“Sinds de samenwerking met DIRECT Klantcontact hebben we gemerkt dat er meer rust is ontstaan, omdat we niet telkens op de telefoon hoeven te letten. Aan het begin moesten onze klanten wennen aan het feit dat we een storingslijn hadden die ook buiten kantoortijden beschikbaar was, waardoor we eerst ’s middags ook nog veel werden gebeld. Maar inmiddels weten ze dat ze bij dringende zaken gewoon bij onze storingslijn terechtkunnen. Het is prettig dat DIRECT Klantcontact deze lijn van ons overneemt!”
“Het fijnste aan de samenwerking vind ik dat we na sluitingstijd en in het weekend het werk kunnen toevertrouwen aan een andere partij. Dat we onze storingslijn buiten (en soms ook tijdens) werktijd niet zelf als corporatie hoeven op te pakken. Veel woningcorporaties hebben wel weekenddiensten met eigen personeel.
“In principe hebben we geen jaarlijks of halfjaarlijks overleg. Als we iets gewijzigd willen hebben in bijvoorbeeld het script, dan stuur ik gewoon een mailtje met het verzoek om iets aan te passen. En dat wordt altijd doorgevoerd. Dan krijg ik netjes antwoord met: ‘We hebben het aangepast!’ Misschien is het een idee om in de toekomst wel op jaarbasis te gaan overleggen, zodat we bijvoorbeeld het script in z’n geheel goed kunnen bekijken en dan gericht wijzigingen kunnen aanbrengen voor een nog beter script en een vloeiend werkproces.”