Terwijl traditionele AI-systemen meer beperkt zijn en soms moeite hebben met complexere taken, is agentic AI zeer flexibel en kan het zich aanpassen. Het stuurt AI agents aan. Een AI agent kun je zien als jouw persoonlijke digitale collega die zelfstandig voor je aan het werk gaat. Ze nemen ‘saaie’, herhalende werkzaamheden van jou en je collega’s over.
Dit zijn de drie hoofdkenmerken van Agentic AI:
1. Autonomie: ze kunnen volledig zelfstandig aan het werk.
2. Aanpassingsvermogen: ze leren van interacties, ontvangen feedback en passen hun keuzes aan op basis van wat ze hebben geleerd.
3. Doelgerichtheid: ze kunnen specifieke taken uitvoeren en zelf beredeneren hoe ze het moeten uitvoeren.
Een aantal voorbeelden van wat ze kunnen:
In de klantcontactbranche draait alles om snelheid, nauwkeurigheid en persoonlijke service. AI agents kunnen repetitieve taken overnemen en workflows stroomlijnen, zodat klantadviseurs meer tijd overhouden voor strategische vraagstukken en persoonlijk contact. Daarnaast zijn AI agents in staat om meerdere klantinteracties tegelijk af te handelen, waardoor de responstijden (AHT’s) korter worden. En dit terwijl je de kwaliteit van je service hooghoudt dankzij een naadloze samenwerking tussen mens en technologie!
AI agents zijn niet alleen goed voor efficiëntie, maar verhogen ook klanttevredenheid én het werkplezier van klantadviseurs. Want minder repetitieve taken betekent meer tijd voor de klant en écht contact. Lees hier meer over de kracht van helder en écht klantcontact!
De opkomst van agentic AI is geen hype, maar een belangrijke ontwikkeling voor onze sector. Bij DIRECT klantcontact kijken we met enthousiasme naar de mogelijkheden van agentic AI. Want uiteindelijk draait het altijd om één ding: klanten nog beter van dienst zijn.
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws in de klantcontactwereld of meer weten over hoe je jouw klantcontact naar een hoger niveau tilt?
Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of neem vrijblijvend contact op!
Bij DIRECT Klantcontact houden we van empathisch en efficiënt klantcontact. We willen jouw klanten zo goed mogelijk helpen en met aandacht luisteren naar hun vragen en problemen. Daarom zijn we continu op zoek naar manieren om ons …
Lees meerMet deze 5 manieren om 24/7 klantenservice te bieden maak je van jouw onderneming een échte bereikbaarheids-kampioen. Klanten willen altijd en overal geholpen worden.
Lees meerHet nieuwe jaar is aangebroken, en daarom wensen we jou het allerbeste wat 2024 je kan bieden! Een nieuw jaar brengt veel nieuwe kansen met zich mee. Vandaag zoomen we samen in op die kansen en bespreken we de meest opvallende trends voor de klantcontactbranche in 2024.
Lees meer