skip to Main Content

Een dag in het leven van
Siem

Terug naar Werken Bij DIRECT

Een dag in het leven van
Siem

‘Volop ruimte voor ontwikkeling’

Siem Hoefnagels, helpdeskmedewerker

Twee jaar geleden werd Siem Hoefnagels (22) bij DIRECT Klantcontact aangenomen als agent. Vandaag de dag belt hij als (inmiddels senior) agent nog hooguit de helft van zijn tijd. Siem is namelijk steeds drukker als helpdeskmedewerker voor zowel de bijna tweeduizend opdrachtgevers als de eigen collega’s. Daarnaast slokt ook zijn functie als live chat manager alsmaar meer tijd op. Siem: “Vooral met live chat gaat het hard. Ik heb nu al goede hoop dat we hier in ons pand als dedicated live chat team op termijn een eigen vleugel betrekken.”

team over ons

In zijn functie als helpdeskmedewerker is Siem niet alleen vraagbaak voor de eigen collega’s, maar vooral technisch sparringpartner voor nieuwe en bestaande klanten. “Ik behandel geen klachten”, aldus Siem, “maar help onze opdrachtgevers bij het opstellen en wijzigen van scripts en andere technische aangelegenheden. Met veel klanten heb ik daardoor echt een vertrouwensband opgebouwd. Ik vind het stiekem hartstikke mooi dat ze steeds vaker specifiek naar mij vragen. Dat betekent dat ik toch iets goed doe, of niet dan?”

Live chat specialist

Siem zorgt er tevens voor dat de nieuwe klanten correct en volledig in het systeem van DIRECT Klantcontact worden opgenomen, dus inclusief de instructies, eventuele bereikbaarheidsroosters en de scripts. Daarnaast is hij nauw betrokken bij het onderhoud van het voor alle klanten beschikbare portal. Prachtig werk allemaal, maar de afgestudeerd licht- en geluidtechnicus steekt niet onder stoelen of banken dat zijn hart bij live chat ligt. Siem: “Ik heb het in de huidige situatie prima naar m’n zin, maar ik zou het prachtig vinden om op termijn fulltime met live chat aan de slag te gaan. Ik word op dat terrein inmiddels echt als een specialist beschouwd en wil alles in het werk stellen om live chat verder uit te bouwen. Het is namelijk echt een bijzonder effectief communicatiekanaal!”

Er wordt goed naar je geluisterd

Dat Siem binnen twee jaar wist uit te groeien tot dé technisch specialist op de werkvloer, is niet alleen te danken aan zijn aanleg en opleiding, maar zeker ook aan de bedrijfsfilosofie van DIRECT Service Groep, waarin alle ruimte is voor de verdere ontplooiing van de medewerkers. Siem: “Er wordt goed naar je geluisterd. Daarnaast is er zeker ook aandacht voor je wensen en behoeften. Natuurlijk is het fijn dat we hier goed gecoacht worden, maar nóg belangrijker vind ik het dat je leidinggevenden oprecht geïnteresseerd zijn in jou als persoon en je ontwikkelingsmogelijkheden. Het feit dat mijn huidige functies binnen twee jaar al niet eens meer op een visitekaartje passen, zegt in dat kader toch voldoende?”

Klanten zien mij als sparringpartner

Klanten hebben een dermate hoge pet op van de technische kennis van Siem dat ze hem soms vragen stellen die eerder bij een systeembeheerder thuishoren dan bij een helpdeskmedewerker. Siem: “Laatst belde een trouwe klant met de vraag welk systeem hij in mijn optiek het best binnen zijn bedrijf kon gaan gebruiken. Hij kwam er zelf niet uit en zag mij op dat moment als de juiste sparringpartner. Ik gaf hem vrijblijvend advies en na enkele weken liet hij mij weten dat hij na onderzoek inderdaad gebruik ging maken van het systeem dat ik hem had geadviseerd. Je mag gerust weten; ondanks het feit dat het niet direct over mijn eigen werk ging, streelde dat toch mijn ego!”

Ontdek ook de verhalen van andere collega's

Nieuwsgierig geworden naar andere functies binnen onze organisatie? Lees dan ook de verhalen van andere collega’s.

Back To Top