Jouw klantenservice uitbesteden = Altijd en overal bereikbaar voor je huurders.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: storingen en calamiteiten kennen geen kantoortijden. En juist daarom is bereikbaarheid op ieder moment zo belangrijk, zodat huurders zo snel mogelijk weer comfortabel kunnen wonen. Met onze klantenservice bieden we jou 24/7 bereikbaarheid en nemen we altijd de telefoon voor je op. In veel gevallen helpen we je huurders direct verder aan de lijn. Dat is pas écht thuiskomen!

Waarom woningcorporaties voor ons kiezen …

Altijd bereikbaar voor jouw huurders.

Of het nu midden in de nacht is, een drukke dag of een feestdag, jouw huurders kunnen altijd op je rekenen.

Schaal op of af wanneer jij dat nodig hebt.

Drukte door seizoenswisselingen of een onverwachte piek? Wij beschikken altijd over voldoende capaciteit, zonder dat dat ten koste gaat van onze kwaliteit naar jouw huurders.

Wij werken in jouw systeem.

Meldingen van huurders worden veilig verwerkt in jouw eigen systeem (BPO), zonder extra werk voor jou.

Wij zorgen voor blije huurders.

Wij zorgen voor warme, persoonlijke gesprekken waardoor iedere huurder zich écht gehoord voelt en altijd tevreden de telefoon ophangt.
Met DIRECT Klantcontact bieden we onze huurders 24 uur per dag een storingsdienst aan voor calamiteiten.
Yvonne Jeuring, Consulent Klant & Wonen bij Woonbedrijf ieder1

Een 24/7 storingsdienst waar je écht op kunt bouwen.

Bij DIRECT klantcontact zijn we het verlengstuk van jouw corporatie en helpen we je huurders verder op basis van een script op maat. We handelen meldingen van huurders efficiënt af, met service die verwachtingen overtreffen. Dankzij onze brede ervaring lossen we veel problemen direct op, zoals storingen aan de meterkast of een defecte cv-ketel. Je ontvangt een uniek doorkiesnummer, waarbij je zelf bepaalt wanneer je ons inzet, bijvoorbeeld tijdens piekmomenten of in het weekend!

  • Dag en nacht bereikbaar voor je huurders
  • Flexibel op- en afschalen
  • Jouw huurders met de juiste kennis verder geholpen

Onze klantcontact diensten voor woningcorporaties.

Maak van elk contactmoment een kans om te verbinden met je huurders! Met onze 24/7 klantenservice, afgestemd op de behoeften van woningcorporaties, staan we altijd klaar – via telefoon, chat, e-mail en WhatsApp. Word ook een uitblinker in klantcontact!

Telefoonservice

Met één telefoontje krijgen jouw huurders direct antwoord op hun vragen, kunnen ze afspraken maken of spoedmeldingen doorgeven. Onze professionele telefoonservice zorgt ervoor dat je corporatie altijd bereikbaar is—zelfs wanneer jij dat niet bent!

  • 24/7 bereikbaar
  • 60% is geholpen met 1 gesprek
  • Flexibel op- en afschalen
  • Veilig werken in jouw eigen systeem (BPO)
Ontdek jouw oplossing
Vanaf €1,75 per gesprek

Omnichannelservice

Bied jouw huurders een soepele en persoonlijke ervaring met omnichannel klantenservice. Of ze nu bellen, mailen of chatten—wij zorgen voor één consistente en professionele afhandeling. Zo til je klantcontact naar een hoger niveau!

  • Overal en altijd bereikbaar
  • Nóg persoonlijkere klantervaring
  • Flexibel op- en afschalen
  • Veilig werken in jouw eigen systeem (BPO)

Elke dag zijn wij bezig om jouw huurders blij te maken. Dit doen we door hun oproep direct op te nemen en zo snel mogelijk een gepaste oplossing te bieden. Hierdoor zorgen we ervoor dat 99,8% van de huurders tevreden hun telefoon weer ophangt.

 

Wat kunnen wij nog meer voor je woningcorporatie betekenen?

Altijd bereikbaar, altijd paraat. Of het nu nacht is, een feestdag of jouw welverdiende vakantie—wij zorgen ervoor dat huurders snel en professioneel geholpen worden.

Jouw gratis gids

De Klantenservice Checklist.

We zitten midden in een uitdagende woningmarkt, waarin huurders en woningzoekenden meer dan ooit op jouw corporatie vertrouwen. Hoe goed bereikbaar en klantgericht ben jij? En sluit jouw service aan bij de verwachtingen van vandaag?

Met de Klantenservice Checklist ontdek je direct hoe je jouw dienstverlening naar een hoger niveau tilt:

  • Direct inzicht in verbeterpunten voor betere bereikbaarheid en service.
  • Praktische handvatten voor concrete acties.
  • Binnen no-time een klantgerichte en optimale klantenservice.

Wat onze opdrachtgevers over ons zeggen.

Nieuwsgierig hoe anderen onze dienstverlening ervaren? Al meer dan 600 bedrijven gingen je voor.
Lees hier de succesverhalen van onze opdrachtgevers!

Samen met Direct Klantcontact zorgen we ervoor dat we voor onze huurders 24 uur per dag bereikbaar zijn. Overdag nemen wij …

Lees het verhaal

Klantcontact uitbesteden is voor ons een win-win situatie waarin de huurder contact heeft en wordt geholpen terwijl onze eigen medewerker alleen in actie komt wanneer dat echt nodig is.

Lees het verhaal

Onze ervaringen zijn heel goed en wat fijn is, is dat DIRECT klantcontact naast buiten kantooruren, ook op piekmomenten ons KCC ondersteunt. Dat creëert ruimte en rust …

Lees het verhaal
Meer klantverhalen

Kennis moet je delen!

Wij werken samen met CorpoNet om onze kennis en ervaringen met klantcontact in de woningcorporatiewereld te delen. Zo willen wij bijdragen aan de ontwikkeling van klantcontact bij woningcorporaties.

Contact

Jouw klantenservice naar een hoger niveau? Regelen we!

Of je nu beter bereikbaar wil zijn in een sterk veranderende markt, hulp op piekmomenten nodig hebt of met een gerust hart je volledige klantenservice of storingsdienst wil uitbesteden, wij zijn er voor jouw corporatie.

Neem gerust contact op via onderstaand formulier of plan direct een afspraak in, dan kijken we samen hoe we jouw klantenservice naar een hoger niveau gaan tillen!

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Marketinginformatie

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
https://www.directklantcontact.nl/wp-content/uploads/2024/05/Joyce-Contact.jpg

Veelgestelde vragen over over klantenservice uitbesteden voor woningcorporaties.

Hier vind je een overzicht met veelgestelde vragen over klantenservice uitbesteden en de daarbij horende antwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Check dan onze veelgestelde vragen pagina of neem gerust contact met ons op!

Bij DIRECT Klantcontact geloven we in de kracht van goed opgeleide klantadviseurs. Onze medewerkers worden voortdurend getraind om op de juiste en kwalitatieve manier antwoord te geven op vragen van jouw klanten, ongeacht de branche waarin je actief bent. We bieden individuele coaching en uitgebreide e-learnings aan, waardoor onze klantadviseurs zich voortdurend kunnen ontwikkelen. Deze e-learnings zijn beschikbaar in een speciale online omgeving die is afgestemd op het bedrijf en de branche. Ze zijn onderverdeeld in verschillende niveaus, en medewerkers kunnen door middel van het behalen van examens doorgroeien naar hogere niveaus. Op deze manier blijven onze klantadviseurs altijd leren en groeien in kennis.

De juiste vaardigheden

Bij DIRECT Klantcontact besteden we niet alleen aandacht aan inhoudelijke kennis, maar ook aan andere belangrijke vaardigheden die essentieel zijn in klantcontact. We trainen onze medewerkers op verschillende aspecten, waaronder:

  • Gespreksvaardigheden: Onze medewerkers worden getraind in intonatie, empathie, bewust luisteren en het nemen van leiding in een gesprek.
  • Analysevaardigheden: We leren onze medewerkers de juiste vragen te stellen, informatie samen te vatten en door te vragen om de kern van het probleem te achterhalen.
  • Oplossingsgericht antwoorden: Onze klantcontactmedewerkers worden opgeleid om de juiste oplossingen per klant te bieden, correct door te verbinden en gemaakte afspraken na te komen.

Door zowel te focussen op de kennis van de klant als op de vaardigheden van klantcontact, zijn onze medewerkers in staat om de beste service te bieden. Ze combineren de wereld van jouw klanten met de expertise van de klantcontactwereld.

Kennis continueren

Bij DIRECT Klantcontact vinden we het continu blijven leren en slimmer worden heel belangrijk. Dit betekent dat we met een continue ‘learning loop’ werken waarbij elke wijziging automatisch wordt meegenomen in onze ontwikkeltrajecten. Onze e-learnings worden nauwkeurig geüpdatet wanneer er wijzigingen plaatsvinden. Op die manier gaat kennis nooit verloren. Wijzigingen binnen je organisatie kun je altijd doorgeven aan onze helpdesk, zodat we deze aanpassingen direct door kunnen voeren in zowel het script als de e-learnings.

Conclusie

Bij DIRECT Klantcontact streven we ernaar om klantcontactmedewerkers continu te laten leren en groeien. Door middel van individuele coaching en e-learnings kunnen ze zich zowel inhoudelijk als op het gebied van vaardigheden ontwikkelen. Onze medewerkers worden getraind om telefoongesprekken op een professionele en klantgerichte manier af te handelen. Ze beschikken over de juiste vaardigheden, zoals gespreksvaardigheden, analysevaardigheden en oplossingsgerichte antwoorden. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze klantcontactmedewerkers altijd de beste service kunnen bieden en blijven groeien in kennis en vaardigheden.

Ja zeker! Voordat je je officieel aanmeldt voor onze dienstverlening, bieden we je de mogelijkheid om het zelf te ervaren. In een gratis proefperiode van 2 weken ontdek je wat onze telefoonservice kan bijdragen aan jouw organisatie. Dit is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen. Voor meer informatie of direct aanmelden, ga dan naar onze proefperiode pagina.

Bij DIRECT Klantcontact begrijpen we dat je snel wilt beginnen. Het aanmelden voor onze dienstverlening is dan ook eenvoudig en snel. Laat je gegevens achter via het formulier en een van onze consultants neemt binnen 24 uur op werkdagen contact met je op. We stellen een korte vragenlijst op om een script voor je op te stellen. Zodra dit is afgerond, kunnen we meteen aan de slag. En wist je dat je onze service zelfs 14 dagen gratis kunt uitproberen? Meld je hier direct aan voor de proefperiode. Wil je liever direct een afspraak inplannen voor vrijblijvend advies? Plan dan hier jouw afspraak.

Ja, het is mogelijk om inzicht te krijgen in gespreksverslagen. Na elk afgehandeld telefoontje ontvang je automatisch via de e-mail een gespreksverslag, waarin je precies kunt zien wat er is gezegd en welke actie er eventueel nog nodig is.

Wil je een direct overzicht van alle afgehandelde gesprekken in één maand? Dan heb je de optie om maandelijks een maandrapportage te ontvangen.

Ik heb een andere vraag

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
17 maart 2025

Vorige week verschenen we weer in CorporatieGids Magazine met een prachtig artikel over het belang van oprechte aandacht en betrokkenheid bij huurders. Onze Judith ging in gesprek met de redactie van het magazine …

Lees meer
Dit zijn wij
23 september 2024

Op donderdag 12 september vond de veertiende editie plaats van CorporatiePlein: dé beurs voor woningcorporaties, met het thema ‘Digitale Transformatie’. Dit jaar stonden we er voor het eerst met DIRECT Klantcontact. Lees hier meer over de mensen van woningcorporaties.

Lees meer
Dit zijn wij
15 augustus 2024

Woningcorporaties zorgen dag in dag uit voor een fijn thuis, waar ze hun handen al aan vol hebben. Daarom ontzorgen wij corporaties met 24/7 bereikbaarheid waar mens en kennis centraal staan. Op donderdag 12 september staan wij op CorporatiePlein 2024. Zien we je daar?

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT