Verwachting calls

“Veel van onze grote klanten hebben zelf al een verwachting over het aantal calls dat zij zullen gaan krijgen. Dit kan, bijvoorbeeld op basis van het weer zijn, updates in apps, wijzigingen in facturen of maandafsluitingen. Zij geven het bij ons aan, wanneer zij meer calls verwachten en geven wellicht een schatting van hoeveel calls dat zouden zijn” vertelt Siem.

Inschatting

Siem gaat verder: “Voor klanten die al langer dan een jaar bij ons onze diensten afnemen, kijken wij ook naar hun cijfers van voorgaande jaren. Zo kunnen wij zelf ook een inschatting maken over hoeveel calls wij verwachten dat zij zullen krijgen.”

Agents inplannen

“Op basis van de bovenstaande rekensom van het aantal verwachte calls gaan wij agents inplannen met de juiste skills. Het heeft natuurlijk geen zin om agents zonder specifieke kennis in te plannen voor klanten waar een training voor nodig is.” Siem vult aan: “Dit blijft altijd een kwestie van schuiven om ervoor te zorgen dat voor de juiste tijden, de juiste agents aan het werk zijn. Dit heeft dus te maken met de ervaring van de agents.”

Wat als het toch te druk wordt?

“Mochten we tijdens een werkdag merken dat onze planning niet voldoet aan de aantal calls, kijken we of er andere agents beschikbaar zijn op dat moment. Door het gemak van thuiswerken is het makkelijk om agents te laten bijschakelen om een aantal lijnen op te vangen. Zo gaan we de drukte ook zo snel mogelijk tegen” zegt Siem.

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
20 juli 2023

In dit twaalfde item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij de vraag hoe je je gesprekken kunt beoordelen. Ik neem je mee in hoe wij dit binnen DIRECT Klantcontact oppakken, samen met onze …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
13 juli 2023

In dit zevende item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij de vraag: “hoe helpt DIRECT Klantcontact in jouw klantproces?”. Ik neem je mee in hoe wij een efficiënt klantcontactproces …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
13 juli 2023

“In dit vijfde item van ‘Siem helpt verder!’ sta ik stil bij de vraag hoe het doorschakelen van telefonie binnen DIRECT Klantcontact werkt. Ik neem je mee in hoe wij dit binnen DIRECT Klantcontact …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT