Meer focus voor jouw kernactiviteiten

Als ondernemer wil je natuurlijk niets liever dan bezig zijn met het hart van jouw zaak en alle activiteiten die daaraan verbonden zijn: jouw kernactiviteiten. Als je ervoor kiest om je klantcontact uit te besteden, dan houd je veel meer tijd over voor deze kernactiviteiten. Jij en je medewerkers kunnen bijvoorbeeld de focus meer leggen op het verbeteren van jouw product of dienst, en de verkoop hiervan. Die focus kan precies het verschil maken tussen een goede productkwaliteit, en een hoge productkwaliteit. Hetzelfde geldt voor je verkoopstrategieën. Deze verbeteringen kunnen uiteindelijk je omzet verhogen.

Goede bereikbaarheid

Als je ervoor kiest om je klantcontact uit te besteden, levert dat jou en je medewerkers niet alleen maar extra tijd en focus op. Er ontstaat ook een flink aantal mogelijkheden voor jouw klantenservice waar je misschien wel eerder aan gedacht hebt, maar die je bijvoorbeeld met jouw mankracht niet voor mogelijk hield. Een partner in klantcontact kan buiten kantoortijden, of zelfs 24/7, jouw klanten te woord staan. Daarnaast kan een professioneel beheerde klantenservice jouw klanten op alle kanalen ondersteunen. Hierdoor hoeven klanten zich niet te ergeren aan (telefonische) onbereikbaarheid of ellenlange wachtrijen, en kunnen ze overal snel geholpen worden. Dat zorgt op z’n beurt weer voor een hoge klant tevredenheid, wat absoluut voor meer omzet kan zorgen.

Geen zorgen bij piekmomenten

Ieder bedrijf of onderneming krijgt er wel eens mee te maken: onverwachte drukte en piekmomenten op de klantenservice. Deze piekmomenten kunnen er al gauw voor zorgen dat je klantcontactmedewerkers extra moeten werken om de drukte op te kunnen vangen, en dat zelfs reguliere medewerkers moeten bijspringen en daardoor het eigen werk (kort) moeten laten liggen. Dit zijn situaties waarin piekmomenten piekproblemen creëren. Een overbelast klantcontactteam kan je klanten minder scherp en betrokken ondersteunen, en potentiële verkoopkansen loop je sneller mis als reguliere medewerkers moeten bijspringen. Als je je klantenservice uitbesteedt, hoef je je geen zorgen meer te maken over piekmomenten en piekproblemen. Een partner in klantcontact kan namelijk snel op- en afschalen en daarmee je piekmomenten goed opvangen, zonder de kwaliteit in klantcontact ook maar te verliezen. Hierdoor blijf je je klanten tevreden houden, zonder je verkoopkansen te missen!

Klanttevredenheid staat centraal

Bij een partner in klantcontact hoort jouw klant centraal te staan. Wanneer klanten snel, empathisch en oplossingsgericht te woord worden gestaan, zullen ze met een tevreden gevoel terugkijken op het gesprek met de klantenservice. Door deze continue positieve ervaringen met jouw merk of bedrijf, zijn klanten sneller geneigd om herhaalaankopen te doen of om jouw bedrijf aan te bevelen aan kennissen. Je omzet verhogen begint, en eindigt, daarom altijd met klanttevredenheid.

Efficiënt besparen

Klantcontact uitbesteden zorgt, naast het creëren van een optimale klanttevredenheid, ook voor omzetverhoging door efficiënt te besparen op je kosten. Denk bijvoorbeeld eens aan hoeveel je per jaar kwijt bent aan vaste lasten zoals het trainen en beheren van je interne klantcontactteam. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kosten van de software. Al deze besparingen kunnen uiteindelijk een positief effect hebben op jouw winstmarge.

Martkgerichte klantenservice

Een extern klantcontact team kan voor jou, in grotere getalen, al hun klantinzichten en de door klanten gegeven feedback verzamelen en dit aan jou terugkoppelen. Hier kun je als bedrijf op inspelen door jouw producten of diensten aan te passen aan deze marktwensen. Getrainde klantcontactmedewerkers kunnen op jouw verzoek zich ook actief richten op het identificeren en benutten van verkoopkansen. Op deze manier kun je je omzet verhogen op korte termijn.

Conclusie

Het uitbesteden van je klantenservice kan absoluut bijdragen aan het verhogen van je omzet, maar het is van groot belang dat je partner in klantcontact strategisch, effectief en vooral op maat te werk gaat. Jouw doelen en wensen moeten helder zijn bij je partner in klantcontact, zodat er specifieke trainingen voor klantcontactmedewerkers kunnen worden opgesteld. Een partner die met je meedenkt is dus cruciaal en moet altijd mee in overweging genomen worden als je erover nadenkt om je klantcontact uit te besteden.

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
20 juni 2024

Afgelopen dinsdag verscheen de 2e editie van CorporatieGids Magazine 2024. Hierin vind je een interview met SSH&: een Nijmeegse woningcorporatie voor studenten én trouwe klant van ons sinds 2019. Rico Visser en Ko Roelofs (SSH&) …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 mei 2024

Woningcorporaties hebben iedere dag veel contact met hun huurders. Tijdens die contactmomenten is het erg belangrijk om je huurders snel, transparant en efficiënt te ondersteunen of te woord te staan. Je voorziet ze tenslotte van …

Lees meer
Gidsen
22 april 2024

Met deze 5 manieren om 24/7 klantenservice te bieden maak je van jouw onderneming een échte bereikbaarheids-kampioen. Klanten willen altijd en overal geholpen worden.

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT