Veelgestelde vragen

Wij hebben altijd overal een antwoord op!

Maar eh, mocht je vraag er niet tussenstaan, neem dan gerust contact met ons op!


Aan de slag

Bij DIRECT Klantcontact begrijpen we dat je snel wilt beginnen. Het aanmelden voor onze dienstverlening is dan ook eenvoudig en snel. Laat je gegevens achter via het formulier en een van onze consultants neemt binnen 24 uur op werkdagen contact met je op. We stellen een korte vragenlijst op om een script voor je op te stellen. Zodra dit is afgerond, kunnen we meteen aan de slag. En wist je dat je onze service zelfs 14 dagen gratis kunt uitproberen? Meld je hier direct aan voor de proefperiode. Wil je liever direct een afspraak inplannen voor vrijblijvend advies? Klik dan hier.

Heb je weinig ervaring met het inrichten van een goede klantenservice? Geen zorgen, we zijn er om je te helpen! Onze helpdeskmedewerkers zijn gespecialiseerd in het schrijven van goedlopende scripts en ze helpen je graag bij het opzetten van een kwalitatief hoogwaardige scripting. We willen ervoor zorgen dat jouw klanten op de juiste manier te woord worden gestaan en dat de meest voorkomende vragen adequaat worden beantwoord. Samen gaan we de uitdaging aan! Neem contact met ons op en we helpen je verder.

Hier is een stappenplan voor het doorschakelen van jouw telefoonnummer naar DIRECT Klantcontact:

  1. Neem contact met ons op en vraag een uniek doorkiesnummer aan.
  2. Wij koppelen jouw zakelijke nummer aan ons unieke doorkiesnummer.
  3. Je kunt jouw zakelijke nummer zelf of automatisch laten doorschakelen naar ons doorkiesnummer.
  4. Met *21 schakel je alle gesprekken direct naar ons door.
  5. Met *61 nemen we de telefoon na 5 keer overgaan voor je op.
  6. Vervolgens beantwoorden wij jouw binnenkomende gesprekken met jouw eigen bedrijfsnaam en handelen de zaken volgens jouw instructies af.

Voordat onze klantadviseurs voor je aan de slag gaan, vragen we je om een actuele lijst met contactpersonen en hun contactgegevens te verstrekken. Contactpersonen krijgen een eigen login voor Mijn DIRECT Klantcontact, zodat zij zelf kunnen aangeven of ze beschikbaar zijn of niet. Deze personen kun je trouwens ook zelf beheren in de portal van Mijn DIRECT Klantcontact. Heb je hulp nodig bij het verstrekken van deze informatie? Neem dan contact met ons op via de chat rechts onderin het scherm.

Na elk afgehandeld telefoontje ontvang je automatisch via de e-mail een gespreksverslag, waarin je precies kunt zien wat er is gezegd en welke actie er eventueel nog nodig is.

Wil je een direct overzicht van alle afgehandelde gesprekken in één maand? Dan heb je de optie om maandelijks een maandrapportage te ontvangen.

Een (bel)script is een tekstuele houvast waardoor je een gesprek goed kunt leiden en voeren. Een script bestaat bijvoorbeeld uit de volgende onderdelen:

  • De begroeting (bijv. ‘Goedemorgen u spreekt met Anna van Bedrijfsnaam X’)
  • De tone of voice (gebruiken we ‘je’ of ‘u’)
  • Algemene uitspraken (bijv. hoe de bedrijfsnaam wordt uitgesproken)

Veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden en/of acties (bijv. openingstijden of bellen voor een specifiek contactpersoon en het doorverbinden daarnaar)
Vóór het live gaan, stellen we altijd samen een script op.

Bij DIRECT Klantcontact geloven we in het samendoen. Jij kent jouw klanten als de beste, wij zijn de expert in klantcontact. Dit houdt in dat we jou om input vragen over jouw organisatie en het klantcontactproces. Vervolgens brengen onze experts hun kennis in het spel door de juiste scripting op te zetten, waardoor onze klantadviseurs vlekkeloos aan de slag kunnen met het verzorgen van jouw 24/7 bereikbaarheid.

Vanuit DIRECT Klantcontact raden wij altijd aan om te starten met de proefperiode van twee weken. In deze twee weken heb je de mogelijkheid om één-op-één te ervaren hoe onze klantadviseurs jouw script gebruiken in gesprekken met jouw klanten. Het is dan ook niet gek dat je zelf een test uitvoert door zelf te bellen. Even testen is altijd goed om te doen. Laat ons je bevindingen weten en dan scherpen we het proces direct aan.

We zijn in staat de telefoon en andere vormen van klantcontact zo kwalitatief goed mogelijk te beantwoorden doordat we van tevoren een uitgebreid script opstellen voor jouw bedrijf. In de scripting staat precies hoe klanten te woord worden gestaan en wat de meest voorkomende antwoorden zijn op veelgestelde vragen van jouw klanten. Het opstellen van een ‘(bel)script’ doen we samen met jou. Jij bent tot slot van rekening de expert van jouw bedrijf. Jij geeft ons input en wij kijken vanuit onze klantenservice expertise mee naar het script. Op die manier vormen we uiteindelijk samen een eenduidig script en kunnen we direct aan de slag met het beantwoorden en oplossen van klantvragen!

We bespreken hoe een maandrapportage van DIRECT Klantcontact eruit ziet en wat er in staat. We hebben verschillende rapportageopties beschikbaar, waaronder een berichtenrapportage, een call log en een sense rapportage.

Berichtenrapportage

De berichtenrapportage geeft een overzicht van alle berichten die we hebben genoteerd in de afgelopen maand. Hierin staat onder andere welke agent de lijn heeft aangenomen, wanneer, hoe laat en alle gegevens van de beller. Deze soort rapportage gebruiken we ook veel voor week- of dagrapportages. Een rapportage hoeft namelijk niet per definitie een maandrapportage te zijn.

Call log

De call log bevat de call data per call. Hierin staat onder andere hoe lang de beller in de wacht heeft gestaan, hoe lang we de beller hebben gesproken en wat onze nawerktijd is. Ook deze rapportage bevat de datum en tijd per call.

Sense rapportage

De sense rapportage bevat een samenvatting van de call log. Dit is dus geen uitgebreid overzicht met informatie per call, maar een overzicht per dag of per halfuur. Zo kun je gemakkelijk bekijken wat onze gemiddelden zijn voor wachttijd, gesprekstijd en nawerktijd.

Maandrapportages

We maken bij DIRECT Klantcontact nog steeds vaak gebruik van maandrapportages, maar weekoverzichten worden steeds populairder. Wij kunnen de verschillende, bovenstaande rapportages altijd draaien op de gewenste periodes.

Onze werkwijze

Bij DIRECT Klantcontact geloven we in de kracht van goed opgeleide klantadviseurs. Onze medewerkers worden voortdurend getraind om op de juiste en kwalitatieve manier antwoord te geven op vragen van jouw klanten, ongeacht de branche waarin je actief bent. We bieden individuele coaching en uitgebreide e-learnings aan, waardoor onze klantadviseurs zich voortdurend kunnen ontwikkelen. Deze e-learnings zijn beschikbaar in een speciale online omgeving die is afgestemd op het bedrijf en de branche. Ze zijn onderverdeeld in verschillende niveaus, en medewerkers kunnen door middel van het behalen van examens doorgroeien naar hogere niveaus. Op deze manier blijven onze klantadviseurs altijd leren en groeien in kennis.

De juiste vaardigheden

Bij DIRECT Klantcontact besteden we niet alleen aandacht aan inhoudelijke kennis, maar ook aan andere belangrijke vaardigheden die essentieel zijn in klantcontact. We trainen onze medewerkers op verschillende aspecten, waaronder:

  • Gespreksvaardigheden: Onze medewerkers worden getraind in intonatie, empathie, bewust luisteren en het nemen van leiding in een gesprek.
  • Analysevaardigheden: We leren onze medewerkers de juiste vragen te stellen, informatie samen te vatten en door te vragen om de kern van het probleem te achterhalen.
  • Oplossingsgericht antwoorden: Onze klantcontactmedewerkers worden opgeleid om de juiste oplossingen per klant te bieden, correct door te verbinden en gemaakte afspraken na te komen.
    Door zowel te focussen op de kennis van de klant als op de vaardigheden van klantcontact, zijn onze medewerkers in staat om de beste service te bieden. Ze combineren de wereld van jouw klanten met de expertise van de klantcontactwereld.

Kennis continueren

Bij DIRECT Klantcontact vinden we het continu blijven leren en slimmer worden heel belangrijk. Dit betekent dat we met een continue ‘learning loop’ werken waarbij elke wijziging automatisch wordt meegenomen in onze ontwikkeltrajecten. Onze e-learnings worden nauwkeurig geüpdatet wanneer er wijzigingen plaatsvinden. Op die manier gaat kennis nooit verloren. Wijzigingen binnen je organisatie kun je altijd doorgeven aan onze helpdesk, zodat we deze aanpassingen direct door kunnen voeren in zowel het script als de e-learnings.

Conclusie

Bij DIRECT Klantcontact streven we ernaar om klantcontactmedewerkers continu te laten leren en groeien. Door middel van individuele coaching en e-learnings kunnen ze zich zowel inhoudelijk als op het gebied van vaardigheden ontwikkelen. Onze medewerkers worden getraind om telefoongesprekken op een professionele en klantgerichte manier af te handelen. Ze beschikken over de juiste vaardigheden, zoals gespreksvaardigheden, analysevaardigheden en oplossingsgerichte antwoorden. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze klantcontactmedewerkers altijd de beste service kunnen bieden en blijven groeien in kennis en vaardigheden.

Bij DIRECT Klantcontact zijn we verheugd om het Beste Werkplek Keurmerk van Fan Factory te ontvangen, met een gemiddelde score van 8,2. Dit keurmerk is het resultaat van een Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) dat we hebben uitgevoerd. We delen hier onze ervaringen en bevindingen en waarom we van plan zijn om aan het einde van het jaar opnieuw een MTO uit te voeren.

Weten wat er speelt

Bij DIRECT Klantcontact geloven we dat tevreden medewerkers essentieel zijn voor succes. We hebben daarom een MTO laten uitvoeren door Fan Factory om te begrijpen wat er speelt bij onze medewerkers. Dit onderzoek gaf ons waardevol inzicht in hun wensen en werkwijze.

Een frisse blik

Het MTO omvatte inhoudelijke open vragen die door onze medewerkers werden beantwoord. In een daaropvolgende powersessie hebben we samen met Fan Factory de antwoorden besproken en geanalyseerd. Deze externe blik gaf ons een frisse kijk op onze organisatie, zoals de interne communicatie.

Afspraak is afspraak

Na de powersessie hebben we een actieplan opgesteld om aan de wensen van onze medewerkers tegemoet te komen. We hebben nieuwe initiatieven gelanceerd, rekening houdend met de haalbaarheid en het nakomen van afspraken. Op deze manier voelen medewerkers zich gehoord en gewaardeerd.

Stappen zetten

Vanuit het actieplan hebben we een werkgroep opgezet genaamd ‘Blijf nog even hangen’. Deze werkgroep heeft initiatieven geïmplementeerd, zoals een persoonlijk opleidingsplan, de optie om een fiets te leasen en een sollicitatiesimulatiespel. Ook hebben we in Suriname een hub opgezet om onze internationale collega’s te ondersteunen.

Conclusie

Het MTO heeft ons geholpen om met onze medewerkers in contact te komen en te begrijpen wat er werkelijk speelt. We zijn trots op het Beste Werkplek Keurmerk met drie van de drie sterren en waarderen de inzichten die Fan Factory ons heeft gebracht. We blijven onze medewerkers betrekken en streven ernaar om een geweldige werkplek te zijn bij DIRECT Klantcontact.

Wij hebben ruim 30 jaar ervaring in het opleiden, trainen en coachen van klantadviseurs. Normaliter doen wij dit middels één-op-één gesprekken, e-learnings en groepssessies bij ons op locatie. Mocht het zo zijn dat je toch de wens hebt om zelf een training te verzorgen, dan kan dit gewoon in overleg. Houd wel rekening met mogelijke extra kosten. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Trainen op locatie

Wil je onze klantadviseurs kennis laten maken met jouw organisatie door op jouw locatie een training te verzorgen? Ook dat is zeker mogelijk. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wij staan voor écht menselijk klantcontact, maar we geloven dat goede software ter ondersteuning onmisbaar is. Daarom werken we met diverse software om een ideale klantbeleving tot stand te brengen.

Onze telefoonservice verloopt via Teleknowledge Connect. Met Teleknowledge Connect beheren we én registreren we al het klantcontact op een centrale, gebruiksvriendelijke plek. Zo kunnen onze medewerkers tijdens het gesprek de focus op de klant en de boodschap houden.

Voor onze online klantcontactkanalen (WhatsApp, live chat en social media) werken we met Trengo. Trengo is een omnichannel communicatieplatform, dat alle kanalen in één overzicht combineert. Daarnaast biedt Trengo de functionaliteit om chat widgets te maken voor op je website. Zo weten websitebezoekers meteen dat je online bereikbaar bent.

Wil je meer weten over Teleknowledge of Trengo? Neem dan contact op met onze helpdesk, via helpdesk@directklantcontact.nl.

DIRECT Klantcontact is een klantcontactcenter dat zich richt op het verbeteren van de klantenservice van haar opdrachtgevers. Wij doen dit door middel van een combinatie van menselijke en digitale contactkanalen.

Een van de voordelen van DIRECT Klantcontact is dat wij in systemen van opdrachtgevers kunnen werken. Dit betekent dat wij meldingen van klanten direct in jouw systeem kunnen verwerken. Dit kan een aanzienlijke tijdsbesparing opleveren voor jouw bedrijf, omdat je niet meer zelf hoeft over te typen of op te volgen.

Daarnaast kan het werken in systemen van opdrachtgevers de kwaliteit van de klantenservice verbeteren. Dit komt omdat onze medewerkers direct toegang hebben tot alle relevante informatie over jouw klanten en jouw producten of diensten. Hierdoor kunnen zij klanten sneller en beter helpen.

Als je geïnteresseerd bent om DIRECT Klantcontact in jouw systeem te laten werken, neem dan contact op met een van onze consultants. Zij kunnen je meer vertellen over de mogelijkheden en de kosten.

Voordelen van het werken in jouw systeem

  • Tijdsbesparing
  • Verbeterde kwaliteit van de klantenservice
  • Directe toegang tot relevante informatie
  • Gemakkelijker om samen te werken

Hoe werkt het?

Als je besluit om DIRECT Klantcontact in jouw systeem te laten werken, zullen wij met jou samenwerken om een koppeling tussen onze systemen te maken. Deze koppeling zorgt ervoor dat wij meldingen van klanten direct in jouw systeem kunnen verwerken.

Wij zullen je ook trainen in het gebruik van ons systeem, zodat je zelf kunt zien hoe wij jouw meldingen verwerken.

Meer weten?

Als je meer wilt weten over het werken in systemen van opdrachtgevers, neem dan contact op met een van onze consultants. Zij kunnen je meer vertellen over de mogelijkheden en de kosten.

Data wordt automatisch verwijderd

Van alle calls die er binnen komen maken wij een notitie. Deze notitie bevat informatie op basis van jullie wensen. Deze informatie sturen wij standaard, na ons gesprek met de klant, per mail door naar jullie als klant.

Vanaf het moment dat wij deze call afronden, begint er een teller te lopen. Deze teller zorgt ervoor dat de data na 3 maanden automatisch uit onze database wordt verwijderd. Het is voor ons ook niet mogelijk om daarna deze informatie nog ergens op te vragen.

Getallen worden wel bewaard

Naast de notitie van het gesprek worden er ook andere gegevens bewaard, zoals de wachttijd, de gesprekstijd en de nawerktijd. Deze gegevens worden gebruikt om de kwaliteit van de klantenservice te verbeteren.

Gegevens binnen ons bedrijf

Binnen ons bedrijf werken we ook veel met inloggegevens of roosters. Deze data hierin komt alleen in ons systeem te staan en is voor onze agents alleen inzichtelijk tijdens een call. Zij tekenen ook in hun contract dat zij niets met deze data kunnen en mogen doen. Mocht het wenselijk zijn dat wij hier een verklaring voor laten zien, dan kunnen we dit op verzoek uiteraard laten zien.

Conclusie

Wij hechten veel waarde aan de privacy van onze klanten. Daarom worden klantdata zorgvuldig bewaard en verwijderd. Wij zijn transparant over hoe wij omgaan met klantdata en kunnen op verzoek een verklaring verstrekken.

Binnen ons team hebben we diverse specialisten in dienst met allemaal een eigen expertise. Op basis van het vraagstuk van de opdrachtgever kijken we samen welk team het beste past bij het betreffende vraagstuk. Op die manier leveren we de best mogelijke kwaliteit als het gaat om onze telefoonservice dienstverlening. Voor je klanten zal het echter zijn alsof jouw eigen medewerkers achter de telefoon zitten. Dit betekent dat we in sommige gevallen werken met kleine specialistische klantcontactteams en andere keren een pool aan klantcontactmedewerkers inzetten. Benieuwd naar de gezichten achter DIRECT Klantcontact? Maak kennis met ons team.

Je kan onze tarieven hier vinden voor telefoonservice en omnichannel. Je kan ook een voorstel op maat aanvragen. Je betaald bij ons voor je verbruik.

Proefperiode

Voordat je je officieel aanmeldt voor onze dienstverlening, bieden we je de mogelijkheid om het zelf te ervaren. In een tweeweekse proefperiode kun je ontdekken wat onze service kan bijdragen aan jouw organisatie. Dit is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen. Wil je meer weten of je direct aanmelden voor de proefperiode? Klik dan hier.

Ja. In principe kun je altijd een proefperiode aanvragen. Het kan wel zo zijn dat je niet per direct kan beginnen aan een proefperiode. Als het erg druk is, kan het zijn dat je proefperiode iets later zal starten.

Tijdens de proefperiode analyseren we de inkomende gesprekken, duur van de gesprekken en nawerktijden. Dit stelt ons in staat om een nauwkeurige prijsindicatie te geven en verrassingen te voorkomen. Je kan deze gegevens allemaal zelf inzien.

Klachten

Wat jammer dat je een klacht hebt! Soms loopt er iets anders dan verwacht en dat vinden wij heel vervelend. Laat het ons daarom direct weten als je een klacht hebt. Dan kunnen wij daar meteen mee aan de slag. Wij streven altijd naar blije klanten. Je kan een klacht indienen via ons formulier of je kan direct contact met ons opnemen via 026-7511700.

 

Gaat er iets mis met doorschakelen? Is een probleem van je klant niet opgelost, terwijl dat wel mogelijk was? Is de afhandelingstijd te lang volgens jou? Het maakt niet uit waarover je een klacht hebt. Wij streven naar blije klanten, als jij niet tevreden bent dan gaan we daar iets aan doen.

Nee, er zijn nooit kosten verbonden aan het indienen van een klacht.

Hoe sneller je een klacht indient hoe beter. Wij weten het graag direct wanneer jij niet tevreden bent met onze dienstverlening. En hoe sneller wij het weten hoe sneller we het kunnen oplossen!

Diensten

Je kan de verschillen teruglezen op deze pagina.

Maar kort gezegd is telefoonservice een dienst waarbij al het contact via de telefoon loopt. Omnichannel wil zeggen dat we gebruik maken van alle overige kanalen zoals Live Chat, WhatsApp, E-mail en Social Media.

Wij zetten alle zeilen bij om je snel te ondersteunen. Wil je snel live? Dan kun je na goedkeuring van het script binnen 24 uur starten.

Telefoonservice

DIRECT Klantcontact biedt een telefoonservice aan waarmee je altijd bereikbaar bent, ook als je niet bereikbaar bent. Onze medewerkers nemen jouw telefoontjes aan en zorgen ervoor dat jouw klanten snel en goed geholpen worden.

Voordelen van onze telefoonservice:

  • Altijd bereikbaar, 24/7
  • Professionele en vriendelijke medewerkers
  • Snelle en accurate afhandeling van vragen en verzoeken
  • Rapportage over de prestaties van onze medewerkers

Hoe werkt het?

Als je onze telefoonservice afneemt, krijg je een eigen telefoonnummer dat je kunt doorschakelen naar ons. Wij zorgen ervoor dat jouw telefoontjes worden beantwoord door onze medewerkers. Zij kunnen jouw klanten helpen met vragen over jouw producten of diensten, het maken van afspraken of het melden van storingen.

Wat kost het?

De kosten van onze telefoonservice zijn afhankelijk van het aantal gesprekken dat je per maand verwacht. Je kunt kiezen uit twee abonnementen. Je kan altijd een voorstel op maat aanvragen.

Wil je meer weten over onze telefoonservice?

Ga dan naar deze pagina of neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden en de kosten.

Het aanmelden voor onze telefoonservice is een moeiteloos en efficiënt proces, dat slechts enkele ogenblikken in beslag neemt. We streven ernaar om het zo gemakkelijk mogelijk voor je te maken. Klik eenvoudigweg op de onderstaande link om je direct aan te melden voor onze gratis proefperiode. We zijn ervan overtuigd dat je onder de indruk zult zijn van de voordelen die onze service biedt.

Meld je hier aan voor de gratis proefperiode

Zodra je je hebt aangemeld, zorgen wij ervoor dat één van onze bekwame consultants onmiddellijk contact met je opneemt. Deze professional zal nauw met je samenwerken om een aangepast script op te stellen dat volledig voldoet aan de behoeften en doelstellingen van jouw bedrijf. We begrijpen hoe belangrijk het is om snel te kunnen schakelen, en daarom zorgen we ervoor dat je binnen 24 uur na het opstellen van het script volledig operationeel bent.

Omnichannelservice

Met hulp van DIRECT kan je in één keer al het online klantcontact optimaliseren. Zo ben je voortaan online bereikbaar via alle denkbare kanalen: live chat, WhatsApp en social media, zonder dat je hier zelf naar om hoeft te kijken. Onze klantadviseurs staan jouw klanten in jouw taal te woord, op de momenten dat jij dit wenst. Ook als dit midden in de nacht is.

Wij zetten alle zeilen bij om je snel te ondersteunen. Wil je snel live? Dan kun je na goedkeuring van het script binnen 24 uur starten!

24/7 Storingsdienst

De 24/7 storingsdienst van DIRECT Klantcontact is ontworpen om bedrijven te helpen bij het oplossen van storingen op elk moment van de dag, ongeacht het tijdstip. We begrijpen dat storingen altijd ongelegen komen en dat het belangrijk is om snel en professioneel te handelen om bedrijfsactiviteiten te minimaliseren en klanttevredenheid te waarborgen.

Altijd bereikbaar voor snelle ondersteuning

Onze 24/7 storingsdienst is er om klanten gerust te stellen dat ze op elk moment iemand kunnen bereiken om hen te helpen bij het oplossen van storingen. Of het nu ‘s nachts, in het weekend of tijdens een feestdag is, we hebben toegewijde en deskundige medewerkers beschikbaar om te reageren en ondersteuning te bieden.

Snelle respons en probleemoplossing

We begrijpen hoe belangrijk het is om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Daarom streven we ernaar om direct te reageren en effectieve oplossingen te bieden zodra een klant contact met ons opneemt. Onze goed opgeleide medewerkers hebben de expertise om snel de oorzaak van de storing te achterhalen en passende maatregelen te nemen om het probleem op te lossen.

Persoonlijke aanpak op maat

We erkennen dat elke storing uniek is en specifieke aandacht vereist. Daarom hanteren we een persoonlijke aanpak bij het afhandelen van storingen. Onze medewerkers luisteren actief naar de behoeften van de klant, stellen de juiste vragen en leveren oplossingen die aansluiten bij de specifieke situatie. We streven ernaar om uitstekende klantenservice te bieden en de klanttevredenheid te vergroten.

Voordelen van de 24/7 storingsdienst

  • Altijd toegang tot professionele ondersteuning, ongeacht het tijdstip
  • Snelle respons en effectieve probleemoplossing
  • Persoonlijke aanpak die aansluit bij de behoeften van de klant
  • Rechtstreeks verwerkt in jouw systeem

Bij DIRECT Klantcontact geloven we in het leveren van hoogwaardige service, zelfs tijdens storingssituaties. Met onze 24/7 storingsdienst willen we bedrijven helpen om de downtime te minimaliseren en een soepele bedrijfsvoering te garanderen.

Meer informatie over de 24/7 storingsdienst vind je hier.

Bij DIRECT Klantcontact begrijpen we hoe belangrijk een soepele overgang en effectieve samenwerking zijn wanneer je onze 24/7 storingsdienst inzet voor jouw bedrijf. Daarom hebben we een gestructureerd onboardingsproces ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de overstap naar onze storingsdienst soepel verloopt en jij direct kunt profiteren van de voordelen van onze professionele ondersteuning.

Stap 1: Kennismaking en behoefteanalyse

Het onboardingsproces begint met een uitgebreide kennismaking en behoefteanalyse. Onze teamleden zullen nauw met je samenwerken om een grondig inzicht te krijgen in jouw bedrijfsactiviteiten, specifieke vereisten en de aard van jouw storingsproblemen. Door deze diepgaande kennis kunnen we een op maat gemaakt plan ontwikkelen dat aansluit op jouw specifieke behoeften.

Stap 2: Planning en implementatie

Zodra we een duidelijk beeld hebben van jouw vereisten, zullen we een gedetailleerd implementatieplan opstellen. Dit omvat het vaststellen van de benodigde technische infrastructuur, het identificeren van de juiste teamleden en het plannen van trainingen. We zorgen ervoor dat alles op rolletjes loopt, zodat we een vlotte overgang kunnen garanderen.

Stap 3: Training en kennisoverdracht

Om ervoor te zorgen dat onze teamleden goed voorbereid zijn om jouw bedrijf te ondersteunen, bieden we uitgebreide trainingen en kennisoverdracht aan. We zorgen ervoor dat ons team vertrouwd raakt met jouw bedrijfsprocessen, specifieke systemen en procedures. Op deze manier kunnen we een naadloze integratie bewerkstelligen en direct effectieve ondersteuning bieden.

Stap 4: Monitoring en optimalisatie

Na de implementatie van onze storingsdienst blijven we nauwlettend monitoren en evalueren. We analyseren de prestaties, verzamelen feedback en stellen indien nodig bij om ervoor te zorgen dat we altijd voldoen aan jouw verwachtingen en behoeften. Ons doel is om voortdurend te verbeteren en te zorgen voor maximale tevredenheid van zowel jou als jouw klanten.

Voordelen van het onboardingsproces

  • Een grondige behoefteanalyse en op maat gemaakt plan
  • Een vlotte implementatie en overgang naar de storingsdienst
  • Volledige training en kennisoverdracht voor ons team
  • Continue monitoring en optimalisatie voor maximale tevredenheid

Bij DIRECT Klantcontact streven we naar een naadloze overgang naar onze 24/7 storingsdienst. Met ons gestructureerde onboardingsproces zorgen we ervoor dat jouw bedrijf direct kan profiteren van onze professionele ondersteuning en dat we samen kunnen werken aan het minimaliseren van downtime en het waarborgen van een soepele bedrijfsvoering.

E-mail Management

Onze klantcontactmedewerkers beantwoorden voor verschillende bedrijven de inkomende e-mails. Dit doen we ook graag voor jouw organisatie. Wij werken vanuit het geloof dat we eerst luisteren naar jouw wensen en behoeften en op basis daarvan aan de slag gaan. Op verzoek kunnen we al binnen 24 uur de eerste mails beantwoorden. Onze speciaal opgeleide en getrainde klantadviseurs verplaatsen zich als geen ander in de situatie van jouw klant.

Onze medewerkers doen de e-mail afhandeling zoals jij wenst. Binnen de afgesproken tijd, vanuit jouw bedrijfsnaam en in de tone of voice van jouw bedrijf. Een vraag? Wij beantwoorden hem. Een bestelling of reservering? Wij voeren het in. Een afspraak? Wij plannen het in jouw agenda. Als je ons toegang geeft tot jouw systemen, is er veel mogelijk. De voordelen op een rij:

  • Een overzichtelijke inbox
  • Professioneel en vlot beantwoorde e-mails
  • Ruimere openingstijden
  • Directe afhandeling van e-mails.

Je meld je hier gemakkelijk online aan. Laat je e-mail uitbesteden en houd meer tijd over voor ondernemen. Na jouw akkoord op onze e-mail service, beantwoorden we al binnen 24 uur jouw mails. Maar als het nog sneller moet, dan zetten we alles op alles om nog dezelfde dag e-mails voor je te beantwoorden. Kom nu in contact met een e-mail-specialist van DIRECT.

Live chat

Met de live chat service van DIRECT Klantcontact haal je een efficiënte en effectieve klantenservice naar je website. Deze service stelt je in staat om direct in contact te komen met je websitebezoekers en hen te voorzien van snelle en persoonlijke ondersteuning. Hier is een samenvatting van de belangrijkste aspecten van onze live chat service:

  • Laagdrempelig en direct contact: de live chatfunctie verwijdert de drempel voor klanten om contact op te nemen met je bedrijf. Bezoekers kunnen gemakkelijk vragen stellen en problemen bespreken terwijl ze op je website zijn.
  • Professionele klantenservice: onze getrainde en empathische klantcontactmedewerkers staan klaar om de live chatgesprekken namens jouw bedrijf te voeren. Ze bieden snelle en deskundige ondersteuning, beantwoorden vragen en lossen problemen op.
  • Verhoogde klanttevredenheid: door directe en persoonlijke interactie met klanten aan te bieden, verbeter je de klanttevredenheid. Klanten waarderen de snelle respons en de mogelijkheid om hun vragen direct te stellen.
  • Conversieverhoging: Met de live chat service vergroot je de kans op conversie. Door potentiële klanten in realtime te ondersteunen, kunnen ze gemakkelijk overgaan tot aankoop of actie.
  • Flexibele openingstijden: Met onze live chat service kun je ruimere openingstijden hanteren. Hierdoor kunnen klanten op elk gewenst moment van de dag contact met je opnemen, zelfs buiten reguliere kantooruren.
  • Geen chatbots, echte mensen: we geloven in persoonlijk contact en daarom maakt onze live chat service geen gebruik van chatbots. Klanten communiceren altijd met echte medewerkers die empathie tonen en de juiste ondersteuning bieden.

Met de live chat service van DIRECT Klantcontact verbeter je de klantenservice op je website en verhoog je de klanttevredenheid. Onze professionele klantcontactmedewerkers staan klaar om je te helpen bij het beheren van de live chatgesprekken en het bieden van snelle en betrouwbare ondersteuning aan je klanten. Neem contact met ons op en ontdek de voordelen van onze Live chat service voor jouw bedrijf.

Met een live chatfunctie op je website haal je de drempel om contact op te nemen met de klantenservice weg. De live chat als klantenservice noemen we ook wel een ‘synchroon’ contactkanaal: de klant en de klantadviseur zijn op hetzelfde moment en op dezelfde plaats met elkaar in gesprek. Het voordeel hiervan is dat de klant gratis en snel antwoord heeft op zijn vragen. Hiermee is chat veel laagdrempeliger dan een e-mail sturen of aan de telefoon ‘hangen’. Andere voordelen van de live chat service van DIRECT Klantcontact zijn: meer kans op conversie, 24/7 bereikbaarheid, hogere klanttevredenheid en geen chatbots maar échte empathische mensen die de vragen beantwoorden.

DIRECT Klantcontact staat voor empathie en directe verbinding met een ander. Dit betekent dan ook dat we kunnen garanderen dat jouw klanten altijd met een échte klantcontactmedewerker komen te spreken. Geen chatbots en geen AI. Wij geloven in de menselijke maat.

Onze chat is er voor alle bedrijven. Groot en klein. De live chat services vallen binnen in het Omnichannel abonnement, en je betaalt je alleen voor het verbruik. Het installeren van de chatfunctie is gratis. Met onze heldere instructie installeer je de chat in een handomdraai op je website. Na je aanmelding neemt één van onze consultants binnen 24 uur contact met je op (op werkdagen). We bespreken dan de wensen en behoeften, waarna we een script voor je opstellen. Dat script bevat instructies en informatie voor onze klantadviseurs, zodat zij jouw klanten goed te woord kunnen staan en snel de juiste informatie kunnen verschaffen.

Heb je al een live chat in eigen beheer? Geen probleem, we kunnen we ook werken in jouw systeem.

Overtuigd? Je kunt hier contact met ons opnemen en je aanmelden.

Na aanmelding ontvang je een stukje code (een script) van ons dat je webbouwer op je website kan plaatsen. Hiermee wordt de live chat actief op alle pagina’s van je website, zodat bezoekers daadwerkelijk met je kunnen chatten. We begeleiden je bij het installatieproces. Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op door te mailen naar helpdesk@directklantcontact.nl.

WhatsApp Service

WhatsApp is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven in Nederland. Het is zo gewoon geworden dat het zelfs in het woordenboek staat. Maar wist je dat WhatsApp ook een krachtig hulpmiddel is geworden voor bedrijven om hun klanten te woord te staan? Met onze professionele WhatsApp-service kun je alle binnenkomende gesprekken precies laten afhandelen zoals jij dat wilt. Het is een laagdrempelige en ongedwongen manier om in contact te komen met je klanten.

Verruim je openingstijden en bedien klanten wanneer zij dat willen

Met onze WhatsApp-service kun je de openingstijden van je klantenservice flink verruimen. Of het nu tijdens piekuren is of buiten kantoortijden, je kunt altijd online zijn wanneer jouw klanten je nodig hebben. Het is een flexibele manier om klantenservice te bieden op de momenten die jou en je klanten het beste uitkomen.

WhatsApp Business: Het nieuwe contactkanaal

WhatsApp Business is een vorm van online klantenservice die voor je klanten net zo werkt als wanneer ze een berichtje sturen naar een bekende. Het is een ‘asynchroon’ contactkanaal, wat betekent dat klant en klantenservice niet op hetzelfde moment online hoeven te zijn. Dit maakt klantenservice via WhatsApp zo ideaal, omdat zowel de klant als de WhatsApp-specialist kunnen reageren wanneer het hen uitkomt.

Een professionele en persoonlijke ervaring

Met onze WhatsApp-service krijg je niet alleen de mogelijkheid om laagdrempelig contact te hebben met je klanten, maar ook om een professionele en persoonlijke ervaring te bieden. Onze WhatsApp-specialisten behandelen alle gesprekken precies volgens jouw instructies. Ze appen namens jouw bedrijf en kunnen zelfs werken met jouw systemen. Of het nu gaat om het plannen van reserveringen of het doorzetten van vragen naar jouw eigen medewerkers, we zorgen ervoor dat elke interactie professioneel en persoonlijk is.

Starten met de WhatsApp-service in vier simpele stappen

Wil je ook profiteren van de voordelen van onze WhatsApp-service? Volg dan deze vier eenvoudige stappen:

  • Aanmelden: Laat je gegevens achter en meld je aan voor de WhatsApp-service.
  • Contact met een specialist: Onze specialisten helpen je om de ideale klantenservice in te richten op basis van jouw wensen en behoeften.
  • Script opstellen: Samen met een van onze specialisten stel je op maat gemaakte instructies op, zodat de WhatsApp-gesprekken precies verlopen zoals jij dat wilt.
  • Aan de slag: Zodra alles is ingesteld, ontvang je het gekozen WhatsApp-nummer dat je kunt communiceren naar je klanten. Vanaf dat moment ben je live en kun je direct in contact komen met je klanten via WhatsApp.

Kies voor de WhatsApp-service van DIRECT Klantcontact en maak eenvoudig en effectief contact met je klanten via WhatsApp. Bereik meer mensen, creëer tevreden en loyale klanten en bescherm de (online) reputatie van je bedrijf. Vraag vandaag nog een gratis adviesgesprek aan en ontdek hoe onze WhatsApp-service jou kan helpen je klantenservice naar een hoger niveau te tillen.

Met de professionele WhatsApp service van DIRECT Klantcontact blink je uit in klantcontact. Klanten die via WhatsApp communiceren, verwachten snel een antwoord en wij zorgen ervoor dat ze dat ook krijgen. Voortaan bedien je klanten op de momenten die hun het beste uitkomen. De drempel om te bellen of een e-mail te verzenden is hoger dan om een appje te sturen. Daarom kan een WhatsApp-service een prettige toevoeging aan je klantenservice zijn. Je verhoogt de klanttevredenheid en je laat je bedrijf sneller groeien. Kortom kunnen we concluderen dat WhatsApp een groot bereik heeft, snel én persoonlijk is en een perfecte aanvulling vorm op jouw klantenservicestrategie.

De live chat service vindt plaats op je website: we noemen een live chat ook wel een synchroon kanaal. Dit houdt in dat je een direct gesprek met een klant of medewerker hebt. Bezoekers hebben meestal een probleem met het bestelproces of een andere acute vraag. WhatsApp doe je (meestal) op je mobiele telefoon en werkt hetzelfde als wanneer je een berichtje stuurt naar een bekende. We spreken van een asynchroon kanaal bij WhatsApp. De verwachte reactietijd is bij live chat wat korter dan bij WhatsApp. Beheer je een succesvolle webshop, dan zou de live chat service een goede toevoeging zijn op jouw huidige klantenservicestrategie.

Ja, dat kan. Let er wel op dat je dan via dit nummer alleen nog onze WhatsApp service kunt gebruiken. Je kunt dit kanaal niet meer zelf beheren. Bij DIRECT rapporteren we alles. Tijdens evaluaties kunnen we gesprekken altijd inzichtelijk maken voor je.

Nee, je hoeft niets te installeren op jouw computer of telefoon. Het enige wat er mogelijk bij zou kunnen komen kijken is dat we vragen of je een extra venster op je website wenst te hebben. Dit venster zorgt ervoor dat website bezoekers zien dat je bereikbaar bent via WhatsApp voor mogelijke vragen. Verder kun je er volledig op vertrouwen dat we alle binnenkomende appjes professioneel voor je afhandelen.

Social Media Service

Social media is een wereld op zich, waarin we constant ervaringen delen, zowel positief als negatief. Helaas wordt social media webcare vaak niet als kernactiviteit beschouwd binnen organisaties. Het bijhouden en snel reageren op social media kan een grote belasting vormen, aangezien het nooit stilstaat. Het vergt tijd en expertise die veel bedrijven niet kunnen bieden. Toch is dit aspect van cruciaal belang om je zakelijke imago te behouden en te verbeteren. Daarom raden we aan om social media webcare en monitoring in handen te leggen van onze social media specialisten.

Voordelen

  • Extra veel gemak: Onze snelle reactietijd van één uur en 24/7 bereikbaarheid zorgen voor gemakkelijke en directe communicatie met je klanten.
  • Verbeterde klanttevredenheid: Door het uitbesteden van social media webcare en het snel en professioneel beantwoorden van berichten, zal de klanttevredenheid stijgen en zal je meer conversie behalen.
  • Ruimere openingstijden: Je kunt ervoor kiezen om 24 uur per dag bereikbaar te zijn op sociale media of zeer ruime kantoortijden hanteren. Dit zorgt voor meer toegankelijkheid en laagdrempelige communicatie met je klanten.

Zo meld je je aan voor onze social media services

  • Aanmelden: Meld je aan voor onze social media services door een voorstel op maat op te vragen.
  • Contact met een specialist: Samen met onze specialisten richt je de ideale klantenservice in op basis van jouw wensen en behoeften.
  • Script opstellen: Onze specialisten stellen op maat gemaakte instructies op met de input die je hebt gegeven.
  • Aan de slag: Wij krijgen toegang tot jouw social media accounts en kunnen direct in gesprek gaan met je klanten.

Om gebruik te kunnen maken van de social media services van DIRECT Klantcontact, hoef je alleen toegang te geven tot je Facebook, Instagram en/of Twitter account. Wij koppelen deze accounts aan ons centrale systeem, zodat we vanuit één locatie de klantenservice voor jouw bedrijf kunnen doen. Daarnaast zullen wij een speciale code delen met je webbouwer. Deze zorgt ervoor dat je op je website een venster hebt staan met een snelkoppeling naar jouw social media kanalen. Hierdoor zijn website bezoekers direct op de hoogte van jouw klantenservice mogelijkheden. Dit is uiteraard optioneel.

Wat betreft de privacy van jouw persoonlijke accounts, hoef je je geen zorgen te maken. Wij zullen je persoonlijke logingegevens niet gebruiken voor andere doeleinden dan het managen van je social media accounts.

Meer over onze social media services vind je hier.

Laat je de social media services uitbesteden, dan kan je je zichtbaarheid en naamsbekendheid van je bedrijf vergroten. Bij DIRECT zorgen we dat de social media services een verlengstuk van jouw organisatie zijn. Via een slimme briefing geef je door wat we moeten weten. Samen vinden we de juiste toon en stijl waarin we reageren namens jouw bedrijf. Vervolgens reageren we snel en adequaat op vragen, opmerkingen, reviews en andere berichten van je klanten. Of dat nu via Twitter, Facebook, of Instagram is.

Ja, dat kunnen we. We kunnen je helpen met het beheren van Facebook Messenger, Instagram en LinkedIn. Deze service valt binnen het Omnichannel abonnement, wat ook inhoudt dat je WhatsApp services en meer erbij kan krijgen. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden. We denken graag in oplossingen.

Om de social media services in gang te zetten hebben we de gegevens nodig van jouw bedrijfsaccounts. Dit houdt in dat we de logingegevens van jouw persoonlijke accounts niet zullen gebruiken. We koppelen de gegevens van jouw bedrijfspagina’s aan ons systeem, zodat we vanuit één centraal punt de juiste service voor jouw klanten kunnen bieden.

Jazeker, dat doen wij. Op basis van jouw briefing en script kunnen we veel vragen via sociale media zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram direct beantwoorden. Gaandeweg leren we jouw bedrijf beter kennen en zullen we meer veelgestelde vragen kunnen herkennen. Daardoor zal uiteraard ook het percentage direct beantwoorde vragen nog verder stijgen. Uiteraard kunnen we lastige kwesties aan jou of je medewerkers voorleggen, zodat jij voor de juiste opvolging kunt zorgen. Dit alles doen we graag in overleg.

Financieel

Bij DIRECT Klantcontact worden de kosten per maand in rekening gebracht. De betaling voor de afgenomen service vindt per maand vooraf plaats, terwijl eventuele extra kosten, zoals gesprekskosten, per maand achteraf worden gefactureerd. Zorg ervoor dat je de factuur binnen 14 dagen na factuurdatum betaalt.

We werken idealiter met automatische incasso’s voor de betalingen. Als je liever een andere betalingswijze wilt gebruiken, kunnen we daar flexibel naar kijken. Houd er rekening mee dat er mogelijk extra kosten aan verbonden zijn.

Je factuur is altijd te vinden in Mijn DIRECT Klantcontact. Zorg ervoor dat je de juiste rechten hebt om toegang te krijgen tot Mijn DIRECT Klantcontact. Als je je factuur niet kunt vinden, neem dan contact op met onze helpdesk door te mailen naar helpdesk@directklantcontact.nl, zodat we je verder kunnen helpen.

De kosten worden per dienst berekend. Het exacte bedrag hangt af van de diensten die je afneemt en in welke schaal. Daarnaast kunnen er additionele kosten in rekening worden gebracht. De abonnementen zijn flexibel en kunnen op elk gewenst moment worden gewijzigd. Je betaalt alleen je verbruik.

Als je vragen hebt over je factuur, laat het ons dan vooral weten. Je kunt contact met ons opnemen via ons contactformulier, of bellen naar 026 – 373 66 00. We staan klaar om je te helpen en je vragen te beantwoorden.

Als je je factuur niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op om een nieuwe exemplaar aan te vragen. Onze klantcontact specialisten staan klaar om je te helpen via de beschikbare kanalen.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de factuurkosten hoger zijn dan normaal. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met een hoger volume aan telefoongesprekken of langere gespreksduur. Als dit het geval is, zullen we samen met jou onderzoeken waarom de kosten hoger zijn en mogelijke oplossingen bespreken. Je kan altijd contact opnemen met ons om dit te bespreken.

Mijn DIRECT Klantcontact

Naast de desktop mijn.directklantcontact.nl variant kun je ook gebruik maken van de app variant. De app kun je downloaden in de App Store of Google Play Store. Je kunt ook zoeken op Mijn DIRECT Klantcontact.

Ervaar je problemen met inloggen? Probeer dan eerst je wachtwoord te resetten. Ga naar deze link: mijn.directklantcontact.nl/Account/ForgotPassword en vul je e-mailadres in. Vervolgens krijg je een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt veranderen.

Heb je nog steeds problemen met inloggen? Neem dan contact met ons op via 026 – 373 66 00 of helpdesk@directklantcontact.nl.

Tweestapsverificatie (2 factor authentication) is een verplichte extra beveiliging voor je account. Je gebruikt, naast je normale logingegevens, een code op je mobiele telefoon om in te loggen.

Zo stel je de tweestapsverificatie in:

  • Stap 1: Log in op mijn.directklantcontact.nl
    Doe dit in je browser, dus niet in de mobiele app.
  • Stap 2: Navigeer naar ‘Alle instellingen’
  • Stap 3: Navigeer naar ‘Wachtwoord en beveiliging’
  • Stap 4: Klik op de button ‘Tweestapsverificatie instellen’
  • Stap 5: Installeer een authenticator app op je telefoon (of open de app die je al hebt)
  • Stap 6: Scan de QR code die je ziet staan op het scherm in Mijn DIRECT Klantcontact met behulp van je authenticator app.
    • Hoe je dit doet hangt af van de authenticator app die je gebruikt. Vaak kun je vanuit het beginscherm een account toevoegen door een QR code te scannen.
  • Stap 7: Voer de gegenereerde code in.
    • Voer de gegenereerde code uit de app in in het invulveld op het scherm in Mijn DIRECT Klantcontact, en klik op ‘inschakelen’.
      Vanaf nu is je account extra goed beveiligd!

Problemen met de tweestapsverificatie?

Neem dan contact met ons op via 026 – 373 66 00 of helpdesk@directklantcontact.nl. We kunnen je dan verder helpen met het resetten van je tweestapsverificatie.

Als je het script niet in kunt zien kan dat meerdere redenen hebben. Wanneer er bijvoorbeeld sprake is van een maatwerk script, is deze niet zichtbaar in Mijn DIRECT Klantcontact. Je kunt altijd contact opnemen met onze helpdesk, via helpdesk@directklantcontact.nl. Zij kunnen je verder helpen.

Soms wil je een scriptwijziging doorvoeren, bijvoorbeeld omdat de instructie voor onze medewerkers veranderd is. Om een wijziging in het script door te kunnen voeren, dien je beheerdersrechten te hebben. Heb je die? Dan zie je de tegel “SCRIPTING EN INSTELLINGEN” op je dashboard staan. Klik nu op ‘Script wijzigen’.

Op deze pagina vind je het huidige script voor jouw bedrijf of bedrijven. Aan de hand van de gegevens die hier staan, gaan wij te werk in de gesprekken met jouw klanten en relaties. Wijzigingen op deze pagina worden direct doorgevoerd. Zorg dus dat de ingevulde informatie en gegevens altijd juist zijn. Zo kun je je externe klantenservice continu bijsturen en optimaliseren.

Basis scripts en uitgebreide scripts

Het inzien en wijzigen van een script is altijd mogelijk. Wel zijn er enkele zaken waar rekening mee gehouden moet worden. Bij DIRECT Klantcontact werken we met zogenoemde ‘basis scripts’, dit zijn zijn scripts die geen verdere vervolg stappen vragen. Deze zijn eenvoudig in te zien via ‘Mijn DIRECT Klantcontact‘. Hier kun je ook eventuele wijzigingen in het script zelf doorvoeren. Ben je een klant met een uitgebreid script op maat? Dan kun je deze niet inzien via Mijn DIRECT Klantcontact. Uiteraard is het wel mogelijk om een kopie scripting te ontvangen via onze Helpdesk. Dit zijn dan ook meteen de scripts die samen met de helpdeskmedewerkers kunnen worden aangepast. De helpdesk staat 24/7 voor je klaar om te assisteren bij de scripts. Klik hier om de hulp van de helpdesk in te schakelen.

Heb je vragen of kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze helpdesk, via helpdesk@directklantcontact.nl. Zij helpen je gratis met het doorvoeren van wijzigingen in het script.

Heb je een bericht per ongeluk verwijderd en wil je het terughalen? Kies bovenin in de pagina Berichten, bij ‘Toon’, voor ‘Verwijderde berichten’. Klik op het bericht dat je wilt terughalen. Rechtsonderaan, onder de tekst van het bericht, vind je de optie ‘Terugplaatsen in Inbox’. Nadat je hierop hebt geklikt, is het verwijderen ongedaan gemaakt.

Via de tegel ‘Mijn Beschikbaarheid’ in Mijn DIRECT Klantcontact kun je realtime aangeven of je wel of niet bereikbaar bent en of wij wel of niet naar je door kunnen verbinden. Hier kun je ook de beschikbaarheid van je collega’s wijzigen.

Als je alle accounts in één oogopslag wilt zien, dien je hetzelfde e-mailadres voor elk account te gebruiken als beheerder. Je kunt dit aanpassen via ‘Alle Instellingen’.

Via het dashboard of het menu ga je naar ‘alle instellingen’. Klik vervolgens op ‘beheerders’.

Wil je een contactpersoon toevoegen of verwijderen? Ga naar ‘Alle Instellingen’ en via daar naar ‘Contactpersonen’.

Indien je meerdere projecten hebt lopen, dien je eerst een project te kiezen. Vervolgens kun je nieuwe contactpersonen toevoegen via de oranje button, of een bestaande contactpersoon verwijderen door op het rode kruisje te klikken.

Forecasting

Het doorgeven van je forecast aan DIRECT Klantcontact is van cruciaal belang voor het plannen van voldoende personeel en het leveren van uitstekende klantenservice. Door tijdig en nauwkeurig je forecast door te geven, kunnen wij een juiste inschatting maken van de verwachte volumes en zo het benodigde personeel inzetten. We bespreken hier het belang van het doorgeven van je forecast aan DIRECT Klantcontact en geven we je instructies over hoe je dit kunt doen.

1. Optimaal plannen van personeel

Door je forecast tijdig door te geven aan DIRECT Klantcontact, geef je ons de mogelijkheid om onze personeelsplanning optimaal af te stemmen op de verwachte volumes. Met deze informatie kunnen we het juiste aantal medewerkers inplannen om de klantcontactvolumes efficiënt af te handelen. Dit voorkomt overbezetting of onderbezetting, wat resulteert in een snellere en betere klantenservice. Het doorgeven van je forecast stelt ons in staat om de juiste balans te vinden tussen de beschikbare medewerkers en de verwachte vraag.

2. Verbeteren van de servicekwaliteit

Door je forecast door te geven, draag je bij aan het verbeteren van de servicekwaliteit van DIRECT Klantcontact. Met een nauwkeurige forecast kunnen we de benodigde middelen en trainingen plannen om ervoor te zorgen dat onze medewerkers goed voorbereid zijn op de verwachte volumes en de specifieke behoeften van jouw organisatie. Dit resulteert in een betere klantenservice-ervaring, kortere wachttijden en een hogere klanttevredenheid. Het doorgeven van je forecast stelt ons in staat om maatwerkoplossingen te bieden die aansluiten bij de behoeften van jouw organisatie en je klanten.

3. Efficiënt gebruik van resources

Door je forecast tijdig en accuraat door te geven, help je DIRECT Klantcontact om de beschikbare resources efficiënt te benutten. We kunnen ons personeel, systemen en faciliteiten optimaal inzetten op basis van de verwachte volumes. Dit leidt tot een effectievere inzet van middelen, een betere workflow en kostenbesparingen. Het doorgeven van je forecast stelt ons in staat om onze operaties te stroomlijnen en de productiviteit te maximaliseren.

4. Betrouwbare partnerschap

Door je forecast door te geven aan DIRECT Klantcontact, creëer je een betrouwbaar partnerschap. Het stelt ons in staat om proactief te zijn en ons voor te bereiden op de verwachte volumes en behoeften van jouw organisatie. Dit resulteert in een soepele samenwerking en een efficiëntere afhandeling van het klantcontact. Het doorgeven van je forecast toont jouw betrokkenheid en helpt ons om de beste service te bieden aan jouw klanten.

Instructies voor het doorgeven van je forecast

Het doorgeven van je forecast aan DIRECT Klantcontact is eenvoudig. Stuur een e-mail naar planning@directklantcontact.nl met daarin de verwachte volumes voor de gewenste periode. Zorg ervoor dat je de informatie zo nauwkeurig mogelijk verstrekt, inclusief de verwachte piekmomenten en eventuele specifieke behoeften. Hoe eerder je de forecast doorgeeft, hoe beter wij kunnen plannen en anticiperen op de vraag.

Om een goede inschatting te kunnen maken van je klantcontact, bieden we een proefperiode van twee weken aan. Tijdens deze periode analyseren we de inkomende gesprekken, duur van de gesprekken en nawerktijden. Dit stelt ons in staat om een nauwkeurige prijsindicatie te geven en verrassingen te voorkomen.

TIP: Houd gedurende de proefperiode de statistieken van je klantcontact goed bij. Dit geeft waardevolle inzichten voor het opstellen van je forecast.

Samen kijken naar de frequentie van klantcontact

Met meer dan 30 jaar ervaring in het klantcontactvak hebben we uitgebreide benchmarks voor verschillende branches. Hoewel elke organisatie uniek is, kunnen we aan de hand van gerichte vragen een precieze inschatting maken van je dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse klantcontact frequentie.

TIP: Analyseer je historische gegevens om trends en patronen te identificeren. Dit helpt je bij het voorspellen van je toekomstige klantcontact.

Om ervoor te zorgen dat DIRECT Klantcontact voldoende personeel kan plannen en de beste klantenservice kan leveren, is het belangrijk om je forecast tijdig door te geven. Je kunt je forecast eenvoudig doorgeven door een e-mail te sturen naar planning@directklantcontact.nl. Zorg ervoor dat je alle relevante informatie in de e-mail vermeldt, zoals de verwachte volumes en piekmomenten.

Werken bij DIRECT Klantcontact

Alle openstaande vacatures bij DIRECT Klantcontact vind je op onze vacaturepagina. Staat er op dit moment geen passende vacature voor je tussen, maar wil je wel graag bij ons werken? Neem dan gerust contact met ons op of stuur een open sollicitatie naar hr@directservicegroep.nl.

Wil je graag solliciteren bij DIRECT Klantcontact? Dat is een slimme keuze! We leggen je uit hoe de sollicitatieprocedure bij DIRECT Klantcontact verloopt, zodat je goed voorbereid aan de slag kunt gaan.

Stap 1: Bekijk onze vacatures

Allereerst is het belangrijk om te kijken naar onze openstaande vacatures. Deze vind je op onze vacaturepagina. Neem rustig de tijd om de vacatures door te lezen en te ontdekken welke functie het beste bij jou past. Staat er op dit moment geen passende vacature voor je tussen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen of een open sollicitatie sturen naar hr@directservicegroep.nl.

Stap 2: Solliciteren

Heb je een interessante vacature gevonden? Dan kun je direct online solliciteren via de sollicitatiebutton op onze website. Vul het sollicitatieformulier zo volledig mogelijk in en voeg je cv en motivatiebrief toe. We vinden het belangrijk om te weten waarom je graag bij DIRECT Klantcontact wilt werken en wat jouw kwaliteiten zijn.

Stap 3: Kennismakingsgesprek

Als jouw sollicitatie wordt geselecteerd, nodigen we je uit voor een telefonisch kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek maken we graag nader kennis met jou en willen we erachter komen wie je bent en waar je naar op zoek bent. Het is een informeel gesprek waarin we ook jouw vragen kunnen beantwoorden over de functie en het werken bij DIRECT Klantcontact.

Stap 4: Vervolggesprek

Als het kennismakingsgesprek positief verloopt, volgt er vaak een tweede gesprek. In dit gesprek gaan we dieper in op de functie die het beste aansluit bij jouw wensen en ambities. Ook hier krijg je volop de kans om vragen te stellen. We willen graag dat je een goed beeld krijgt van wat werken bij DIRECT Klantcontact inhoudt.

Stap 5: Assessment

Bij DIRECT Klantcontact hechten we veel waarde aan kwaliteit. Daarom kan het zijn dat er een assessment wordt afgenomen als onderdeel van de sollicitatieprocedure. Dit assessment is een werksimulatie waarin je wordt getoetst op verschillende vaardigheden, zoals gedrag, communicatie en taal. Een positieve score betekent dat we graag met je verder willen in het proces.

Stap 6: Goedkeuring en inwerktraject

Na het assessment volgt een nulmeting met een teamleider. Hierbij wordt jouw werk beoordeeld en krijg je het officiële ‘groene licht’ om te starten bij DIRECT Klantcontact. Als je wordt aangenomen, word je ingepland voor je eerste werkweek en kun je beginnen aan jouw loopbaan bij ons.

We vinden het belangrijk om jou een goede start te geven in je nieuwe functie. Daarom word je gekoppeld aan een buddy, een ervaren klantadviseur, die jou gedurende 1 á 2 dagen zal ondersteunen bij het aannemen van je eerste gesprekken. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om e-learnings te volgen om je kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen.

Als je enthousiast bent over DIRECT Klantcontact en graag wilt solliciteren, bekijk dan onze vacatures en start jouw sollicitatieproces vandaag nog. We kijken ernaar uit om je te ontmoeten en samen te werken aan de klantvriendelijkheid en service in Nederland!

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan gerust een kijkje op werkenbij.directklantcontact.nl of neem contact met ons op via hr@directservicegroep.nl of 026 – 373 66 00. We staan klaar om je te helpen!

We zijn altijd op zoek naar talent. Laat ons weten waarom je graag bij DIRECT Klantcontact wilt werken via een open sollicitatie. We horen graag wat je zoekt en waarom je enthousiast bent over het werken bij ons.

Bij DIRECT Klantcontact hechten we veel waarde aan persoonlijke en professionele ontwikkeling. Gedurende twee jaar word je continu opgeleid tot een senior klantadviseur en specialist. Daarnaast bieden we mogelijkheden voor persoonlijke groei en een persoonlijk leerplan. We luisteren naar jouw ambities en doelen, en begeleiden en coachen je om deze te bereiken. Binnen DIRECT Klantcontact kun je ook diverse opleidingen en trainingen volgen om je kennis en vaardigheden verder te ontwikkelen.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws in de klantcontactwereld.

Elke maand een dosis inspiratie direct in jouw mailbox.

  • Het meest actuele klantcontactnieuws
  • Tips voor meer blije klanten
  • Updates over DIRECT Klantcontact

Meld je dus nu aan voor onze nieuwsbrief en blink uit in klantcontact!

Hidden

marketing informatie

Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT