23:00 uur. Alles wat buiten die tijden binnenkomt, schakelen we door naar DIRECT Klantcontact. Als externe klantenservice helpen ze ons enorm. Terwijl ik ’s avonds in bed lig, weet ik dat onze klantenservice met een gerust hart is uitbesteed. Sinds kort besteden we ook de reguliere overflow uit aan DIRECT Klantcontact. Dit betekent dat wanneer wij te veel gesprekken in de wacht hebben staan, deze worden doorverbonden naar het klantcontactcenter van DIRECT Klantcontact. Op die manier zorgen we dat onze klanten zo snel mogelijk worden geholpen en de wachttijden worden geminimaliseerd.”

"Terwijl ik ’s avonds in bed lig, weet ik dat onze klantenservice met een gerust hart is uitbesteed."

“Alles wat buiten die tijden binnenkomt, schakelen we door naar DIRECT Klantcontact. Als externe klantenservice helpen ze ons enorm.”

Mark Leeuwesteijn, GO Sharing

Mark Leeuwesteijn

Grootste toegevoegde waarde is flexibiliteit

“De grootste toegevoegde waarde van onze samenwerking is toch wel de flexibiliteit. Het komt weleens voor dat we echt overlopen met het aantal inkomende gesprekken. Dan is het eigenlijk gewoon een kwestie van een belletje plegen met de teamleiding en de lijnen worden direct overgenomen. Daarnaast vinden we DIRECT als team ook erg betrokken en geïnteresseerd, en bovenal goedwillig om de beste service te leveren. Dit uit zich bijvoorbeeld in het feit dat we de klantcontactmedewerkers van DIRECT Klantcontact zelf mogen trainen om zodoende onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten begrijpen. Door zulke initiatieven krijgen we direct een vertrouwd gevoel. Men neemt ons en onze dienstverlening serieus. We zien DIRECT ook echt als een verlengde van onze organisatie.”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

"Goed bereikbaar zijn wanneer klanten te maken hebben met storingen en calamiteiten buiten reguliere tijden is natuurlijk erg belangrijk, DIRECT Klantcontact is onze partner voor dit stuk dienstverlening."

René de Jong, Eneco

René de Jong

“Bij Eneco hebben we een duidelijke missie ‘Duurzame Energie van iedereen maken’. We willen de energietransitie versnellen door de bestaande ambitie, om klimaatneutraal te worden, te vervroegen van 2050 naar 2035. Wij helpen onze klanten slim te verduurzamen. Een heldere ambitie hebben is natuurlijk mooi en kan niet groot genoeg zijn, maar omdat we de doelen ook echt willen halen hebben wij dit geconcretiseerd in het One Planet Plan. Mijn functie binnen Eneco Customer Care is Partnermanager. Ik ben verantwoordelijk voor het servicekavel bij onze outsourced partners. Waaronder dus ook DIRECT Klantcontact. Dit houdt in dat ik de schakel ben tussen onze facilitaire partijen en interne partijen. Zo ben ik verantwoordelijk voor het maken van de juiste prestatieafspraken met onze leveranciers én zorg ik ervoor dat deze ook echt geleverd worden.”

Inspelen op veranderende klantbehoeften

“We zien de wereld om ons heen veranderen: de klantbehoeften zijn anders, klantcontactkanalen veranderen én duidelijke (zelf)service op bijvoorbeeld onze website of via de app is wenselijker dan ooit. We proberen onze klanten zoveel mogelijk gemak te bieden. Dit betekent concreet dat we middels onze servicekanalen en onze app zorgen dat we transparant inzicht geven in de (sluip)verbruiken en kosten zodat de klant kan draaien aan de knoppen als die dat zelf wil. Door middel van zelfservice geef je de klant de tijd om ook in de weekenden stil te staan bij hun energieverbruiken. Uiteraard zijn er ook genoeg vragen die binnenkomen via het traditionele kanalen. Die vinden we minstens net zo belangrijk en geven we de volle aandacht. Daarnaast zien we ook dat de arbeidsmarkt volop in beweging is. Dit zorgt voor de nodige uitdagingen, we streven er continu naar om de juiste gemotiveerde medewerkers te binden en te boeien.”

"De energiewereld kan best complex zijn. Naast dat we intern zaken afhandelen, schakelen we ook externe aanbieders in."

René de Jong, Eneco

René de Jong

Samenwerking tussen interne en externe partijen

“Binnen Eneco handelen we intern diverse contracten af. De energiewereld kan best complex zijn en om die reden handelen we ook graag zelf intern zaken af met speciaal getrainde en zeer ervaren medewerkers. Aanvullend maken we gebruik van diverse aanbieders waarmee wij partners in hun kracht zetten. We vinden het namelijk handig om soms te kunnen benchmarken in het klantcontact vakgebied. Op die manier kunnen we onze klanten de beste service garanderen en komen externe partijen ook helemaal tot hun recht met een intensieve samenwerking. Verder helpt het hebben van meerdere partners ons in de efficiëntie en schaalbaarheid van de algehele operatie. Dit houdt in dat we beter in staat zijn onze klanten te helpen.”

Bereikbaar zijn met storingen

“Goed bereikbaar zijn wanneer klanten te maken hebben met storingen en calamiteiten buiten reguliere tijden is natuurlijk erg belangrijk, DIRECT Klantcontact is onze partner voor dit stuk dienstverlening. We ervaren op dit moment dat daar prima aan wordt voldaan. Wij stellen dan ook enkel het planningsplatform voor storingen beschikbaar. Overige zaken zoals CRM en telefonie hebben wij geen omkijken naar. De resultaten met betrekking tot de afgesproken SLA’s (Service Level Agreements) worden behaald. Daarmee zijn we meteen een stukje ontzorgd.”

"Het inzetten van dedicated medewerkers wanneer de volumes daarom vragen garandeert ons een goede dienstverlening."

“Het team van DIRECT ervaren we als zeer flexibel, meedenkend maar bovenal ook heel goed schaalbaar en transparant in de uitvoering. Alles wat we nodig hebben dus.”

René de Jong, Eneco

René de Jong

Spreiding van verkeer buiten regulieren tijden

“DIRECT Klantcontact is dus vooral van toegevoegde waarde als het gaat om de 24/7 beschikbaarheid. De spreiding van het verkeer buiten de reguliere openingstijden maakt DIRECT Klantcontact voor ons de juiste partner voor deze contacten. Het inzetten van dedicated medewerkers wanneer de volumes daarom vragen garandeert ons een goede dienstverlening. Al met al zorgt dat ervoor dat we ontzettend tevreden zijn over onze onderlinge samenwerking. Het team ervaren we als zeer flexibel, meedenkend maar bovenal ook heel goed schaalbaar en transparant in de uitvoering. Alles wat we nodig hebben dus.”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Logo Eneco
"We verwachten dat DIRECT Klantcontact een onderdeel blijft zijn van onze doorontwikkeling en veel kan blijven bijdragen in deze groei."

Louise, ParkBee

Louise

“Meer dan ooit hebben we wereldwijd, maar ook op landelijke niveau, behoefte aan bereikbare, leefbare en gezonde steden, met meer ruimte voor groen en minder luchtvervuiling. ParkBee is een tech scale-up die bijdraagt aan de oplossing van dit probleem, met een uniek internationaal platform voor digitaal parkeren.

Onze organisatie is in 2015 gestart in Delft en uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 80 medewerkers in Amsterdam en in Londen. We zijn inmiddels uitgegroeid tot een tech scale-up met een duidelijke missie, namelijk: het leiden van de onvermijdelijke digitalisering van de parkeerindustrie in Europa. Als één van ’s werelds eerste digitale parkeerbeheerders zorgt ParkBee ervoor dat geparkeerde auto’s idealiter niet op straat worden geparkeerd maar op andere bruikbare locaties in Nederland. Dit doet ParkBee door automobilisten naar bestaande, handige en toch onderbenutte parkeerlocaties te trekken. Via een netwerk van (commerciële) parkeergarages aan de ene kant en een grote hoeveelheid apps (Parkmobile, Yellowbrick, Google Maps, Waze etc.) aan de andere, wordt de vraag naar parkeren snel en eenvoudig gekoppeld aan beschikbare parkeerplaatsen. Beschikbare commerciële parkeerplaatsen kunnen bijvoorbeeld zijn: valet parkings bij diverse grote hotelketens maar ook appartementcomplexen in verschillende steden.”

24/7 bereikbaar zijn is een enorme operationele uitdaging

“Doordat ParkBee een uitgebreid netwerk heeft van meer dan 250 locaties door heel Nederland (en Europa) vinden we het erg belangrijk om goed bereikbaar te zijn voor onze gebruikers. We willen gebruikers assisteren waar nodig en willen om die reden dus ook 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar zijn. Voor iedereen de juiste klantenservice bieden: waar, wanneer en op welke manier dan ook. Zoals je al hoort is dat nogal een operationele uitdaging om 24 uur per dag bereikbaar te zijn, zo één die je dus liever uitbesteedt.

Na een enthousiaste aanbeveling van een collega-app partner, opererend in dezelfde branche, zijn we al snel bij DIRECT Klantcontact uitgekomen. Doordat DIRECT Klantcontact een duidelijke én populaire 24/7 bereikbaarheidsservice propositie heeft waren we snel overtuigd.”

Een nauwe samenwerking tussen intern én extern

“We werken momenteel in een samenwerkingsconstructie waarbij we intern én extern samenbrengen. Buiten kantoortijden neemt DIRECT Klantcontact voor ons waar en bij urgente escalaties staat ons interne team ook 24 uur per dag klaar, om het team van DIRECT Klantcontact te assisteren waar nodig. Dit houdt in dat alle eerstelijns gesprekken binnenkomen bij de klantcontactmedewerkers van DIRECT Klantcontact. Zij werken rechtstreeks in ons systeem en kunnen op afstand bijvoorbeeld garagedeuren en slagbomen openen. Is er echt iets urgents aan de hand, zoals bijvoorbeeld een stroomuitval, dan kunnen ze naar ons interne storingsdienst doorverbinden.”

"24/7 bereikbaar zijn is een enorme operationele uitdaging."

Louise, ParkBee

Louise

Op- en afschalen, zelfs tijdens uitzonderlijke situaties

“Tijdens het begin van de coronacrisis waren er een stuk minder verkeersbewegingen. De persconferenties hadden een directe impact op onze business. In zulke uitzonderlijke situaties is het fijn als je direct kunt op- en afschalen. Zodra er in het land weer meer mogelijk werd, zagen we een razendsnelle toename, het is in zulke situaties fijn om te weten dat er een heel team klaar staat om de drukte op te vangen.”

Als scale-up verwachten we verdere groei en ontwikkeling

“We zien dat ParkBee heel snel groeit. We hebben grote plannen en verwachten aan het eind van het jaar zelfs onze diensten uit te rollen naar andere landen. Denk hierbij aan nieuwe partners, nieuwe locaties en natuurlijk nieuwe talen. We verwachten dat DIRECT Klantcontact een onderdeel blijft zijn van onze doorontwikkeling en veel kan blijven bijdragen in deze groei.

Als scale-up zijn we bezig met het continu blijven innoveren. Dat betekent dat we vooraf niet altijd werten wat we precies kunnen verwachten. Het gevoel dat DIRECT Klantcontact ons geeft is in ieder geval erg betrouwbaar. Want als een van de klantcontactmedewerkers van DIRECT Klantcontact met een urgente escalatie om 4 uur ’s ochtends belt, dan weet ik in ieder geval zeker dat de telefoon ook netjes ’s nachts (en in het weekend) wordt opgenomen. Dat geeft me een prettig gevoel.”

Volledige ondersteuning wanneer wij dit nodig hebben

“We beoordelen onze samenwerking met DIRECT Klantcontact met 4 sterren. DIRECT Klantcontact is ontzettend flexibel. Ze zorgt voor een hoge bereikbaarheid en biedt volledige ondersteuning wanneer dit nodig is.”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

"We kunnen altijd beroep doen op de ondersteuning van DIRECT Klantcontact. Via elk mogelijk klantcontactkanaal."

Leonie van Mierlo, Stadsparkeren

Leonie van Mierlo

Stadsparkeren is een landelijke aanbieder van belparkeren in de ruimste zin van het woord. Gebruikers kunnen betaald parkeren en zich gemakkelijk aanmelden via de telefoon, app en sms, maar ook via kentekenherkenning of een pas. In meer dan 160 gemeenten kan met de Stadsparkeren app of mobiele telefoon geparkeerd worden. Op bijna 100 locaties in Nederland, zoals parkeergarages en ziekenhuizen heeft Stadsparkeren haar eigen techniek staan die er voor zorgt dat gebruikers makkelijk in en uit kunnen rijden door middel van kentekenherkenning of een pas. Wat Stadsparkeren uniek maakt, is dat het gelijk mogelijk is om te starten met alle diensten zodra een nieuwe gebruiker zich aanmeldt.”

Ambitie voor 24/7 bereikbaarheid

“Wij waren jaren geleden een jong startend bedrijf en het was al snel duidelijk dat we onze klantenservice niet zelf aankonden. De ambitie was om 24 uur per dag, 7 dagen per week telefonisch bereikbaar te zijn. En dat is voor een jong bedrijf meteen een enorm grote ambitie. Daar hadden we dus duidelijk hulp bij nodig. Vanaf het eerste moment is de klantenservice uitbesteed en sindsdien zijn wij dan ook 24/7 bereikbaar. We wilden het direct goed aanpakken.”

Duidelijke afspraken in de samenwerking

“In samenspraak met het team van DIRECT Klantcontact is er veel mogelijk. Onze samenwerking is erg prettig en open. Vooral het contact met onze vaste contactpersonen is erg vertrouwd. Aan het begin van onze samenwerking zijn verschillende afspraken gemaakt over de afhandeling van de gesprekken en zijn er trainingen ingepland om de operationele zaken goed bij te brengen. De aanpassingen in gespreksafhandelingen worden nu per mail aangepast. Dient er juist direct actie ondernomen te worden, dan bellen we gewoon DIRECT Klantcontact op.”

De meeste uiteenlopende klantvragen

“DIRECT Klantcontact ontzorgt op het gebied van telefonie. Dit houdt in dat zij in principe alle gesprekken op het 0900 nummer aannemen. DIRECT Klantcontact neemt de meest uiteenlopende gesprekken aan. Dit kunnen vragen zijn over openstaande facturen, werkwijze van belparkeren of aanvragen van nieuwe gebruikers. Er zijn natuurlijk uitzonderingen die wij zelf afhandelen. Gevoelige locaties waar wij zelf moeten inloggen in de digitale omgeving van bijvoorbeeld ziekenhuizen of parkeergarages houden wij in eigen beheer.”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Stadsparkeren logo
"Professioneel in de omgang en uitvoer. Flexibel door tijdens geplande piekmomenten een stap extra te zetten en onze medewerkers te ontzorgen."

Saskia Moester, Gemeente Arnhem

Saskia Moester

“Wij hebben bij de gemeente Arnhem een eigen middelgrote klantenservice van circa 20 parttime telefonistes die 5 dagen per week Arnhemse ondernemers en bewoners te woord staan. Wij beantwoorden inkomende vragen en werken daarnaast in 12 verschillende systemen. Sinds de start van ons volledig gratis telefoonnummer merkten we dat bellers steeds langer in de wacht stonden – een logisch vervolg, maar dit zorgde voor onrust bij zowel de beller als binnen ons team. Tijd om hulp in te schakelen!”

Flexibel op- en afschalen rondom geplande pieken

“Na een kennismakingsgesprek met DIRECT Klantcontact merkte ik direct dat deze partij aansluit bij mijn wensen: een flexibele én professionele partij. Professioneel in de omgang, opvolging en uitvoer. Flexibel door tijdens geplande piekmomenten een stap extra te zetten en onze medewerkers en bellers te ontzorgen.”

"De meerwaarde zit in de rust die binnen ons team is ontstaan door tijdens piekmomenten extra ondersteuning te hebben."

Saskia Moester, Gemeente Arnhem