skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Suriname_banner_header

Een duurzame klantcontactsamenwerking met onze collega’s in Suriname

Leestijd: 3 minuten

Vorig jaar – medio 2021 – heeft DIRECT Klantcontact de beslissing genomen om haar capaciteit gedeeltelijk uit te breiden naar klantcontactcenters elders. Dit om klanten beter én sneller te kunnen helpen. Maar ook om de eerste stappen richting internationalisering te zetten. Met een uitbreiding naar onder andere Zuid-Afrika en Suriname heeft een fijne aanvulling op het Arnhemse team plaatsgevonden.

Gateway Services en Callfactory zijn de twee callcenters die ons vanuit Suriname ondersteunen. Deze ervaren en kundige collega’s ondersteunen ons huidige team in Arnhem met specifieke overflowlijnen. Naast het feit dat Suriname voor ons een interessante optie voor klantenservice, data- én orderverwerking is – vanwege de kennis van de Nederlandse en Engelse taal – zijn we vooral ook blij met de uitgebreide kennis en kunde van onze buitenlandse collega’s.

Suriname 1

Een bezoek aan onze Surinaamse collega’s

“Afgelopen maand heb ik samen met Wybe de Groes (Directeur DIRECT Klantcontact) en Bernhard Minnen (Oprichter DIRECT Klantcontact) een bezoek mogen brengen aan onze collega’s in Suriname. Een fijne en vertrouwde ontmoeting. Na ruim een jaar te hebben samengewerkt op afstand werd het tijd om deze buitenlandse collega’s in het echt te ontmoeten.”, vertelt Rob Wennink. “Uiteraard zijn er cultuurverschillen tussen Suriname en Nederland. Maar Suriname kent de Nederlandse cultuur goed doordat zij veel familieleden hebben in Nederland of zelf Nederland hebben bezocht. ”, vult Rob verder aan.

"We zijn ons erg bewust van de cultuurverschillen. Maar wij hebben een goed geïntegreerd opleidingstraject, waardoor wij op semi-visuele wijze productkennis kunnen overdragen."

Inleven in de Nederlandse consument

“Klantenservice is écht een vak apart. Maar bovenal ook mensenwerk. Als klantcontactmedewerker dien je je goed te kunnen inleven. Maar ook empathie tonen en met de juiste oplossingen komen staat hierbij centraal. De vraag die we vaak van klanten krijgen is of een Surinaamse klantcontactmedewerker zich wel goed zou kunnen verplaatsen in een Nederlandse consument als het gaat om, bijvoorbeeld storingen bij cv-installaties. We zijn ons erg bewust van de cultuurverschillen. Maar wij hebben een goed geïntegreerd opleidingstraject, waardoor wij op semi-visuele wijze productkennis kunnen overdragen. Op die manier maken klantcontactmedewerkers kennis met onze Nederlandse klanten.”, vertelt Wybe de Groes.

Suriname 2

Ons steentje kunnen bijdragen

“Omdat we het belangrijk vinden om ons steentje bij te dragen aan het land, waar we inmiddels al zoveel van hebben terug ontvangen, hebben we in overleg met onze Surinaamse partners besloten om twee weeshuizen te voorzien van een mooie en vooral praktische donatie. Zowel Stichting het Lotjeshuis als het Kinderhuis Nos Kasita waren erg ontroerd bij het in ontvangst nemen van de donatie.”, vertelt Wybe de Groes.

Suriname 3

Op naar een geweldige langeafstandsrelatie

“We kijken terug op een hele fijne ontmoeting. En we hebben nog mooie dingen in het verschiet. Elkaar helpen én van elkaar kunnen leren staat hoog in ons vaandel. Mocht je als lezer benieuwd zijn naar de huidige samenwerking tussen DIRECT Klantcontact, CallFactory en Gateway Services, neem dan gerust contact met mij op. Met veel enthousiasme beantwoorden we al je brandende vragen!”, sluit Wybe mee af.

"Elkaar helpen én van elkaar kunnen leren staat hoog in ons vaandel. Op naar een succesvolle langeafstandsrelatie!"

Wil je ons nog beter leren kennen? Laten we contacten.

Laat je gegevens achter en één van onze collega’s neemt heel snel contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no-time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Eén vaste contactpersoon
  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top