Meest gelezen blogartikelen
Gratis downloads
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws in de klantcontactwereld.
Abonneer je op onze maandelijks nieuwsbrief door je e-mailadres achter te laten. Ontvang iedere maand het actuele klantcontact nieuws.
Siem helpt verder: hoe kunnen we onze samenwerking beter op elkaar afstemmen?
“In dit elfde item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij de vraag: "hoe wij onze samenwerking beter…
ChatGPT: is deze AI chatbot dé uitkomst voor klantcontact?
Iedereen heeft er inmiddels al wel over gehoord: de razend populaire ChatGPT. Het is de snelst groeiende applicatie aller tijden,…
3 tips voor een goede bereikbaarheid
Gezien het feit we in een 24/7 maatschappij leven, is het ook handig om je daar als bedrijf op aan…
Siem helpt verder: hoe breng je je forcasting het beste in kaart?
“Veel van onze grote klanten hebben zelf al een verwachting over het aantal calls dat zij zullen gaan krijgen. Dit…
Tevreden medewerkers: hoe voer je succesvol een MTO uit?
Wat ik allereerst uniek vind aan de Fan Scan is het feit dat we ons erg richten op een stukje…
Siem helpt verder: hoe gaat DIRECT Klantcontact om met klantdata en AVG?
“Van alle calls die er binnen komen maken wij een notitie. Deze notitie bevat informatie op basis van jullie wensen.…
3 redenen waarom 24/7 bereikbaarheid steeds belangrijker wordt
Het is alweer een tijdje terug dat de Nederlandse overheid akkoord ging met 8-urige werkdagen zoals we die nu kennen.…
Zomer calamiteiten: 24/7 klantvriendelijke ondersteuning
Met de lente officieel om de hoek richten bedrijven zich op de voorbereiding van de zomer, aangezien dit vaak een…
De Beste Werkplek: wat een MTO voor ons heeft betekent
Bij DIRECT Klantcontact hebben we een feestje te vieren. We hebben namelijk met een 8.0 gemiddeld het keurmerk voor De…
Een zorgeloze zomer bereid je nú voor
In de laatste maanden van de winter snakken we naar meer zonlicht en hogere temperaturen. Dagdromen over terrassen, lange zomeravonden…
Siem helpt verder: hoe ziet een maandrapportage eruit?
In dit achtste item van ‘Siem helpt je verder!’ leg ik je uit hoe een maandrapportage eruit ziet en wat…
In 5 stappen de juiste tone of voice bepalen
Tone of voice is een term die veel gebruikt wordt door marketeers, tekstschrijvers en communicatieprofessionals, maar wat is het precies?…
4 kernwaarden van een klantcontactmedewerker
Het bieden van een goede klantervaring is érg belangrijk. Als je klant met een positief gevoel terugblikt op een contactmoment…
Siem helpt verder: hoe helpt DIRECT Klantcontact in jouw klantcontactproces?
“In dit zevende item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij de vraag: "hoe helpt DIRECT Klantcontact in…
Trendlab: Hyperpersonalisatie in klantcontact
Hyperpersonalisatie is een marketingstrategie die zich richt op het zo volledig mogelijk aansluiten op de persoonlijke eigenschappen, behoeften en de…
Gemotiveerde medewerkers zijn goud waard: hoe zorg je voor waardering?
Het telefonisch contact met de klantenservice is vaak de eerste indruk die cliënten van je organisatie krijgen. In dat opzicht…
Siem helpt verder: hoe werkt de gratis proefperiode van DIRECT Klantcontact?
“In dit zesde item van ‘Siem helpt verder!’ sta ik stil bij de gratis proefperiode die DIRECT Klantcontact aanbiedt aan…
Klantcontact trends 2023
Gelukkig nieuwjaar en welkom in 2023! Het afgelopen jaar was weer een bewogen jaar. Niet alleen op maatschappelijk gebied, maar…
Met deze 5 tips komt jouw klantenservice de feestdagen wel door
Dat je er goed aan doet de juiste voorbereidingen voor de feestdagen te treffen weet je inmiddels wel: nadenken over…
Leer ons kennen: Wolf Van Haeren, Marketeer
Onlangs hebben we onze nieuwe marketing collega mogen verwelkomen: Wolf Van Haeren (33). “Ik kom oorspronkelijk uit een klein dorpje…
Het stookseizoen: dit is hoe wij werken in de winter
Uit onderzoek blijkt dat één op de zes huishoudens jaarlijks problemen ervaart met de verwarming. Wanneer de trouwe cv-ketel het…
Personeelstekort? Inbound bellen uitbesteden mogelijk dé oplossing
Nog altijd kampen we met grote personeelstekorten. Door bevolkingsgroei en vergrijzing dreigt het tekort alleen maar meer toe te nemen.…
Hoe bereid jij je klantenservice voor op de feestdagendrukte?
Goede bereikbaarheid tijdens de feestdagen: je weet ongetwijfeld dat dit harstikke belangrijk is. Dat klinkt misschien als een open deur.…
Siem helpt verder: hoe werkt het doorschakelen?
“In dit vijfde item van ‘Siem helpt verder!’ sta ik stil bij de vraag hoe het doorschakelen van telefonie binnen…
5 trends om klantloyaliteit anno 2022 te verhogen
Klantloyaliteit krijgt steeds de laatste tijd steeds meer aandacht. Klantloyaliteit is het resultaat van een goede klantbeleving, hier gaan bedrijven…
Leer ons kennen: Carin Copper, Teamleider
Carin Copper heeft met haar jarenlange ervaring in het klantcontact afgelopen oktober 2022 de overstap naar DIRECT Klantcontact gemaakt. In…
Is jouw customer service team klaar voor topdrukte?
Black Friday, Sinterklaas, Kerstmis en alle andere drukke dagen zitten eraan te komen. Niet alleen de retail-branche maar ook de…
Black Friday Customer Service: 3 tips voor succes
Black Friday komt eraan. Het is een overgewaaide trend uit Amerika. Een trend die blijvend een plek in onze samenleving…
3 redenen waarom je over moet naar omnichannel klantcontact
Het leveren van uitstekende service is waar jij voor de klant het verschil kan maken. Nu kan je hierin nog…
Odette Vermeulen: “Afgelopen 22 jaar bij DIRECT Klantcontact zijn gevlogen”
“Het is inderdaad al even geleden. De tijd vliegt als je ergens goed op je plek zit. Als ik denk…
DIRECT Klantcontact bestaat 30 jaar: van oprichting tot een blik op de toekomst
Voor ondernemers en merken – groot én klein – met een noodzaak tot continue bereikbaarheid, biedt DIRECT Klantcontact al meer…
Siem helpt verder: met welke systemen werken de agents van DIRECT Klantcontact?
“In dit vierde item van ‘Siem helpt verder!’ sta ik stil bij de systemen waar onze agents in- en meewerken.…
3 tips om écht te investeren in je personeel
Hoe dat gaat als je écht investeert in je personeel? Dan ontstaat er een sfeer in je bedrijf die aantrekt…
Klantenservice uitbesteden bij lage volumes: dit is hoe het werkt
We hebben je al wel eens meegenomen in de voordelen van het uitbesteden van je klantenservice versus het zelf doen.…
5 tips voor het opleiden van briljante servicemedewerkers
Je wilt van je mensen hele goede servicemedewerkers maken. Maar je weet niet goed genoeg hoe je dat moet doen.…
Siem helpt verder: kunnen klantcontactmedewerkers zomaar mijn lijn aannemen?
"In dit derde item van ‘Siem helpt verder!’ sta ik stil bij de vraag of iedere klantcontactmedewerker zomaar jouw lijn…
Het stookseizoen: dit is hoe wij werken in de winter
De zomer ligt nu echt achter ons en daarmee ook de warme dagen. Nu we richting de herfst- en winterperiode…
Leer ons kennen: Roxanne Oosterbaan, HR-medewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
5 tips voor een drukke winter voor klantenservicemanagers in de installatiebranche
De lekkere warme zomerdagen zijn we langzamerhand achter ons aan het laten. Anticiperen op onvoorspelbare winterse weersomstandigheden wordt weer de…
Aan de slag met je jaarplanning na de zomer? Klantenservice is een must!
Klantcontact is en blijft één van de belangrijkste pijlers in het beleid van een organisatie. En dat geldt voor elke…
Wat is een persoonlijke telefoniste op afstand?
Je telefoondienst uitbesteden werkt in principe overal hetzelfde, een extern bedrijf neemt namelijk de telefoon voor jou op. Het concept…
Siem helpt verder: het belscript sluit niet meer zo goed aan. Wat nu?
In dit tweede item van ‘Siem helpt je verder!’ sta ik stil bij wat je moet doen als het belscript…
Leer ons kennen: Nanneke Pillen, Senior Klantcontactmedewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
Klantcase Eneco: het probleem, het traject en de oplossing
In een eerder blog vertelden we over de drie manieren waarop DIRECT Klantcontact haar (nieuwe) medewerkers opleidt. In dit blog…
Telefonische bereikbaarheid van Nederlandse bedrijven voldoet niet aan de norm
De NEN 8878 norm is de norm voor telefonische bereikbaarheid. Deze norm is bedoeld voor het vaststellen van eenduidige en…
Leer ons kennen: Joyce Alberg, Accountmanager
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
Siem helpt verder: hoe wordt een belscript opgezet?
“Inmiddels ben ik al ruim 5 jaar werkzaam bij DIRECT Klantcontact als helpdeskmedewerker. Dit betekent dat ik me – samen…
Dit is onze top 3 van best gelezen blogs voor jouw vakantie
De vakantie staat voor de deur en misschien zit je in gedachten al op dat warme strand of dat fijne…
Leer ons kennen: Kim Westers, Klantcontactmedewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
‘Ik ben best trots op mijn rol voor Parkmobile’, Melissa Knoef (Klantspecialist)
‘We krijgen bijvoorbeeld vragen over parkeeracties die niet aangemeld kunnen worden, maar ook vragen over de tarieven van de zones…
Leer ons kennen: Odette Vermeulen, Helpdeskmedewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
Een efficiënt ingericht klantcontactproces zorgt voor de hoogste klanttevredenheid
We kunnen ons voorstellen dat je graag aan de slag wilt met een efficiënt ingericht klantcontactproces, maar niet precies weet…
Leer ons kennen: Sabrina Gerritsen, Relatiebeheerder
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
3 manieren waarop DIRECT Klantcontact haar (nieuwe) medewerkers opleidt
‘Ik neem je graag mee in de manier van opleiden bij DIRECT Klantcontact. In dit artikel vertel ik graag de…
Leer ons kennen: Pascal Schollen, Senior Klantcontactmedewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
5 tips voor een drukke zomer voor klantenservicemanagers in de installatiebranche
Als professionele klantencontactservice, zijn we immers ook weer erg afhankelijk van verwachte forecast en cijfers, wat direct een stijging van…
Leer ons kennen: Vanessa van Lente, HR-Manager
“Mijn functie is heel afwisselend. Kort samengevat ben ik verantwoordelijk voor alle zaken binnen de HR-afdeling. Een kleine afdeling waar…
Een duurzame klantcontactsamenwerking met onze collega’s in Suriname
Gateway Services en Callfactory zijn de twee callcenters die ons vanuit Suriname ondersteunen. Deze ervaren en kundige collega’s ondersteunen ons…
Ken jij de 3 meest voorkomende klachten van klanten?
1. De lange wachtrij: wanneer het 3 minuten duurt voor er iemand aan de lijn komt dan is je klant…
Leer ons kennen: Anne Lammers, senior klantcontactmedewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
Bernhard Minnen: “Van doorschakeldienst naar hoogwaardig klantcontactcentrum”
Met twee mislukkingen als ‘loonslaaf’ op zijn conto, ging hij dan ook naarstig op zoek naar mogelijkheden om zich als…
Zó kies je het beste callcenter voor jouw bedrijf
Wat is je eigen behoefte en doelstelling? Je kunt alles uitbesteden maar het is belangrijk om eerst Je kunt alles…
Leer ons kennen: Samantha Kinkelaar, Monitor
Een aantal jaar geleden begon Samantha bij ons als telefoniste. Daar werden haar kwaliteiten al snel herkent en erkent: ze…
Trends in klantcontact 2022 #2: klantenbinding verbeteren
"Iedere laatste donderdag van de maand tussen 14:00 uur en 15:00 uur sta ik samen met Martine Hauwert uitgebreid stil…
7 redenen waarom first time fix van grote waarde is (voor je klant én je bedrijf)
First time fix is een (key performance indicator) KPI die inzicht geeft in hoe goed een organisatie in staat is…
Klantcontact uitbesteden begint bij goede afspraken maken
Waarschijnlijk ben je op het punt gekomen dat je graag je klantcontact wilt uitbesteden. Een flinke stap, waarbij je wellicht…
Leer ons kennen: Renée van Putten, Digital Marketeer
“Op dit moment ben ik vooral bezig met de continue doorontwikkeling op de websites. Ik houd mij bezig met diverse…
7 redenen om jouw klantenservice wel te outsourcen
Een goede klantenservice verzorgt de interacties tussen klanten en bedrijven. In het meest ideale geval worden klanten van jouw onderneming…
Lotte Reijmer (Stella): “Eerlijke klantfeedback zorgt voor klantenbinding”
Stella is een fietsenfabrikant met de volledige productie in eigen beheer. Van het ontwerpen van de fiets tot het samenstellen…
Hoeveel kost het om de klantenservice uit te besteden?
Zodra je bedrijf groter wordt en je het steeds drukker krijgt, is het lastig om alles bij te houden. Soms…
Alles wat je moet weten over klantcontact en Business Process Outsourcing (BPO)
Business Process Outsourcing (BPO) betekent eigenlijk letterlijk, het overnemen van processen van een ander bedrijf door een externe partij (dit…
Hoe behoud je klantenbinding bij snelle bedrijfsgroei?
Uiteraard is de groei van je bedrijf of onderneming iets wat iedere ondernemer wel graag zou willen. Maar wat houdt…
3 praktische handvatten om te starten met bouwen aan échte klantenbinding
Herken jij het volgende probleem: is je bedrijf in de afgelopen periode ook flink gegroeid en merk je dat het…
Wybe de Groes: ‘Er heerst hier een heerlijke hands-on mentaliteit’
“Toen ik hier in 2019 als operational manager aan de slag ging, had ik al redelijk snel in de gaten…
Leer ons kennen: Judith Sapulette, Teamleider
“Ik heb natuurlijk niet altijd de functie van teamleider gehad. Ik denk dat ik het nu zo’n 18 jaar doe.…
Schoenmaker blijf bij je leest: doe het écht goed of besteed klantcontact uit
Maar wanneer je niet voldoende aandacht aan je klantcontact besteed, gaat klanttevredenheid structureel naar beneden en dreig je klanten te…
Waarom is klanttevredenheid meten zo belangrijk?
Met een klanttevredenheidsonderzoek meet je het level van de tevredenheid van de klanten over bijvoorbeeld de producten, diensten en/of medewerkers…
Leer ons kennen: Peter van Leeuwen, Klantcontactmedewerker
“Hiervoor zat ik in de muziekwereld. Ik speel piano en saxofoon en maakte daarmee vooral jazz- en latin muziek. Door…
Trends in klantcontact 2022 #1: het begint bij een gerichte klantstrategie
Afgelopen jaar heeft ons wederom weer bewezen hoe snel onze wereld kan veranderen. Eigenlijk ook niks nieuws onder de zon…
Dit zijn de 5 gouden regels van goed klantcontact
Je wilt dat jouw klanten perféct te woord worden gestaan. En dan werkt het niet altijd om deze verantwoordelijkheid bij…
Leer ons kennen: Siem Hoefnagels, helpdeskmedewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
Judith Sapulette over 30-jarig bestaan DIRECT Klantcontact
Er is er een jarig: DIRECT Klantcontact bestaat dit jaar 30 jaar! En dit geeft ons alle reden om dit…
Zorg voor een persoonlijke benadering in klantcontact
De beste service is persoonlijke service. En dat zeggen we niet zomaar. Want wist je dat 90% van alle positieve…
Succesvol ondernemen begint bij het implementeren van gerichte klantstrategie
Succesvol ondernemen is zo makkelijk nog niet. Je hebt met honderden zaken rekening te houden, waar je klantenbestand één van…
Leer ons kennen: Nelleke Broerse, Senior Klantcontactmedewerker
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
Workforce Manager Madelon over slimme personeelsplanning voor pieken in klantcontact
De koude wintermaanden lijken achter ons te zijn gelaten en dat betekent natuurlijk dat we weer richting de mooie lente…
Almar Fernhout (Smyle): “Tandpasta als tabletje. Een unieke duurzame formule”
Tandpasta als abonnement. Dat klinkt innovatief en uniek. En dat is het ook. Plastic is een product dat iedereen dagelijks…
5 redenen waarom je klantcontact uitbesteden niet eng is
Wellicht ben je als klantcontact manager of ondernemer op het punt gekomen dat je jouw inkomende klantcontact niet meer zelf…
Hey Customer! in een nieuw (strakker) jasje gegoten
In onze maandelijkse podcastreeks Hey Customer! staan we al enkele jaren stil bij de journey die jouw klanten afleggen naar…
Hoe ga je om met pieken en dalen in klantcontact?
Iedere organisatie hikt er waarschijnlijk tegenaan, het ene moment is het rustig en het andere moment staat de telefoon roodgloeiend.…
Leer ons kennen: Renske van Zuijlen, Online Marketeer
“Het allerleukste vind ik het meetbaar maken van zaken, zoals websites en campagnes en in de data duiken om optimalisatieslagen…
Klantenservice uitbesteden of liever zelf doen?
Wanneer jouw organisatie meer vragen of klachten begint te krijgen, vraag je jezelf wellicht af hoe je dit het beste…
Leer ons kennen: Jelle Douma, Monitor
De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de…
Goede klantenservice is de beste marketing
Met een goede klantenservice zorg je eigenlijk automatisch voor een geloofwaardig merk en een ijzersterke reputatie. Klanten van morgen kenmerken…
Vooruitblik: Klantcontant trends voor in 2022
Eind 2021 werd aangekondigd dat Facebook, Instagram en WhatsApp voortaan verder gaan onder de overkoepelende naam Meta. Topman Mark Zuckerberg…
Leer ons kennen: Nando Nuijten, Monitor
De komende weken verschijnt iedere week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen…
Even voorstellen: Joyce Alberg (Accountmanager) komt DIRECT Klantcontact versterken!
Het DIRECT Klantcontact team wordt vanaf deze week versterkt door een nieuwe sales collega. Wij verwelkomen graag onze nieuwe accountmanager:…
Dit zijn de 5 succesfactoren voor optimale klantinteractie
Geen enkel bedrijf ontkomt meer aan de digitale transformatie. In dit tijdperk is data het nieuwe goud. En data is…
Het 5-jarige jubileum van Fina Serpara
DIRECT Klantcontact viert feest, want onze Fina Serpara, Senior Klantcontactmedewerker, was afgelopen maand alweer 5 jaar bij ons in dienst.…
Leer ons kennen: Helga van den Bosch, Senior Klantcontactmedewerker
De komende weken verschijnt iedere week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen…
Vijf lessen in klantcontact 2021
2021 nadert alweer langzamerhand zijn einde. Net zoals 2020 was ook 2021 weer een veelbewogen jaar. Niet alleen zagen we…
5 tips om je klantenservice af te stemmen op nieuw consumentengedrag
Consumentengedrag verandert constant. Het gedrag van onze klanten wordt bepaald door bijvoorbeeld culturele of demografische invloeden. Maar ook door bijvoorbeeld…
Klantretentie: behoud meer klanten door deze 6 tips
Nooit eerder was de relatie tussen bedrijven en klanten zo belangrijk als nu. Zowel bij digitale als fysieke ondernemingen is…
De 5 voordelen van een klantgerichte aanpak
Klantgerichtheid. Binnen het marketingveld leek dit wel dé trend van 2020. Steeds meer bedrijven kozen voor klantgerichtheid als drijfveer, En…
In deze 5 stappen je online merkreputatie verbeteren
In de digitale wereld draait alles om je reputatie. Consumenten besteden tegenwoordig steeds meer aandacht aan de bedrijven die ze…
E-mailetiquette: dit zijn de 10 belangrijkste regels
Uit onderzoek van DDMA blijkt dat maar liefst 72% van de respondenten e-mail als een steeds effectiever kanaal vindt om…
Het geheim achter het succes van de Coolblue klantenservice
Wil jij als organisatie weten hoe jouw klantenservice scoort? Dat kan! Middels onze klantenservice checklist geven we je inzage in de…
‘Hey Customer!’ – aflevering 5: ‘Investeer in de klantcontactmedewerker van de toekomst’
Het afgelopen jaar bevonden veel ondernemers zich in zwaar weer. De coronacrisis heeft zo haar sporen achtergelaten. Zo zagen we…
Service expert Magda geeft je 3 tips om goed voorbereid de zomer in te gaan
De zomer is hier: alles staat in de bloei en mensen gaan er steeds vaker weer op uit. Aan de…
6 pijlers van een fantastische klantbeleving
Gebruik de naam van de klant of neem contact op met de klant op een manier die zij wensen. In…
10 eigenschappen die een échte klantenservice medewerker kenmerken
Een goede klantenservice reikt verder dan alleen telefonisch contact. Het is dus vanzelfsprekend, dat een goede klantenservice over meer goede…
De 5 A’s voor een goede gespreksstructuur in jouw klantenservice
Als ondernemer zoek je altijd naar de beste manieren om jouw klanten zo goed en efficiënt mogelijk te woord te…
Telefonische klantenservice is geen baan, maar een missie!
Toen Rabobank eind vorig jaar de sluiting van een groot aantal filialen aankondigde, leidde dat vanzelfsprekend tot grote onrust onder…
‘Hey Customer!’ – aflevering 4: ‘Excelleren op momenten die ertoe doen’
In de vierde aflevering van ‘Hey Customer’, hét radioprogramma voor iedereen die vakmatig met klantcontact te maken heeft, draait alles…
De perfecte kennisbank opzetten in 6 stappen
Het ene moment krijg je geen klantvragen, terwijl het andere moment een piek aan klantcontact plaatsvindt. Jouw helpdesk team is…
Excelleren op momenten die ertoe doen in ‘Hey Customer!’
Aanstaande donderdag 25 maart om 14.00 uur is het voor enthousiaste ondernemers met groeiambities weer tijd om af te stemmen…
Click-en-collect: hoe werkt het en wat betekent het voor je klantenservice?
Door de nodige corona-maatregelen zijn de niet-essentiële winkels gesloten en zijn de meeste Nederlandse consumenten direct aan het online winkelen…
De 6 voordelen van een kennisbank
Of je nou werkt in de e-commerce, mobiliteitsbranche of in de dienstverlening, iedere klant verdient het om aandachtig geholpen te…
‘Hey Customer!’ – aflevering 3: ‘De Kracht van Luisteren’
In de derde aflevering van ‘Hey Customer!’, hét radioprogramma voor iedereen die vakmatig met klantcontact te maken heeft, staat de…
Maximale klantbeleving met 24/7 storingsdienst
De installatietechniek- en mobiliteitsbranche is een hectische branche, waar ondernemers regelmatig voor een belangrijke uitdaging staan: goede bereikbaarheid. Naast een 24/7…
De kracht van luisteren centraal in ‘Hey Customer!’
De derde aflevering van ‘Hey Customer!’ op New Business Radio, is te beluisteren op donderdag 28 januari aanstaande van 14.00…
Alle hens aan dek voor klantenservice van webwinkels
Nu alle niet-essentiële winkels in het kader van de harde lockdown tot en met 19 januari gesloten zijn, wordt een…
‘Hey Customer!’ – aflevering 2: ‘Corona vergroot behoefte aan persoonlijk contact bij klant’
De coronacrisis mist ook in de wereld van het klantcontact haar uitwerking bepaald niet. Enerzijds is er sprake van een…
Klantgerichtheid centraal in tweede aflevering ‘Hey Customer!’
Sinds kort presenteren Martine Hauwert en co-host Rob Wennink elke laatste donderdag van de maand tussen 14.00 en 15.00 uur…
‘Hey Customer!’: hét radioprogramma over klantcontact
Hoe ontdek je als ondernemer wat er speelt bij jouw klanten? Hoe richt je een optimale klantenservice in? En hoe…
Corona versterkt belang van goede klantervaring
Recente onderzoeken van marktanalysebureau SAS en IT-dienstverlener Salesforce tonen aan dat de coronapandemie ertoe bijdraagt dat het bieden van een…
Goede service leidt tot loyale klanten. Niet de toeters en bellen
Harvard Business Review concludeert na uitgebreid onderzoek dat het voor bedrijven en organisaties van het grootste belang is om hun…
Dit is de veranderde klantbehoefte in 2020
De behoeften van klanten hebben een andere nadruk gekregen. Dit door de crisis, de angst en het ongemak die daaruit…
Service expert Claudine beantwoordt jouw vragen over e-mailafhandeling
Naast telefoonafhandeling beschikt DIRECT Klantcontact ook al jaren over expertise op het gebied van e-mailafhandeling. Voor zakelijke communicatie is e-mail…
20 jarig jubileum: onze Odette!
DIRECT Klantcontact viert deze maand een enorm groot feest. Onze Odette is namelijk twintig(!) jaar in dienst. Als senior klantcontact…
Vakantie? Gun je brein die broodnodige break!
Net als spieren hebben hersenen soms rust nodig. Ze werken tenslotte de hele dag door en dat kost energie. Daarom…
Ondanks onderbezetting toch zorgeloos de zomer door
Tropische temperaturen, drukke terrassen en overvolle stranden; de afgelopen dagen is het zomerseizoen in alle hevigheid losgebarsten. Hoe drukker het…
In 3 stappen naar een succesvol zomerseizoen
Probeer allereerst het telefoonverkeer van de afgelopen maanden eens goed in beeld te brengen en geef voor jezelf een antwoord…
Van chaos tot orde: 4 tips voor de personeelsplanning
Het is essentieel om op de hoogte te zijn van welke dagen en maanden druk zijn. Begrijp de seizoenen, de…
Even voorstellen: Nadja Jonkers (Accountmanager) komt DIRECT Klantcontact versterken!
Vanaf deze week mogen we met trots delen dat we onze nieuwe accountmanager bij DIRECT Klantcontact mogen ontvangen: Nadja Jonkers.…
Kwaliteit telefonisch klantcontact draagt veel bij aan succes
Uit recent onderzoek van Quality Support, waarvoor maar liefst 17.000 mystery calls werden uitgevoerd, blijkt dat circa één op de…
Uitdagingen in de klantcontactwereld
Annemiek: “Ik werk zelf nog veel op kantoor. Het is ongebruikelijk rustig en dat is wennen. Er zijn maar weinig…
6 tips om zo efficiënt mogelijk thuis te werken
Hoe verleidelijk het ook is: ga niet vanaf de bank werken. Ga aan een bureau zitten en als je die…
DIRECT Klantcontact biedt flexibele hulp tijdens coronacrisis
De Groes benadrukt dat de maatregelen op de eerste plaats genomen zijn om met het oog op de gezondheid van…
Dit is hoe DIRECT Klantcontact werkt aan thuiswerken
Renée vertelt... Sinds dinsdag 17 maart werk ik thuis in plaats van op kantoor. Ik probeer hiermee zoveel mogelijk sociaal…
Klantcontact biedt hulp in tijden van crisis
Nederland is in de ban van het coronavirus. De impact van de verscherpte maatregelen tegen de verspreiding van het virus…
Steeds meer consumenten eisen een multichannel bereikbaarheid
Consumenten willen meer dan ooit het gevoel krijgen dat het bedrijf van hun keuze daadwerkelijk om ze geeft. Hierbij maakt…
Interactie social media: 9 do’s en don’ts
Succes op social media draait om het genereren van zo veel mogelijk interactie en daarmee je bereik vergroten. Door social…
Hoe meer waardering van klanten, hoe hoger de omzet
Klantgerichtheid is en blijft een essentiële factor voor het succes van bedrijven en organisaties. Uit de talrijke onderzoeken, blijkt telkens…
5 voordelen van social media voor de klantenservice van iedere ondernemer
In deze tijd is social media écht onmisbaar voor iedere ondernemer. Social media wordt steeds meer gezien als een essentieel…
WhatsApp heeft een bijna onmisbare status
Uit het jaarlijkse onafhankelijke Nationale Social Media Onderzoek van Newcom research & consultancy, uitgevoerd onder 7.000 Nederlanders van 15 jaar…
Het belang van (werken aan) klantvertrouwen
Waar de ene organisatie alles in het werk stelt om bestaande klanten binnenboord te houden, steekt de andere alle energie…
10 jarig jubileum: onze Cathelijne!
DIRECT Klantcontact viert deze maand een groot feest. Onze Cathelijne is namelijk tien(!) jaar in dienst. Als senior klantcontact agent…
Extreme klantvriendelijkheid leidt niet tot grotere loyaliteit
Dat klantvriendelijkheid leidt tot een grotere klantloyaliteit staat als een paal boven water. Uit recent onderzoek van de Rijksuniversiteit van…
Dit zijn ze dan: onze goede voornemens voor 2020
Het nieuwe jaar is begonnen, en dat betekent dat we ons extra hard gaan maken voor onze nieuwe doelen. Goede…
DIRECT Service Groep toont betrokkenheid bij Arnhem
DIRECT Service Groep, het moederbedrijf van DIRECT Klantcontact en DIRECT Payrolling & Staffing, voelt zich als puur Arnhems bedrijf nauw…
Blik in de toekomst: de 6 belangrijkste trends in klantcontact
Het jaar is weer bijna om. Traditioneel betekent dat hoogseizoen voor trendwatchers: op vrijwel ieder front moeten tenslotte weer de…
Belcentrum schakelt trainers DIRECT Klantcontact in
Belcentrum, een onderdeel van Stichting Praktijkleren dat studenten van ROC’s in staat stelt op een realistische manier te oefenen met…
Chatbot ontwikkelen? Vraag het je klantenservicemedewerker!
Klantenservicemedewerkers weten als geen ander hoe ze waardevolle gesprekken met klanten kunnen voeren, hoe ze vragen moeten beantwoorden en eventuele…
‘Nederland dreigt achterop te raken op gebied van AI’
Om te voorkomen dat Nederland wat AI (Artificiële Intelligentie) betreft over enkele jaren is verworden tot het lelijke eendje van…
Callcenters schreeuwen om klantenservicemedewerkers
In het eerste kwartaal van dit jaar telde de klantcontactbranche maar liefst 8.000 vacatures; 3.000 meer dan in dezelfde periode…
Strengere voorwaarden aan zakelijk gebruik WhatsApp
WhatsApp stelt per 7 december aanstaande nieuwe en strengere voorwaarden aan het zakelijk gebruik van de dienst. Op de eigen…
‘AI krijgt komende jaren steeds grotere rol in klantenservice’
Technologie lijkt meer en meer de slimme motor van de toekomstige klantbeleving te worden: uit een wereldwijd onderzoek onder 4.000…
Is jouw webwinkel al klaar voor Black Friday?
In Amerika is het al jarenlang een enorme hype, maar inmiddels kunnen we ook in Nederland niet meer om Black…
ACM: klantenservice webwinkels moet goed bereikbaar zijn
Na klachten van diverse consumenten via haar loket Consuwijzer, heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) webwinkel VidaXL onlangs op…
Het stookseizoen gaat van start: dit is hoe wij werken
De zomer is al een geruime maand voorbij. De dagen worden weer donkerder en kouder en de verwarming gaat weer…
AI: Focus je op de toegevoegde waarde voor de klanten
De kwaliteit van een goede klantenservice wordt bepaald door de reactiesnelheid en het aanbieden van de juiste klantoplossingen. Op beide…
Trainingen en e-learnings verhogen klanttevredenheid
Bij DIRECT Klantcontact is het iedere dag opnieuw een drukte van jewelste. Dagelijks is er sprake van gemiddeld zo’n 2000…
Rob Wennink en Let’s Talk Business
Rob Wennink, algemeen directeur van DIRECT Service Groep, schoof vorige maand aan bij presentatrice Fabienne de Vries van het digitale…
5 belangrijke trends in klantenservice
Klanten worden alsmaar kritischer bij hun keuze voor een geschikt bedrijf. Gevolg is dat bedrijven en organisaties alles in het…
Artificiële Intelligentie (AI) komt steeds dichterbij
In de afgelopen jaren was er in Nederland sprake van een sterk toenemende interesse voor Artificiële Intelligentie, kortweg AI genoemd…
Hoe je als webshop kunt uitblinken in klantenservice
Wie denkt dat de grootste klus geklaard is wanneer je nieuwe webshop eenmaal online is, slaat de plank behoorlijk mis.…
Verbetering klantenservice belangrijker dan ooit
Het merendeel van de bedrijven en organisaties, waar dan ook ter wereld, stelt alles in het werk om de klantbeleving…
Horeca heeft handen vol aan de gasten; wij regelen de rest!
Als horecaondernemer ben je tegenwoordig maar druk met je gasten. Ze worden steeds veeleisender en zien eten en drinken niet…
In 5 stappen je klantbeleving verbeteren
In de huidige belevingseconomie is het leveren van een goed product niets meer of minder dan een randvoorwaarde. Het onderscheid…
Ondernemer opgelet: tijd voor online communicatie!
Babyboomers en generatie X: mensen die geboren zijn tussen 1940 en 1980. Voor veel bedrijven en organisaties zijn dit nog…
Maak van je klanten ambassadeurs
Als eigenaar van een (commerciële) organisatie wil je niets liever dan dat je klanten je zoveel mogelijk aanbevelen bij hun…
Zakelijke “social media’en”: zo pak je het aan
Het grootste deel van Nederland gebruikt social media kanalen om in contact te blijven met anderen en merken. Zo gebruikten…
WhatsAppen met klanten: dit wil je weten
Met bijna 12 miljoen gebruikers is WhatsApp momenteel het meest gebruikte sociale medium van Nederland. Het gevolg is dat ook…
Live chat: meer verkoop met minder telefoontjes
Op momenten dat de telefoons op het backoffice of de afdeling verkoop weer eens roodgloeiend staan, komen medewerkers nauwelijks toe…
Klantcontact via WhatsApp maakt grote stappen
De keuze voor de verschillende social media kanalen is vooral de laatste maanden nogal aan veranderingen onderhevig. Zo kent Facebook…
Werkdruk verminderen? Wij helpen je!
Er is de afgelopen jaren nogal wat veranderd in de klantenservicewereld. Klanten stellen steeds meer eisen. Ze willen zo snel…
Medewerker aan het woord: Onze helpdeskmedewerker Siem vertelt
Onze klantenservice doet veel meer dan alleen telefoontjes aannemen. Voor veel van onze klanten nemen wij ook de mail en…
Een nacht op onze klantenservice
24/7 dienstverlening is voor veel klanten van ons de gewoonste zaak van de wereld, maar wat gebeurt er nu allemaal…
5 goede voornemens voor de beste klantenservice
Het nieuwe jaar is in zicht en je hebt ongetwijfeld al nagedacht over een aantal goede voornemens op privé vlak,…
Bereikbaarheid belangrijkste verbeterpunt
Bedrijven en organisaties die hun klantcontact willen verbeteren, doen er goed aan hun bereikbaarheid te optimaliseren. Ook op het vlak…
DIRECT Service Groep maakt ondernemen makkelijk
DIRECT Service Groep bestaat uit de bedrijfsonderdelen DIRECT Klantcontact, DIRECT Payrolling en DIRECT Office. Al ruim 25 jaar ontzorgt het…
Het stookseizoen gaat weer beginnen!
De zomer is officieel voorbij. Het wordt weer donkerder buiten en sommigen van ons hebben stiekem al even de verwarming…
Een memorabele klantbeleving dankzij de ‘peak-end rule’
Een goede klantenservice is vanzelfsprekend en iets wat de klant niet meer dan normaal vindt. Om je te onderscheiden moet…
Spraakassistent, top of flop?
Nu Google’s spraakassistent ook de Nederlandse taal beheerst, breiden steeds meer bedrijven daarmee hun dienstenaanbod uit. Wordt de spraakassistent de…
Ik groei! Wat nu?
Het aantal snelgroeiende bedrijven neemt fors toe. Met name bedrijven in de zakelijke dienstverlening en in de bouwsector groeien hard.…
Steeds meer vacatures in klantcontactbranche
De vraag naar kandidaten voor banen in de klantcontactbranche loopt steeds verder op. Momenteel zijn er maar liefst 6.877 vacatures…
Laat je klanten niet wachten
Wist je dat een lange wachttijd de grootste frustratie is van klanten als het aankomt op klantenservice? Uiteraard wil je…
Bouwbedrijven kunnen drukte nauwelijks aan
De tien grootste bouwbedrijven van Nederland haalden afgelopen jaar voor drie miljard euro aan orders binnen, 8,5 procent meer dan…
Omgaan met klantverwachtingen doe je zo
Wanneer de klant contact met jou opneemt, oftewel met jouw klantenservice, heeft hij of zij vooraf tal van verwachtingen. Verwachtingen…
Klantenservice anno 2018: robots of échte mensen?
Steeds meer bedrijven stellen prioriteit aan het inzetten van zoveel mogelijk communicatiekanalen en nieuwe technologieën, met als doel om hun…
Ben jij goed bereikbaar? Doe de test!
Een slechte telefonische bereikbaarheid kan veel schade toebrengen aan het imago van jouw onderneming. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat…
DIRECT Klantcontact introduceert innovatief customer portal
ARNHEM – DIRECT Klantcontact, de in Arnhem gevestigde marktleider op het gebied van telefonische antwoordservice en andere bereikbaarheidsdiensten, introduceerde onlangs…
DIRECT Klantcontact start met beeldbellen
Het innovatieve dienstenpakket van DIRECT Klantcontact blijft zich maar verder uitbreiden: in opdracht van Virtuele Thuiszorg Nederland is deze week…
Live chat wint nog steeds van Chatbot
Uit recent onderzoek blijkt dat de kwaliteit van livechat momenteel nog stukken beter is dan die van de chatbot. Bots…
Nóg directer klantcontact!
De laatste maanden hebben we hard gewerkt aan ons nieuwe customer portal; een platform dat niet alleen innovatief, maar vooral…
Wat we al geleerd hebben van de horeca- en recreatiesector
De horeca- en recreatiebranche is in veel opzichten niet te vergelijken met andere branches. Bijna ieder bedrijf spreekt van klanten,…
Imagoschade door slechte telefonische bereikbaarheid
Zakelijke dienstverleners als consultants en makelaars verdienen hun geld in de meeste gevallen niet achter hun bureau, maar onderweg. Ze…
Gun je monteurs een ongestoorde nachtrust!
Het is een bekend probleem voor bedrijven en organisaties met een eigen storingsdienst: monteurs worden 's nachts om de haverklap…
Passie voor klantcontact
Een regelmatig terugkerend trainingsonderwerp in het klantcontactcenter is passie. Maar wat is passie nu precies? Hoe draag je passie over…
Heb ik een antwoordservice nodig? Doe de test
Bepaal naar eer en geweten welke van de volgende 12 situaties op jou van toepassing zijn. Tel die bij elkaar…
Hoe lang sta je zelf graag in de wacht? Trage antwoordservice kost klanten
Probeer je het volgende eens voor te stellen. Je wilt een bepaald product kopen, maar voordat je het product aanschaft…
Hoe met live chat de klanttevredenheid en verkopen op je website verhogen
In het digitale tijdperk van altijd en overal online willen je klanten niet langer wachten. Bijna de helft van online…
4 belangrijke redenen om je antwoordservice vandaag nog uit te besteden
Je hebt het goed voor elkaar. Je bedrijf loopt lekker en mensen bellen geregeld naar je telefonische klantenservice. Ze bellen…
Hoe je met een proactieve live chat meer resultaat bereikt
Mensen vinden het tegenwoordig fijn als een bedrijf zelf contact met ze zoekt wanneer ze dat nodig hebben. Je laat…
Een geweldige live chat? Volg deze 5 stappen!
Ben je op zoek naar manieren om je klanten zo goed mogelijk te helpen via de live chat? Als je…
Heb jij ook weeswinkelmandjes?
Een klant staat in je winkel en laadt het ene na het andere product in zijn mandje. Je kassamedewerker staat…
Zo zorg je voor een goed bereikbare klantenservice
Ben je op zoek naar een aantal tips voor een goed bereikbare klantenservice? Lees dan snel verder. De bereikbaarheid van…
Meer interactie op social media? Lees deze 5 tips
Ben je ondernemer en zoek je naar tips om de interactie met (potentiële) klanten op social media te stimuleren? Als…
Zo zorg je voor loyale klanten in het digitale tijdperk
Wil jij er ook voor zorgen dat je klanten loyaal blijven? Natuurlijk, wie wil dat nu niet. Helaas wordt dit…
Loyale klanten? Je bereikt het met een live chat
Loyale klanten. Dat wil jij toch ook? Een live chat kan je daarbij helpen. Met een livechat op je website…
E-mail is niet meer van deze tijd, live chat wel!
E-mail lijkt als servicekanaal zijn langste tijd gehad te hebben. Klantenservice via e-mail is niet direct, heeft een lange responstijd…
Waarom live chat beter werkt dan een chatbot
Live klantcontact per telefoon of chat staat voor empathie, begrip en emotie; geautomatiseerd klantcontact, bijvoorbeeld via chatbots, vooral voor snelheid…
Laat de webcare van webshops te wensen over?
Tegenwoordig speelt veel klantcontact zich op social media af. Bijvoorbeeld op Facebook en Twitter. Goud Uberconnected voerde op deze twee…
Live chat verhoogt klanttevredenheid
Iedere ondernemer zal het beamen: het is financieel voordeliger om een bestaande klant te behouden dan een nieuwe binnen te…
Hoogste tijd voor livechat!
Bedrijven die anno 2017 nog steeds niet over een livechat kanaal op hun website beschikken, moeten zich realiseren dat het…
Bedrijven positiever over hun service dan klanten
Veel bedrijven zijn zelf een stuk positiever over hun klantenservice dan hun klanten. Een en ander blijkt uit recent onderzoek…
Veertigplussers hebben niets met chatbots
Jongeren vinden het over het algemeen geen probleem wanneer ze op de klantenservice van een bedrijf of organisatie met chatbots…
Klantenservice alleen bereikbaar via livechat
De klantenservice van de eigenzinnige Belgische webwinkel Vente Exclusive is bewust niet telefonisch bereikbaar. Livechat en eventueel e-mail zijn voor…
Wereldwijde opmars livechat niet te stuiten
Meer dan tachtig procent van de callcenters noemt het verbeteren van de klantbeleving als de grootste drijfveer voor hun investeringen.…
Telefoon blijkt beste kanaal voor klantenservice
Consumenten in de retail die behoefte hebben aan klantenservice, zijn het beste af met de telefoon. De oude vertrouwde telefoon…
Nieuwe tariefregels klantenservice per 1 juli 2017
Met ingang van 1 juli aanstaande moet de klantenservice van Nederlandse bedrijven en organisaties tegen de standaardkosten bereikbaar zijn. Een…
Bezorg jezelf én je klanten een zorgeloze zomer!
Een strakblauwe hemel en tropische temperaturen; volop zonnige dagen met drukke terrassen en overvolle stranden; de voortekenen voor de komende…
Bellen naar klantenservice mag niet duurder zijn
De kosten van bellen naar de klantenservice van een bedrijf mogen niet hoger zijn dan de tarieven voor een gewone…
DIRECT Klantcontact ‘overleeft’ kou en stroomstoring
De eerste weken van 2017 zijn koud begonnen. Ze zorgden niet alleen voor schaatskoorts en prachtige plaatjes, maar ook voor…
Klachten over bereikbaarheid massaal gedeeld
Bedrijven die telefonisch slecht te bereiken zijn, worden op grote schaal aan de schandpaal genageld: maar liefst 79% van de…
Lange wachttijden grootste ergernis
Als het gaat om telefonische bereikbaarheid, vormen lange wachttijden de grootste ergernis van de Nederlandse bellers. Dat blijkt uit onafhankelijk…
Telefonische onbereikbaarheid funest voor omzet
Wanneer bedrijven of organisaties in min of meer urgente situaties telefonisch onbereikbaar zijn, stapt 52% van de potentiële klanten direct…
Steeds meer bedrijven kiezen voor Live Chat
Het aantal online klantcontacten neemt steeds verder toe. Hoewel telefonisch contact met afdelingen klantenservice met zestig procent nog steeds het…
Ook voor lichte administratieve werkzaamheden!
DIRECT Klantcontact ontpopt zich steeds nadrukkelijker tot een full-service contactcenter. De tijden dat we alleen actief waren op het gebied van…
Reacties op klantvragen via social media te traag
Klantcontact via social media wordt voor bedrijven steeds belangrijker. Het aantal consumenten dat deze kanalen gebruikt om met bedrijven in…
Nieuwe teamleiders stellen zich voor
Om onze dienstverlening verder te stroomlijnen, hebben we op de werkvloer een nieuwe organisatiestructuur aangebracht. Daarin spelen de nieuwe teamleiders…
DIRECT Teleservice partner van Make or Buy
Onlangs tekenden DIRECT Klantcontact en fulfilmentbedrijf Make or Buy een partnerovereenkomst. Make or Buy biedt webshops voortaan een goed functionerende klantenservice…
Interessante vacatures bij DIRECT Service Groep
DIRECT Service Groep is gespecialiseerd in het bieden van ondersteunende diensten aan het bedrijfsleven. Wij zijn een ambitieuze en resultaatgerichte…
Digitaal klantcontact in de lift
Het aantal online klantcontacten neemt verder toe. De voorkeur voor telefonisch contact met afdelingen klantenservice staat met bijna zestig procent…
Bedrijven moeten klanten 24/7 ondersteunen
Uit wereldwijd onderzoek onder 5.500 consumenten uit tien landen blijkt dat steeds meer mensen van mening zijn dat de klantenservice…
DIRECT Klantcontact maakt innovatieslag
DIRECT Klantcontact heeft de ambitie uit te groeien tot het meest innovatieve multichannel contactcenter van Nederland. Om die ambitie waar te…
‘Klanten worden altijd persoonlijk te woord gestaan’
Het Arnhemse bedrijf Aaldering ICT wil niet zomaar voldoen aan de verwachtingen, maar gaat ervoor om die steevast te overtreffen.…
Reputatieschade is grootste bedreiging
Het internationale bedrijfsleven ziet reputatie- en merkschade als de grootste bedreiging in 2015. Het is voor het eerst sinds 2009…
Webcare steeds breder ingezet
Nederlandse bedrijven en organisaties gebruiken webcare niet langer alleen voor het managen van klachten en hun online reputatie, maar ook…
Gemeenten slordig in e-mailafhandeling
Recent onderzoek van televisieprogramma Kassa en onderzoeksbureau Store Support leert dat Nederlandse gemeenten slordig omgaan met hun e-mailafhandeling. Store Support…
Huisartsen nog steeds slecht bereikbaar
Onderzoek van de Consumentenbond wijst uit dat de telefonische bereikbaarheid van huisartsen nog steeds te wensen overlaat. Ruim 33% van…
Live Chat verbetert klantenservice
De klantenservice van bedrijven laat nogal het een en ander te wensen over. De toevoeging van een Live Chat kanaal…
Helft van klantvragen blijft onbeantwoord
Uit Brits onderzoek blijkt dat 52% van alle klantvragen via e-mail, social media en webformulieren onbeantwoord blijft. In het geval…
E-mail en social media steeds belangrijker
Binnen DIRECT Teleservice maken steeds meer bedrijven gebruik van relatief nieuwe diensten als e-mailafhandeling en social media services. Het besef…
DIRECT Klantcontact neemt Your Connection over
DIRECT Klantcontact heeft per 1 maart callcenter Your Connection uit Berkel en Rodenrijs overgenomen. Het Arnhemse bedrijf verstevigt daarmee zijn positie…
Imagoschade door drempelvrees
Uit onderzoek van IAB Europe blijkt dat veertig procent van het Europese bedrijfsleven nog niet op social media aanwezig is.…
Belang webcare wordt onderschat
Het Nederlandse bedrijfsleven reageert nog steeds niet adequaat genoeg op klantvragen via social media. Op bijna de helft van de…
Bereikbaarheid essentieel voor bedrijfsvoering
Anno 2105 is het niet meer geoorloofd dat consumenten die een bedrijf of organisatie bellen niet verder komen dan de…
Recht op onbereikbaarheid bij BMW
Werknemers van BMW in Duitsland hebben sinds kort het recht op onbereikbaarheid gekregen: een aantal uren per dag mogen ze…
Bereikbaarheid belangrijk item voor MKB
Telefonische bereikbaarheid is ook in 2015 een belangrijk thema voor het MKB. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van het bedrijf…
Pas op voor de digitale schandpaal!
Eén op de zeven Nederlanders zet met enige regelmaat social media in om in contact te komen met bedrijven of…
‘Maak een einde aan de telefoonterreur’
Telefonische bereikbaarheid slokt veel tijd op en staat daardoor de ontwikkeling van je bedrijf in de weg. Wanneer het in…
Restaurants onbereikbaar voor reserveringen
Telefonisch reserveren voor een kerstdiner in Nederlandse restaurants blijkt geen gemakkelijke opgave: uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt dat 77,4% van…
Sinterklaas: geen gehoor bij Jamin
Chocoladeketens als Jamin zijn in de aanloop naar Sinterklaas niet of nauwelijks telefonisch bereikbaar. Dat blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl.…
Slechte bereikbaarheid kost veel omzet
Het Nederlandse bedrijfsleven loopt jaarlijks een enorm bedrag aan omzet mis door slechte telefonische bereikbaarheid of slecht ontwikkeld commercieel gedrag…
E-mailafhandeling laat te wensen over
Uit onderzoek blijkt dat 48% van de consumenten ontevreden is over de afhandeling van hun e-mails naar bedrijven. Vaak krijgen…
Inzet social media bevordert verkoopcijfers
Recent onderzoek toont aan dat inmiddels bijna tachtig procent van de Amerikaanse bedrijven social media inzet om de verkoopcijfers te…