leesvoer
Blog en Nieuws
Click-en-collect: hoe werkt het en wat betekent het voor je klantenservice?
De niet-essentiële winkels waren tot deze week bijna twee maanden lang gesloten. Gelukkig gloort er weer licht aan de horizon,…
De 6 voordelen van een kennisbank
Of je nou werkt in de e-commerce, mobiliteitsbranche of in de dienstverlening, iedere klant verdient het om aandachtig geholpen te…
‘Hey Customer!’ – aflevering 3: ‘De Kracht van Luisteren’
In de derde aflevering van ‘Hey Customer!’, hét radioprogramma voor iedereen die vakmatig met klantcontact te maken heeft, staat de…
Maximale klantbeleving met 24/7 storingsdienst
In dit blog nemen we de klantbeleving in de installatietechniek- en mobiliteitsbranche onder de loep. Een hectische branche, waar ondernemers regelmatig…
De kracht van luisteren centraal in ‘Hey Customer!’
De derde aflevering van ‘Hey Customer!’ op New Business Radio, is te beluisteren op donderdag 28 januari aanstaande van 14.00…
Moet je als ondernemer 24/7 bereikbaar zijn?
We kennen het allemaal wel, het is iets over 5 en je belt een bedrijf met een brandende vraag. Helaas…
Alle hens aan dek voor klantenservice van webwinkels
Nu alle niet-essentiële winkels in het kader van de harde lockdown tot en met 19 januari gesloten zijn, wordt een…
‘Hey Customer!’ – aflevering 2: ‘Corona vergroot behoefte aan persoonlijk contact bij klant’
De coronacrisis mist ook in de wereld van het klantcontact haar uitwerking bepaald niet. Enerzijds is er sprake van een…
Klantgerichtheid centraal in tweede aflevering ‘Hey Customer!’
Sinds kort presenteren Martine Hauwert en co-host Rob Wennink elke laatste donderdag van de maand tussen 14.00 en 15.00 uur…
‘Hey Customer!’: hét radioprogramma over klantcontact
Hoe ontdek je als ondernemer wat er speelt bij jouw klanten? Hoe richt je een optimale klantenservice in? En hoe…
Corona versterkt belang van goede klantervaring
Recente onderzoeken van marktanalysebureau SAS en IT-dienstverlener Salesforce tonen aan dat de coronapandemie ertoe bijdraagt dat het bieden van een…
Het stookseizoen: dit is hoe wij werken in de winter
Tips voor de start van het stookseizoen Met 'het stookseizoen voor de deur' is het van belang om goed voorbereid…
Goede service leidt tot loyale klanten. Niet de toeters en bellen
Verlaging klantverloop Door ervoor te zorgen dat de problemen van de klant altijd gemakkelijk, snel en naar volle tevredenheid opgelost…
6 pijlers van een fantastische klantbeleving
Gebruik de naam van de klant of neem contact op met de klant op een manier die zij wensen. In…
Dit is de veranderde klantbehoefte in 2020
De behoeften van klanten hebben een andere nadruk gekregen. Dit door de crisis, de angst en het ongemak die daaruit…
Service expert Claudine beantwoordt jouw vragen over e-mailafhandeling
Naast telefoonafhandeling beschikt DIRECT Klantcontact ook al jaren over expertise op het gebied van e-mailafhandeling. Voor zakelijke communicatie is e-mail…
20 jarig jubileum: onze Odette!
DIRECT Klantcontact viert deze maand een enorm groot feest. Onze Odette is namelijk twintig(!) jaar in dienst. Als senior klantcontact…
Vakantie? Gun je brein die broodnodige break!
Net als spieren hebben hersenen soms rust nodig. Ze werken tenslotte de hele dag door en dat kost energie. Daarom…
De 5 A’s voor een geweldige klantenservice
Eén: Alertheid Twee: Aanvang Drie: Analyse Vier: Aanbod Vijf: Afsluiting
Service expert Magda geeft je 3 tips om goed voorbereid de zomer in te gaan
De zomer is hier: alles staat in de bloei en mensen gaan er steeds vaker weer op uit. Aan de…
Ondanks onderbezetting toch zorgeloos de zomer door
Tropische temperaturen, drukke terrassen en overvolle stranden; de afgelopen dagen is het zomerseizoen in alle hevigheid losgebarsten. Hoe drukker het…
In 3 stappen naar een succesvol zomerseizoen
Probeer allereerst het telefoonverkeer van de afgelopen maanden eens goed in beeld te brengen en geef voor jezelf een antwoord…
Van chaos tot orde: 4 tips voor de personeelsplanning
Het is essentieel om op de hoogte te zijn van welke dagen en maanden druk zijn. Begrijp de seizoenen, de…
Even voorstellen: Nadja Jonkers (Accountmanager) komt DIRECT Klantcontact versterken!
Vanaf deze week mogen we met trots delen dat we onze nieuwe accountmanager bij DIRECT Klantcontact mogen ontvangen: Nadja Jonkers.…
Kwaliteit telefonisch klantcontact draagt veel bij aan succes
Uit recent onderzoek van Quality Support, waarvoor maar liefst 17.000 mystery calls werden uitgevoerd, blijkt dat circa één op de…
Uitdagingen in de klantcontactwereld
Annemiek: “Ik werk zelf nog veel op kantoor. Het is ongebruikelijk rustig en dat is wennen. Er zijn maar weinig…
6 tips om zo efficiënt mogelijk thuis te werken
Hoe verleidelijk het ook is: ga niet vanaf de bank werken. Ga aan een bureau zitten en als je die…
DIRECT Klantcontact biedt flexibele hulp tijdens coronacrisis
De Groes benadrukt dat de maatregelen op de eerste plaats genomen zijn om met het oog op de gezondheid van…
Dit is hoe DIRECT Klantcontact werkt aan thuiswerken
Renée vertelt... Sinds dinsdag 17 maart werk ik thuis in plaats van op kantoor. Ik probeer hiermee zoveel mogelijk sociaal…
Klantcontact biedt hulp in tijden van crisis
Nederland is in de ban van het coronavirus. De impact van de verscherpte maatregelen tegen de verspreiding van het virus…
Steeds meer consumenten eisen een multichannel bereikbaarheid
Consumenten willen meer dan ooit het gevoel krijgen dat het bedrijf van hun keuze daadwerkelijk om ze geeft. Hierbij maakt…
9 do’s en don’ts voor interactie op social media
In de vorige blog hebben we je laten zien dat er genoeg redenen zijn om aan de slag te gaan…
Hoe meer waardering van klanten, hoe hoger de omzet
Klantgerichtheid is en blijft een essentiële factor voor het succes van bedrijven en organisaties. Uit de talrijke onderzoeken, blijkt telkens…
5 redenen waarom social media onmisbaar is voor iedere ondernemer
Het gebruiken van social media ‘omdat iedereen het doet’ is niet meer genoeg. Social media als Instagram, Pinterest en WhatsApp…
WhatsApp heeft een bijna onmisbare status
Uit het jaarlijkse onafhankelijke Nationale Social Media Onderzoek van Newcom research & consultancy, uitgevoerd onder 7.000 Nederlanders van 15 jaar…
Het belang van (werken aan) klantvertrouwen
Waar de ene organisatie alles in het werk stelt om bestaande klanten binnenboord te houden, steekt de andere alle energie…
10 jarig jubileum: onze Cathelijne!
DIRECT Klantcontact viert deze maand een groot feest. Onze Cathelijne is namelijk tien(!) jaar in dienst. Als senior klantcontact agent…
Extreme klantvriendelijkheid leidt niet tot grotere loyaliteit
Dat klantvriendelijkheid leidt tot een grotere klantloyaliteit staat als een paal boven water. Uit recent onderzoek van de Rijksuniversiteit van…
Dit zijn ze dan: onze goede voornemens voor 2020
Het nieuwe jaar is begonnen, en dat betekent dat we ons extra hard gaan maken voor onze nieuwe doelen. Goede…
DIRECT Service Groep toont betrokkenheid bij Arnhem
DIRECT Service Groep, het moederbedrijf van DIRECT Klantcontact en DIRECT Payrolling & Staffing, voelt zich als puur Arnhems bedrijf nauw…
Blik in de toekomst: de 6 belangrijkste trends in klantcontact
Het jaar is weer bijna om. Traditioneel betekent dat hoogseizoen voor trendwatchers: op vrijwel ieder front moeten tenslotte weer de…
Belcentrum schakelt trainers DIRECT Klantcontact in
Belcentrum, een onderdeel van Stichting Praktijkleren dat studenten van ROC’s in staat stelt op een realistische manier te oefenen met…
Chatbot ontwikkelen? Vraag het je klantenservicemedewerker!
Klantenservicemedewerkers weten als geen ander hoe ze waardevolle gesprekken met klanten kunnen voeren, hoe ze vragen moeten beantwoorden en eventuele…
‘Nederland dreigt achterop te raken op gebied van AI’
Om te voorkomen dat Nederland wat AI (Artificiële Intelligentie) betreft over enkele jaren is verworden tot het lelijke eendje van…
Callcenters schreeuwen om klantenservicemedewerkers
In het eerste kwartaal van dit jaar telde de klantcontactbranche maar liefst 8.000 vacatures; 3.000 meer dan in dezelfde periode…
Strengere voorwaarden aan zakelijk gebruik WhatsApp
WhatsApp stelt per 7 december aanstaande nieuwe en strengere voorwaarden aan het zakelijk gebruik van de dienst. Op de eigen…
‘AI krijgt komende jaren steeds grotere rol in klantenservice’
Technologie lijkt meer en meer de slimme motor van de toekomstige klantbeleving te worden: uit een wereldwijd onderzoek onder 4.000…
Is jouw webwinkel al klaar voor Black Friday?
In Amerika is het al jarenlang een enorme hype, maar inmiddels kunnen we ook in Nederland niet meer om Black…
ACM: klantenservice webwinkels moet goed bereikbaar zijn
Na klachten van diverse consumenten via haar loket Consuwijzer, heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) webwinkel VidaXL onlangs op…
Het stookseizoen gaat van start: dit is hoe wij werken
De zomer is al een geruime maand voorbij. De dagen worden weer donkerder en kouder en de verwarming gaat weer…
AI: Focus je op de toegevoegde waarde voor de klanten
De kwaliteit van een goede klantenservice wordt bepaald door de reactiesnelheid en het aanbieden van de juiste klantoplossingen. Op beide…
Trainingen en e-learnings verhogen klanttevredenheid
Bij DIRECT Klantcontact is het iedere dag opnieuw een drukte van jewelste. Dagelijks is er sprake van gemiddeld zo’n 2000…
Rob Wennink en Let’s Talk Business
Rob Wennink, algemeen directeur van DIRECT Service Groep, schoof vorige maand aan bij presentatrice Fabienne de Vries van het digitale…
DIRECT Service Groep organiseert sponsorloop
ARNHEM – Het Arnhemse bedrijf DIRECT Service Groep organiseert zondag 15 september aanstaande een sponsorloop voor het goede doel. De…
5 belangrijke trends in klantenservice
Klanten worden alsmaar kritischer bij hun keuze voor een geschikt bedrijf. Gevolg is dat bedrijven en organisaties alles in het…
Artificiële Intelligentie (AI) komt steeds dichterbij
In de afgelopen jaren was er in Nederland sprake van een sterk toenemende interesse voor Artificiële Intelligentie, kortweg AI genoemd…
Hoe je als webshop kunt uitblinken in klantenservice
Wie denkt dat de grootste klus geklaard is wanneer je nieuwe webshop eenmaal online is, slaat de plank behoorlijk mis.…
Rob Wennink te gast bij New Business Radio
Rob Wennink, algemeen directeur van DIRECT Service Groep, schoof deze week aan bij presentatrice Fabienne de Vries van het digitale…
Verbetering klantenservice belangrijker dan ooit
Het merendeel van de bedrijven en organisaties, waar dan ook ter wereld, stelt alles in het werk om de klantbeleving…
Horeca heeft handen vol aan de gasten; wij regelen de rest!
Als horecaondernemer ben je tegenwoordig maar druk met je gasten. Ze worden steeds veeleisender en zien eten en drinken niet…
Hoe creëer je de ultieme klantbeleving?
In de huidige belevingseconomie is het leveren van een goed product niets meer of minder dan een randvoorwaarde. Het onderscheid…
Online klantcontact: zorg voor een persoonlijke benadering
Dat online klantcontact een belangrijke bijdrage levert aan de verhoging van de klanttevredenheid is inmiddels wel tot de meeste bedrijven…
Blink uit in Online Klantcontact: tweede kennisevent van DIRECT Klantcontact
ARNHEM – DIRECT Klantcontact organiseert woensdagmiddag 5 juni aanstaande de tweede editie van de serie kennisevents ‘Blink uit in Online…
Ondernemer opgelet: tijd voor online communicatie!
Babyboomers en generatie X: mensen die geboren zijn tussen 1940 en 1980. Voor veel bedrijven en organisaties zijn dit nog…
DIRECT Klantcontact presenteert Spotify playlist voor ondernemers die klanten in de wacht laten staan
ARNHEM, 1 april 2019 - Je kent het wel. De voorjaarsdrukte is in volle gang, en je bent toch nèt…
Maak van je klanten ambassadeurs
Als eigenaar van een (commerciële) organisatie wil je niets liever dan dat je klanten je zoveel mogelijk aanbevelen bij hun…
Blink uit in Klantbeleving: kennisevent van DIRECT Klantcontact
ARNHEM – DIRECT Klantcontact, specialist op het gebied van bereikbaarheidsdiensten in Nederland, organiseert op woensdag 10 april aanstaande het kennisevent…
Zakelijke “social media’en”: zo pak je het aan
Het grootste deel van Nederland gebruikt social media kanalen om in contact te blijven met anderen en merken. Zo gebruikten…
WhatsAppen met klanten: dit wil je weten
Met bijna 12 miljoen gebruikers is WhatsApp momenteel het meest gebruikte sociale medium van Nederland. Het gevolg is dat ook…
Goede klantenservice is de beste marketing
Hun rol wilde tot voor kort nog wel eens onderschat worden, maar in deze tijden waarin steeds meer bedrijven en…
Live chat: meer verkoop met minder telefoontjes
Op momenten dat de telefoons op het backoffice of de afdeling verkoop weer eens roodgloeiend staan, komen medewerkers nauwelijks toe…
Klantcontact via WhatsApp maakt grote stappen
De keuze voor de verschillende social media kanalen is vooral de laatste maanden nogal aan veranderingen onderhevig. Zo kent Facebook…
Nu ook WhatsApp inzetbaar als communicatiekanaal
ARNHEM – Met ingang van vrijdag 1 februari biedt DIRECT Klantcontact haar klanten de mogelijkheid naast telefonie, e-mail, live chat…
Werkdruk verminderen? Wij helpen je!
Er is de afgelopen jaren nogal wat veranderd in de klantenservicewereld. Klanten stellen steeds meer eisen. Ze willen zo snel…
10 eigenschappen die een échte klantenservice medewerker kenmerken
Een goede klantenservicemedewerker heeft meer goede eigenschappen dan alleen goed kunnen bellen en vriendelijk zijn. Wil jij jouw klanten écht…
Medewerker aan het woord: Onze helpdeskmedewerker Siem vertelt
Onze klantenservice doet veel meer dan alleen telefoontjes aannemen. Voor veel van onze klanten nemen wij ook de mail en…
Een nacht op onze klantenservice
24/7 dienstverlening is voor veel klanten van ons de gewoonste zaak van de wereld, maar wat gebeurt er nu allemaal…
5 goede voornemens voor de beste klantenservice
Het nieuwe jaar is in zicht en je hebt ongetwijfeld al nagedacht over een aantal goede voornemens op privé vlak,…
Bereikbaarheid belangrijkste verbeterpunt
Bedrijven en organisaties die hun klantcontact willen verbeteren, doen er goed aan hun bereikbaarheid te optimaliseren. Ook op het vlak…
In 4 stappen de juiste “tone of voice” voor jouw doelgroep
Tone of voice is de manier waarop jij met jouw doelgroep communiceert. Als organisatie is het belangrijk dat je één…
E-mailetiquette: de 10 belangrijkste regels
E-mailen doen we bijna dagelijks, zowel zakelijk als privé. Het is belangrijk dat je die twee niet met elkaar verwart.…
Nieuwe samenwerking: MECC Maastricht
Onze nieuwe klant, MECC Maastricht heeft als doel de verwachtingen en ervaringen van organisatoren en bezoekers van beurzen, congressen en evenementen…
Voor elke topper een mooie Dopper
Vandaag hebben wij onze collega’s van DIRECT Klantcontact verrast met deze een duurzame Dopper. Uiteraard helemaal gecustomized met ons DIRECT…
DIRECT Service Groep maakt ondernemen makkelijk
DIRECT Service Groep bestaat uit de bedrijfsonderdelen DIRECT Klantcontact, DIRECT Payrolling en DIRECT Office. Al ruim 25 jaar ontzorgt het…
Het stookseizoen gaat weer beginnen!
De zomer is officieel voorbij. Het wordt weer donkerder buiten en sommigen van ons hebben stiekem al even de verwarming…
Nu ook online aanmelding nieuwe klanten
Klant worden bij DIRECT Klantcontact is voortaan nóg eenvoudiger: je voert digitaal enkele gegevens in en binnen 24 uur kun…
Een memorabele klantbeleving dankzij de ‘peak-end rule’
Een goede klantenservice is vanzelfsprekend en iets wat de klant niet meer dan normaal vindt. Om je te onderscheiden moet…
Spraakassistent, top of flop?
Nu Google’s spraakassistent ook de Nederlandse taal beheerst, breiden steeds meer bedrijven daarmee hun dienstenaanbod uit. Wordt de spraakassistent de…
Ik groei! Wat nu?
Het aantal snelgroeiende bedrijven neemt fors toe. Met name bedrijven in de zakelijke dienstverlening en in de bouwsector groeien hard.…
Steeds meer vacatures in klantcontactbranche
De vraag naar kandidaten voor banen in de klantcontactbranche loopt steeds verder op. Momenteel zijn er maar liefst 6.877 vacatures…
Laat je klanten niet wachten
Wist je dat een lange wachttijd de grootste frustratie is van klanten als het aankomt op klantenservice? Uiteraard wil je…
Bouwbedrijven kunnen drukte nauwelijks aan
De tien grootste bouwbedrijven van Nederland haalden afgelopen jaar voor drie miljard euro aan orders binnen, 8,5 procent meer dan…
Omgaan met klantverwachtingen doe je zo
Wanneer de klant contact met jou opneemt, oftewel met jouw klantenservice, heeft hij of zij vooraf tal van verwachtingen. Verwachtingen…
Klantenservice anno 2018: robots of échte mensen?
Steeds meer bedrijven stellen prioriteit aan het inzetten van zoveel mogelijk communicatiekanalen en nieuwe technologieën, met als doel om hun…
Ben jij goed bereikbaar? Doe de test!
Een slechte telefonische bereikbaarheid kan veel schade toebrengen aan het imago van jouw onderneming. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat…
DIRECT Klantcontact introduceert innovatief customer portal
ARNHEM – DIRECT Klantcontact, de in Arnhem gevestigde marktleider op het gebied van telefonische antwoordservice en andere bereikbaarheidsdiensten, introduceerde onlangs…
DIRECT Klantcontact start met beeldbellen
Het innovatieve dienstenpakket van DIRECT Klantcontact blijft zich maar verder uitbreiden: in opdracht van Virtuele Thuiszorg Nederland is deze week…
24/7: de wereld van nu!
Of het nu vroeg in de ochtend is, laat in de avond of midden in de nacht; digitale klanten willen…
Live chat wint nog steeds van Chatbot
Uit recent onderzoek blijkt dat de kwaliteit van livechat momenteel nog stukken beter is dan die van de chatbot. Bots…
Nóg directer klantcontact!
De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan ons nieuwe customer portal; een platform dat niet alleen innovatief, maar vooral…
Wat we al geleerd hebben van de horeca- en recreatiesector
De horeca- en recreatiebranche is in veel opzichten niet te vergelijken met andere branches. Bijna ieder bedrijf spreekt van klanten,…
Imagoschade door slechte telefonische bereikbaarheid
Zakelijke dienstverleners als consultants en makelaars verdienen hun geld in de meeste gevallen niet achter hun bureau, maar onderweg. Ze…
Ondervang pieken in je telefoonverkeer
De hedendaagse consument raakt sneller dan ooit gefrustreerd wanneer hij of zij de klantenservice van een bedrijf belt en vervolgens…
Gun je monteurs een ongestoorde nachtrust!
Het is een bekend probleem voor bedrijven en organisaties met een eigen storingsdienst: monteurs worden 's nachts om de haverklap…
Passie voor klantcontact
Een regelmatig terugkerend trainingsonderwerp in het klantcontactcenter is passie. Maar wat is passie nu precies? Hoe draag je passie over…
Een klantenservice zoals Coolblue? Het kan!
Coolblue, een in 1999 opgericht studentenbedrijfje dat inmiddels is uitgegroeid tot een webwinkel met 325 specialistische shops, vijf fysieke winkels…
Heb ik een antwoordservice nodig? Doe de test
Bepaal naar eer en geweten welke van de volgende 12 situaties op jou van toepassing zijn. Tel die bij elkaar…
Hoe lang sta je zelf graag in de wacht? Trage antwoordservice kost klanten
Probeer je het volgende eens voor te stellen. Je wilt een bepaald product kopen, maar voordat je het product aanschaft…
Hoe met live chat de klanttevredenheid en verkopen op je website verhogen
In het digitale tijdperk van altijd en overal online willen je klanten niet langer wachten. Bijna de helft van online…
4 belangrijke redenen om je antwoordservice vandaag nog uit te besteden
Je hebt het goed voor elkaar. Je bedrijf loopt lekker en mensen bellen geregeld naar je telefonische klantenservice. Ze bellen…
Hoe je met een proactieve live chat meer resultaat bereikt
Mensen vinden het tegenwoordig fijn als een bedrijf zelf contact met ze zoekt wanneer ze dat nodig hebben. Je laat…
Een geweldige live chat? Volg deze 5 stappen!
Ben je op zoek naar manieren om je klanten zo goed mogelijk te helpen via de live chat? Als je…
Heb jij ook weeswinkelmandjes?
Een klant staat in je winkel en laadt het ene na het andere product in zijn mandje. Je kassamedewerker staat…
Zo zorg je voor een goed bereikbare klantenservice
Ben je op zoek naar een aantal tips voor een goed bereikbare klantenservice? Lees dan snel verder. De bereikbaarheid van…
Meer interactie op social media? Lees deze 5 tips
Ben je ondernemer en zoek je naar tips om de interactie met (potentiële) klanten op social media te stimuleren? Als…
Zo zorg je voor loyale klanten in het digitale tijdperk
Wil jij er ook voor zorgen dat je klanten loyaal blijven? Natuurlijk, wie wil dat nu niet. Helaas wordt dit…
Loyale klanten? Je bereikt het met een live chat
Loyale klanten. Dat wil jij toch ook? Een live chat kan je daarbij helpen. Met een livechat op je website…
E-mail is niet meer van deze tijd, live chat wel!
E-mail lijkt als servicekanaal zijn langste tijd gehad te hebben. Klantenservice via e-mail is niet direct, heeft een lange responstijd…
Waarom live chat beter werkt dan een chatbot
Live klantcontact per telefoon of chat staat voor empathie, begrip en emotie; geautomatiseerd klantcontact, bijvoorbeeld via chatbots, vooral voor snelheid…
Laat de webcare van webshops te wensen over?
Tegenwoordig speelt veel klantcontact zich op social media af. Bijvoorbeeld op Facebook en Twitter. Goud Uberconnected voerde op deze twee…
Live chat verhoogt klanttevredenheid
Iedere ondernemer zal het beamen: het is financieel voordeliger om een bestaande klant te behouden dan een nieuwe binnen te…
Hoogste tijd voor livechat!
Bedrijven die anno 2017 nog steeds niet over een livechat kanaal op hun website beschikken, moeten zich realiseren dat het…
Bedrijven positiever over hun service dan klanten
Veel bedrijven zijn zelf een stuk positiever over hun klantenservice dan hun klanten. Een en ander blijkt uit recent onderzoek…
Veertigplussers hebben niets met chatbots
Jongeren vinden het over het algemeen geen probleem wanneer ze op de klantenservice van een bedrijf of organisatie met chatbots…
Klantenservice alleen bereikbaar via livechat
De klantenservice van de eigenzinnige Belgische webwinkel Vente Exclusive is bewust niet telefonisch bereikbaar. Livechat en eventueel e-mail zijn voor…
Wereldwijde opmars livechat niet te stuiten
Meer dan tachtig procent van de callcenters noemt het verbeteren van de klantbeleving als de grootste drijfveer voor hun investeringen.…
Telefoon blijkt beste kanaal voor klantenservice
Consumenten in de retail die behoefte hebben aan klantenservice, zijn het beste af met de telefoon. De oude vertrouwde telefoon…
Nieuwe tariefregels klantenservice per 1 juli 2017
Met ingang van 1 juli aanstaande moet de klantenservice van Nederlandse bedrijven en organisaties tegen de standaardkosten bereikbaar zijn. Een…
Bezorg jezelf én je klanten een zorgeloze zomer!
Een strakblauwe hemel en tropische temperaturen; volop zonnige dagen met drukke terrassen en overvolle stranden; de voortekenen voor de komende…
Bellen naar klantenservice mag niet duurder zijn
De kosten van bellen naar de klantenservice van een bedrijf mogen niet hoger zijn dan de tarieven voor een gewone…
DIRECT Klantcontact ‘overleeft’ kou en stroomstoring
De eerste weken van 2017 zijn koud begonnen. Ze zorgden niet alleen voor schaatskoorts en prachtige plaatjes, maar ook voor…
Klachten over bereikbaarheid massaal gedeeld
Bedrijven die telefonisch slecht te bereiken zijn, worden op grote schaal aan de schandpaal genageld: maar liefst 79% van de…
Lange wachttijden grootste ergernis
Als het gaat om telefonische bereikbaarheid, vormen lange wachttijden de grootste ergernis van de Nederlandse bellers. Dat blijkt uit onafhankelijk…
Telefonische onbereikbaarheid funest voor omzet
Wanneer bedrijven of organisaties in min of meer urgente situaties telefonisch onbereikbaar zijn, stapt 52% van de potentiële klanten direct…
Steeds meer bedrijven kiezen voor Live Chat
Het aantal online klantcontacten neemt steeds verder toe. Hoewel telefonisch contact met afdelingen klantenservice met zestig procent nog steeds het…
Ook voor lichte administratieve werkzaamheden!
DIRECT Klantcontact ontpopt zich steeds nadrukkelijker tot een full-service contactcenter. De tijden dat we alleen actief waren op het gebied van…
Reacties op klantvragen via social media te traag
Klantcontact via social media wordt voor bedrijven steeds belangrijker. Het aantal consumenten dat deze kanalen gebruikt om met bedrijven in…
Nieuwe teamleiders stellen zich voor
Om onze dienstverlening verder te stroomlijnen, hebben we op de werkvloer een nieuwe organisatiestructuur aangebracht. Daarin spelen de nieuwe teamleiders…
DIRECT Teleservice partner van Make or Buy
Onlangs tekenden DIRECT Klantcontact en fulfilmentbedrijf Make or Buy een partnerovereenkomst. Make or Buy biedt webshops voortaan een goed functionerende klantenservice…
Interessante vacatures bij DIRECT Service Groep
DIRECT Service Groep is gespecialiseerd in het bieden van ondersteunende diensten aan het bedrijfsleven. Wij zijn een ambitieuze en resultaatgerichte…
Digitaal klantcontact in de lift
Het aantal online klantcontacten neemt verder toe. De voorkeur voor telefonisch contact met afdelingen klantenservice staat met bijna zestig procent…
Bedrijven moeten klanten 24/7 ondersteunen
Uit wereldwijd onderzoek onder 5.500 consumenten uit tien landen blijkt dat steeds meer mensen van mening zijn dat de klantenservice…
DIRECT Klantcontact maakt innovatieslag
DIRECT Klantcontact heeft de ambitie uit te groeien tot het meest innovatieve multichannel contactcenter van Nederland. Om die ambitie waar te…
‘Klanten worden altijd persoonlijk te woord gestaan’
Het Arnhemse bedrijf Aaldering ICT wil niet zomaar voldoen aan de verwachtingen, maar gaat ervoor om die steevast te overtreffen.…
Reputatieschade is grootste bedreiging
Het internationale bedrijfsleven ziet reputatie- en merkschade als de grootste bedreiging in 2015. Het is voor het eerst sinds 2009…
Webcare steeds breder ingezet
Nederlandse bedrijven en organisaties gebruiken webcare niet langer alleen voor het managen van klachten en hun online reputatie, maar ook…
Gemeenten slordig in e-mailafhandeling
Recent onderzoek van televisieprogramma Kassa en onderzoeksbureau Store Support leert dat Nederlandse gemeenten slordig omgaan met hun e-mailafhandeling. Store Support…
Huisartsen nog steeds slecht bereikbaar
Onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat de telefonische bereikbaarheid van huisartsen nog steeds te wensen overlaat. Ruim 33% van…
Live Chat verbetert klantenservice
De klantenservice van bedrijven laat nogal het een en ander te wensen over. De toevoeging van een Live Chat kanaal…
Helft van klantvragen blijft onbeantwoord
Uit Brits onderzoek blijkt dat 52% van alle klantvragen via e-mail, social media en webformulieren onbeantwoord blijft. In het geval…
E-mail en social media steeds belangrijker
Binnen DIRECT Teleservice maken steeds meer bedrijven gebruik van relatief nieuwe diensten als e-mailafhandeling en social media services. Het besef…
DIRECT Klantcontact neemt Your Connection over
DIRECT Klantcontact heeft per 1 maart callcenter Your Connection uit Berkel en Rodenrijs overgenomen. Het Arnhemse bedrijf verstevigt daarmee zijn positie…
Imagoschade door drempelvrees
Uit onderzoek van IAB Europe blijkt dat veertig procent van het Europese bedrijfsleven nog niet op social media aanwezig is.…
Belang webcare wordt onderschat
Het Nederlandse bedrijfsleven reageert nog steeds niet adequaat genoeg op klantvragen via social media. Op bijna de helft van de…
Bereikbaarheid essentieel voor bedrijfsvoering
Anno 2105 is het niet meer geoorloofd dat consumenten die een bedrijf of organisatie bellen niet verder komen dan de…
Recht op onbereikbaarheid bij BMW
Werknemers van BMW in Duitsland hebben sinds kort het recht op onbereikbaarheid gekregen: een aantal uren per dag mogen ze…
Bereikbaarheid belangrijk item voor MKB
Telefonische bereikbaarheid is ook in 2015 een belangrijk thema voor het MKB. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van het bedrijf…
Pas op voor de digitale schandpaal!
Eén op de zeven Nederlanders zet met enige regelmaat social media in om in contact te komen met bedrijven of…
‘Maak een einde aan de telefoonterreur’
Telefonische bereikbaarheid slokt veel tijd op en staat daardoor de ontwikkeling van je bedrijf in de weg. Wanneer het in…
Restaurants onbereikbaar voor reserveringen
Telefonisch reserveren voor een kerstdiner in Nederlandse restaurants blijkt geen gemakkelijke opgave: uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt dat 77,4% van…
Sinterklaas: geen gehoor bij Jamin
Chocoladeketens als Jamin zijn in de aanloop naar Sinterklaas niet of nauwelijks telefonisch bereikbaar. Dat blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl.…
Slechte bereikbaarheid kost veel omzet
Het Nederlandse bedrijfsleven loopt jaarlijks een enorm bedrag aan omzet mis door slechte telefonische bereikbaarheid of slecht ontwikkeld commercieel gedrag…
E-mailafhandeling laat te wensen over
Uit onderzoek blijkt dat 48% van de consumenten ontevreden is over de afhandeling van hun e-mails naar bedrijven. Vaak krijgen…
Inzet social media bevordert verkoopcijfers
Recent onderzoek toont aan dat inmiddels bijna tachtig procent van de Amerikaanse bedrijven social media inzet om de verkoopcijfers te…