Reden 1: De wereld verandert continu: ga mee met de tijd

Het is alweer een tijdje terug dat de Nederlandse overheid akkoord ging met 8-urige werkdagen zoals we die nu kennen. De welbekende, en misschien ook wel beruchte, ‘9 tot 5 mentaliteit’ werd sindsdien de norm. Toch lijkt er ieder jaar weer steeds meer verandering te komen in deze manier van werken. Door de komst van het internet zijn consumenten anders gaan denken en doen. Technologie is zo razendsnel aan het ontwikkelen dat de standaarden van de Nederlandse consument hoger en hoger worden. We zijn meer dan ooit verbonden met elkaar. Alles gaat snel en alles moet direct. En zo ook het contact dat je hebt met bedrijven. Het internet is volledig geïntegreerd met onze dagelijkse activiteiten (en ons bestaan). Dit alles leidt ertoe dat consumenten, en dus ook jouw klanten, verwachten dat bedrijven 24/7 bereikbaar zijn. Een slechte bereikbaarheid past eigenlijk niet meer binnen de huidige verwachtingen van de klant.

Reden 2: Onderdeel van een excellente klantreis

We zien dat onderwerpen zoals een goede vindbaarheid, hoge snelheid en 24/7 bereikbaar zijn in de afgelopen jaren steeds belangrijkere factoren zijn geworden wanneer we spreken over klanttevredenheid. Daarnaast zijn consumenten, meer dan ooit, kritischer geworden op de interacties die ze hebben met bedrijven. Een klant met een positieve klantervaring, kijkt tevreden terug op álle contactmomenten die zij hebben gehad. Het resultaat is vaak hogere klantretentie en loyaliteit. Je kunt het dus zien als dé onderscheidende factor in de concurrentiestrijd tussen bedrijven. Om te voorkomen dat je klanten overstappen naar een concurrent, is het dus van belang om te herkennen hoe je als bedrijf optimale service kan verlenen op elk gewenst moment. En hier zou een 24/7 bereikbaarheid inrichting best eens bij kunnen helpen.

Optimale telefonische bereikbaarheid is een van de zeven factoren die het klantgemak bepalen, blijkt uit onderzoek van Harvard Business Review.
Sabrina Gerritsen, Accountmanager binnendienst

Reden 3: 24/7 bereikbaarheid kan omzet verhogend werken

Klanten hebben altijd wel vragen over jouw producten of diensten. De ene keer is dat tijdens de aankoop, de andere keer is het tijdens het gebruik van een dienst of product. Het kan ook voorkomen dat potentiële klanten zich aan het oriënteren zijn op jouw producten of diensten. Dan wil je natuurlijk daar zijn. Dan is het fijn als ze snel en goed geholpen worden. Heeft jouw potentiële klant een vraag tijdens een online bestelling en komt hij er op dat moment zelf niet uit, dan is het fijn om snel geholpen te worden. Bij geen gehoor is de kans groot dat ze wellicht naar een concurrent overstappen. Door een 24/7 bereikbaarheid aan te bieden kan je alle mogelijke vragen van jouw (potentiële) klanten afvangen en ervoor zorgen dat aanvragen van klanten in goede handen komen. Zo voorkom je direct dat je potentieel extra omzet mis loopt.

5 manieren om 24/7 klantenservice te bieden

Als kleine of grote speler in de installatietechniek- of mobiliteitsbranche zorg je dat er efficiënt gebouwd, geïnstalleerd, gerepareerd en onderhouden wordt. Tegelijkertijd verwachten jouw klanten niet alleen hoge kwaliteit van je dienstverlening, maar ook snelle beantwoording van een inkomend telefoongesprek. Niet alleen overdag, maar ook ’s avonds, in de weekenden en zelfs op feestdagen. Met deze 5 manieren om 24/7 klantenservice te bieden maak je van jouw onderneming een échte bereikbaarheids-kampioen. Klanten willen altijd en overal geholpen worden.

Vul het formulier in en ontvang de gids binnen vijf minuten in je mailbox.

  • Grote en kleine oplossingen
  • Beter bereikbaar zij zonder je personeel te belasten
  • Vandaag nog beginnen

Conclusie

De wereld verandert continu. Klantverwachtingen dus ook. Je doet er als ondernemer dus goed aan als je inspeelt op deze nieuwe kansen. Klanten zullen jouw bedrijf hoog hebben zitten wanneer jij zo goed mogelijk inspeelt op de wensen en behoeften van je klant. Weet je nog niet zo goed waar je moet beginnen met jouw eigen bereikbaarheid? Vraag het dan gerust een van onze experts.

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
20 juni 2024

Afgelopen dinsdag verscheen de 2e editie van CorporatieGids Magazine 2024. Hierin vind je een interview met SSH&: een Nijmeegse woningcorporatie voor studenten én trouwe klant van ons sinds 2019. Rico Visser en Ko Roelofs (SSH&) …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 mei 2024

Woningcorporaties hebben iedere dag veel contact met hun huurders. Tijdens die contactmomenten is het erg belangrijk om je huurders snel, transparant en efficiënt te ondersteunen of te woord te staan. Je voorziet ze tenslotte van …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
22 april 2024

Nog iets meer dan twee maanden te gaan, en dan is het officieel zomer in ons land. De zomerperiode betekent voor veel branches topdrukte. De recreatiebranche herkent zich daar vast en zeker in. Of je nu een camping, een vakantiepark, of een …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT