Als ondernemer wil je natuurlijk niets liever dan bezig zijn met het hart van jouw zaak en alle activiteiten die daaraan verbonden zijn: jouw kernactiviteiten. Als je ervoor kiest om je klantcontact uit te besteden, dan houd je veel meer tijd over voor deze kernactiviteiten. Jij en je medewerkers kunnen bijvoorbeeld de focus meer leggen op het verbeteren van jouw product of dienst, en de verkoop hiervan. Die focus kan precies het verschil maken tussen een goede productkwaliteit, en een hoge productkwaliteit. Hetzelfde geldt voor je verkoopstrategieën. Deze verbeteringen kunnen uiteindelijk je omzet verhogen.
Als je ervoor kiest om je klantcontact uit te besteden, levert dat jou en je medewerkers niet alleen maar extra tijd en focus op. Er ontstaat ook een flink aantal mogelijkheden voor jouw klantenservice waar je misschien wel eerder aan gedacht hebt, maar die je bijvoorbeeld met jouw mankracht niet voor mogelijk hield. Een partner in klantcontact kan buiten kantoortijden, of zelfs 24/7, jouw klanten te woord staan. Daarnaast kan een professioneel beheerde klantenservice jouw klanten op alle kanalen ondersteunen. Hierdoor hoeven klanten zich niet te ergeren aan (telefonische) onbereikbaarheid of ellenlange wachtrijen, en kunnen ze overal snel geholpen worden. Dat zorgt op z’n beurt weer voor een hoge klant tevredenheid, wat absoluut voor meer omzet kan zorgen.
Ieder bedrijf of onderneming krijgt er wel eens mee te maken: onverwachte drukte en piekmomenten op de klantenservice. Deze piekmomenten kunnen er al gauw voor zorgen dat je klantcontactmedewerkers extra moeten werken om de drukte op te kunnen vangen, en dat zelfs reguliere medewerkers moeten bijspringen en daardoor het eigen werk (kort) moeten laten liggen. Dit zijn situaties waarin piekmomenten piekproblemen creëren. Een overbelast klantcontactteam kan je klanten minder scherp en betrokken ondersteunen, en potentiële verkoopkansen loop je sneller mis als reguliere medewerkers moeten bijspringen. Als je je klantenservice uitbesteedt, hoef je je geen zorgen meer te maken over piekmomenten en piekproblemen. Een partner in klantcontact kan namelijk snel op- en afschalen en daarmee je piekmomenten goed opvangen, zonder de kwaliteit in klantcontact ook maar te verliezen. Hierdoor blijf je je klanten tevreden houden, zonder je verkoopkansen te missen!
Bij een partner in klantcontact hoort jouw klant centraal te staan. Wanneer klanten snel, empathisch en oplossingsgericht te woord worden gestaan, zullen ze met een tevreden gevoel terugkijken op het gesprek met de klantenservice. Door deze continue positieve ervaringen met jouw merk of bedrijf, zijn klanten sneller geneigd om herhaalaankopen te doen of om jouw bedrijf aan te bevelen aan kennissen. Je omzet verhogen begint, en eindigt, daarom altijd met klanttevredenheid.
Klantcontact uitbesteden zorgt, naast het creëren van een optimale klanttevredenheid, ook voor omzetverhoging door efficiënt te besparen op je kosten. Denk bijvoorbeeld eens aan hoeveel je per jaar kwijt bent aan vaste lasten zoals het trainen en beheren van je interne klantcontactteam. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de kosten van de software. Al deze besparingen kunnen uiteindelijk een positief effect hebben op jouw winstmarge.
Een extern klantcontact team kan voor jou, in grotere getalen, al hun klantinzichten en de door klanten gegeven feedback verzamelen en dit aan jou terugkoppelen. Hier kun je als bedrijf op inspelen door jouw producten of diensten aan te passen aan deze marktwensen. Getrainde klantcontactmedewerkers kunnen op jouw verzoek zich ook actief richten op het identificeren en benutten van verkoopkansen. Op deze manier kun je je omzet verhogen op korte termijn.
Het uitbesteden van je klantenservice kan absoluut bijdragen aan het verhogen van je omzet, maar het is van groot belang dat je partner in klantcontact strategisch, effectief en vooral op maat te werk gaat. Jouw doelen en wensen moeten helder zijn bij je partner in klantcontact, zodat er specifieke trainingen voor klantcontactmedewerkers kunnen worden opgesteld. Een partner die met je meedenkt is dus cruciaal en moet altijd mee in overweging genomen worden als je erover nadenkt om je klantcontact uit te besteden.
Wij hebben een krachtige tip om jouw klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen: customer journey mapping! Dit geeft je de nodige inzichten om klanten écht centraal te stellen en een blijvende indruk achter …
Lees meerIn een tijd waarin klanten 24/7 bestellingen kunnen plaatsen en steeds meer verwachten, is de sleutel tot succes voor jouw webshop niet alleen bereikbaarheid, maar ook échte verbinding. Klanten willen zich gehoord …
Lees meerBij DIRECT klantcontact geloven we in het maken van impact. Onze missie gaat verder dan alleen een goede service bieden; we streven naar een ervaring die klanten raakt, verrast en vooral blij maakt. Hoe doen we dat? Door …
Lees meer