Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
“Het fijnste aan de samenwerking vind ik dat we na sluitingstijd en in het weekend het werk kunnen toevertrouwen aan een andere partij.”

Annelore Pompen, Woonstichting Valburg

Woningcorporaties hebben te maken met alle facetten van een woning. Denk aan stroomvoorziening, installatie, een lekkage, een muur die instort, sleutels die kwijt zijn. Er komt veel bij kijken. Een betrouwbare partner aan wie je met een gerust hart je storingslijn kunt overlaten, is daarbij geen overbodige luxe. Sinds 2017 werken we samen met Woonstichting Valburg, een kleine corporatie met korte lijnen naar hun huurders. Ze hebben een eigen manier van werken waardoor hun huurders snel verder geholpen worden en prettig kunnen wonen. We zijn daarom trots dat we deze mooie woningcorporatie mogen ontzorgen en ondersteunen op het gebied van kwalitatief klantcontact!

“Vóór de samenwerking met DIRECT Klantcontact hadden we zelf een weekenddienst. Dan was het afwisselend één van onze collega’s die een weekend op zich nam om storingsmeldingen, zoals dringende reparatieverzoeken, te beantwoorden via de telefoon. En in het weekend werken vraagt toch wel wat van je… Daarnaast merkten we dat het ook doordeweeks soms te belastend was wanneer de telefoon veel ging, omdat we maar een kleine organisatie zijn. We kwamen daardoor niet aan bepaalde werkzaamheden toe en daarom besloten we om onze storingslijn uit te besteden voor in de middagen en buiten kantoortijden zoals in de avonden én weekenden.”

Meer rust ontstaan

“Sinds de samenwerking met DIRECT Klantcontact hebben we gemerkt dat er meer rust is ontstaan, omdat we niet telkens op de telefoon hoeven te letten. Aan het begin moesten onze klanten wennen aan het feit dat we een storingslijn hadden die ook buiten kantoortijden beschikbaar was, waardoor we eerst ’s middags ook nog veel werden gebeld. Maar inmiddels weten ze dat ze bij dringende zaken gewoon bij onze storingslijn terechtkunnen. Het is prettig dat DIRECT Klantcontact deze lijn van ons overneemt!”

Meer ruimte voor eigen werkzaamheden

Het fijnste aan de samenwerking vind ik dat we na sluitingstijd en in het weekend het werk kunnen toevertrouwen aan een andere partij. Dat we onze storingslijn buiten (en soms ook tijdens) werktijd niet zelf als corporatie hoeven op te pakken. Veel woningcorporaties hebben wel weekenddiensten met eigen personeel. 

"We vinden het heel fijn dat we nu DIRECT Klantcontact hebben die de storingslijn opneemt, waardoor er ook meer ruimte ontstaat voor andere werkzaamheden. Dat is wel echt een grote plus!”

Wijzingen worden netjes aangepast

“In principe hebben we geen jaarlijks of halfjaarlijks overleg. Als we iets gewijzigd willen hebben in bijvoorbeeld het script, dan stuur ik gewoon een mailtje met het verzoek om iets aan te passen. En dat wordt altijd doorgevoerd. Dan krijg ik netjes antwoord met: We hebben het aangepast! Misschien is het een idee om in de toekomst wel op jaarbasis te gaan overleggen, zodat we bijvoorbeeld het script in z’n geheel goed kunnen bekijken en dan gericht wijzigingen kunnen aanbrengen voor een nog beter script en een vloeiend werkproces.”  

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

logo woonstichting valburg
Back To Top