Centrale registratie en meer structuur in processen

“DIRECT Klantcontact verzorgt de aanname van alle storingsmeldingen binnen het bedrijfsonderdeel Wegen. We krijgen zo’n 5.000 à 6.000 meldingen op jaarbasis. Heijmans heeft zelf geen capaciteit om 24 uur per dag storingsmeldingen op te vangen. Dus we zijn blij met de diensten van DIRECT Klantcontact. We maken er al ruim 15 jaar gebruik van. Daarvoor liep het rommelig en werden storingen niet centraal geregistreerd.”

Binnen enkele minuten de juiste informatie opvragen

“De meldingen komen voornamelijk binnen van zakelijke klanten. De klantcontactmedewerkers van DIRECT Klantcontact hebben op maat gemaakte scripts. De klant belt en geeft een bepaalde code door. Die wordt overgenomen en aan de hand daarvan wordt de juiste vragenlijst geselecteerd. Het doel is dat we bij de klant met zo weinig mogelijk vragen binnen een paar minuten de juiste informatie vergaren: wie belt er, wat is er gebeurd en waar moeten we zijn? We moeten de klant zo kort mogelijk aan de lijn houden, want bij een storing is snelheid alles. Is er een melding, dan is het de bedoeling dat de storing binnen twee tot vier uur verholpen is.”

"We moeten de klant zo kort mogelijk aan de lijn houden, want bij een storing is snelheid alles."
John Pedersen, Bouwbedrijf Heijmans

Telefoon is het meest gebruikte communicatiemiddel

“Technische kennis hoeven de klantcontactmedewerkers niet te hebben. Ze moeten wel nauwkeurig doorgeven om welke storing het gaat, zodat onze mensen snel op pad kunnen. De telefoon is nog steeds het meest gebruikte communicatiemiddel. De meeste klanten willen toch liever iemand spreken. Ook hier is snelheid belangrijk: klanten willen niet vijf minuten in de wacht staan. Maar het gaat ook om de manier waarop je mensen te woord staat: ook als een klant boos is om een storing, moet je vriendelijk blijven. DIRECT Klantcontact is wat dat betreft echt ons visitekaartje.”

Gerelateerde artikelen in de kennisbank

Blink uit in klantcontact
11 maart 2025

Onlangs verschenen onze Judith en Deniz Akdag, teammanager bij Eneco, in het vakblad Installatie Totaal. In het interview vertellen ze in detail over de succesvolle samenwerking …

Lees meer
Klantverhalen
20 juni 2024

Klantcontact uitbesteden is voor ons een win-win situatie waarin de huurder contact heeft en wordt geholpen terwijl onze eigen medewerker alleen in actie komt wanneer dat echt nodig is.

Lees meer
Klantverhalen
14 maart 2024

Onze ervaringen zijn heel goed en wat fijn is, is dat DIRECT klantcontact naast buiten kantooruren, ook op piekmomenten ons KCC ondersteunt. Dat creëert ruimte en rust …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT