skip to Main Content

Bereikbaarheid 2.0

DIRECT Klantcontact introduceert WhatsApp als extra klantcontactkanaal! Optimaal bereikbaar zijn voor jouw klanten, zonder dat je daar ook maar een seconde naar om hoeft te kijken.

WhatsApp is voor bijna iedereen bekend. Steeds meer bedrijven bieden hun klanten en prospects de mogelijkheid om via WhatsApp support, service of sales vragen te beantwoorden. Je communiceert met jouw doelgroep in hét kanaal van hun voorkeur. Dit 1-op-1 gevoel tijdens het appen draagt bij aan een positieve klanttevredenheid. Bovendien is WhatsApp erg praktisch omdat alle media zijn toegestaan; tekst, foto’s en video!

Hoe werkt het?

Om via WhatsApp te communiceren heb je een mobiel nummer nodig. Wij vragen dit 06-nummer voor je aan. Vervolgens activeren we je account.

Om de app functionaliteit op jouw website beschikbaar te maken hoef je alleen maar een 06-nummer te communiceren.

Via je online portaal (mijn.directklantcontact.nl) geef je aan hoe we met jouw doelgroep mogen communiceren; ‘je’ of ‘u’, welke vragen we mogen beantwoorden en welke zaken je liever zelf behandelt. Daarnaast geef je aan welke tone-of-voice je wilt hanteren. Met deze richtlijnen nemen wij voortaan jouw klantcontact via WhatsApp over!

WhatsApp op je website

We regelen de afhandeling van alle appjes zonder zorgen

Wat kost het

Kies je abonnement:

BASICPLUSSMARTPREMIUM
24/7--
Incl. 50 gesprekken--
Abonnementskosten per maand€ 27,95€ 47,95€ 129,50€ 193,50

De voordelen van WhatsApp als klantenservice-kanaal

Contact via WhatsApp is realtime, waardoor de afhandeling ook direct plaats kan vinden.

WhatsApp biedt de mogelijkheid om beeldmateriaal te versturen, waardoor een probleem sneller verholpen kan worden.

Met name voor klanten die minder snel telefonisch contact opnemen is WhatsApp een aantrekkelijk kanaal en daarmee een goede toevoeging aan je klantenservice.

Vrijwel iedereen heeft een smartphone en een appje versturen is zo gebeurd.

Klanten krijgen één op één contact met een klantenservicemedewerker. Hier komt geen chatbot aan te pas.

Veelgestelde vragen

Jouw klant communiceert het liefst in het kanaal van zijn/haar eigen voorkeur. Dat zou je zelf immers ook doen! WhatsApp wordt door een bepaalde doelgroep veel gebruikt en door anderen minder. Het is zinvol om meer kanalen te gebruiken; de een wil telefonisch contact leggen, de ander het liefst via WhatsApp. Voor ieder wat wils!

Als je al een eigen mobiel nummer hebt voor WhatsApp kunnen we dat overnemen. Neem daarvoor contact op met onze service afdeling. Let op! Het nummer is dan niet meer bruikbaar voor WhatsApp op jouw eigen telefoon.

Ja, dit kan. Echter, worden niet alle berichten automatisch verzonden. Dit is afhankelijk van uw wensen. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Onze medewerkers zijn getraind in het opvolgen van de instructies voor tone-of-voice en de scripts die jij bepaalt. Jouw klantenservice wordt ontzorgd, en klanten ervaren een optimale klantbeleving.

Je kunt ons WhatsAppen, bellen of via de website aanmelden! Je ontvangt van ons een overeenkomst en een instructieformulier. Wanneer wij deze volledig ingevuld en getekend retour hebben, nemen wij contact met jou op om de zaken door te spreken. Desgewenst is jouw account binnen 24 uur actief.

Vanaf het moment dat wij over jouw ondertekende overeenkomst beschikken, hebben wij gemiddeld één werkdag nodig om alles in gereedheid te brengen. In uitzonderlijke gevallen proberen we er voor te zorgen dat je dezelfde dag nog van onze diensten gebruik kunt maken.

Back To Top