De kracht van kennis en training

Bij DIRECT Klantcontact beseffen we dat specialistische kennis het verschil kan maken voor een hoogwaardige klantenservice. Zeker wanneer we klanten aan de lijn krijgen voor een storingsprobleem. Daarom trainen wij onze klantadviseurs niet alleen in hoe zij een klant het beste te woord kunnen staan, maar zorgen we er ook voor dat ze een klant kunnen helpen met een hoop technische problemen zónder daar direct een monteur voor in te hoeven schakelen. We weten de juiste vragen te stellen om te bepalen of en wanneer een monteur daadwerkelijk jouw kant op moet komen. Maar in sommige gevallen kunnen we jouw klant met onze eigen kennis helemaal verder helpen. Zijn er bijvoorbeeld problemen met de warmtepomp? Of is er iets mis met de meterkast? Dan stellen we eerst de juiste vragen en geven we advies om het probleem te verhelpen. Daarna kijken we verder of er een monteur nodig is.
Technische training staat bij ons hoog in het vaandel, net als de screening op empathische medewerkers. Mensen zo goed en effectief mogelijk willen helpen zit bij DKC’ers in het bloed.

Streven naar een first-time-fix

Een belangrijk onderdeel van onze service is onze expertise in de zogenoemde first-time-fix en field service management. Dat houdt in dat we altijd streven naar het oplossen van klantvragen bij het eerste contactmoment. Dat realiseren we dankzij de specialistische kennis van onze klantadviseurs, het werken in jouw eigen systeem en het directe contact dat we hebben met monteurs in het veld. Mocht een klantadviseur een technisch probleem niet zelfstandig op kunnen lossen, kan advies van de monteur genoeg zijn om het probleem alsnog snel en efficiënt op te lossen. Idealiter filteren we zo veel mogelijk klantproblemen om de monteur in het veld niet te hoeven belasten; wat jou weer kosten kan besparen. Zo wordt de klant meteen effectief geholpen en wordt een monteur pas ingezet als dat echt nodig is!

24/7 effectieve service

Als je aan klantcontact uitbesteden denkt, maar niet zeker weet of je klanten dan nog wel op de juiste specialistische manier geholpen worden, hoef je je bij DIRECT Klantcontact dus geen zorgen te maken. We hebben altijd genoeg specialistische klantadviseurs ter beschikking, die als technische klantenservice klaar staan om jouw klanten 24/7 blij te maken. Nieuwsgierig naar de ervaring van anderen? Lees dan vooral onze klantverhalen!

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
20 juni 2024

Afgelopen dinsdag verscheen de 2e editie van CorporatieGids Magazine 2024. Hierin vind je een interview met SSH&: een Nijmeegse woningcorporatie voor studenten én trouwe klant van ons sinds 2019. Rico Visser en Ko Roelofs (SSH&) …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 mei 2024

Woningcorporaties hebben iedere dag veel contact met hun huurders. Tijdens die contactmomenten is het erg belangrijk om je huurders snel, transparant en efficiënt te ondersteunen of te woord te staan. Je voorziet ze tenslotte van …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
22 april 2024

Nog iets meer dan twee maanden te gaan, en dan is het officieel zomer in ons land. De zomerperiode betekent voor veel branches topdrukte. De recreatiebranche herkent zich daar vast en zeker in. Of je nu een camping, een vakantiepark, of een …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT