Zo blijf je voorbereid op zomer drukte

1. Voorbereiding is het halve werk

Als ondernemer wil je geen omzet mislopen. Dat houdt in dat voorbereiding cruciaal is. Denk bijvoorbeeld aan een goed aangevulde voorraad. Zo kan je klant sneller dan op tijd geholpen worden. Niet alleen voldoende voorraad in je magazijn, maar ook genoeg personeel op de werkvloer voor een gesmeerd en soepel arbeidsproces is minstens zo belangrijk. Dreig je het overzicht te verliezen? Dan is het aan te raden om een draaiboek voor jezelf te maken. Welke situaties kunnen zich in de zomer voordoen en hoe speel je hierop in?

2. Communiceer tijdig

Probeer je klanten altijd écht te ontzorgen. Dat doe je bijvoorbeeld door mee te denken en proactief te handelen. Verwacht je grote drukte? Bereid klanten dan voor door tijdig te communiceren. Wil je meer grip op de inkomende klantcontacten? Verzoek je klanten via een bepaald medium te communiceren. Zo blijft het behapbaar voor jezelf en zie je niks over het hoofd. Dreigt het helemaal uit de hand te lopen? Maak duidelijke en concrete afspraken over je reactietijd. Communiceer tijdig naar je klanten toe dat het drukt wordt en dat ze beter via telefoon, e-mail of ander kanaal contact kunnen opnemen.

3. Een top planning voor de zomer

Nu alles loopt is het tijd om je agenda bij te werken. Zie je in de zomer door de bomen het bos niet meer en stroomt je mailbox vol met verzoeken? Neem dan een specialist in de arm die jouw klantenservice regelt. Dan kan jij je focussen op je klanten en jouw business. Verdeel je tijd goed tussen operationele zaken en het plannen van afspraken.

Professioneel in de omgang en uitvoer. Flexibel door tijdens geplande piekmomenten een stap extra te zetten en onze medewerkers te ontzorgen.
Saskia Moester, Gemeente Arnhem

Onmisbare schakel

Heb je hulp nodig bij het stroomlijnen van jouw processen voordat de zomerdrukte begint? Neem dan contact op met onze service experts van DIRECT Klantcontact. Ga goed voorbereid van start!

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
26 februari 2025

Wij hebben een krachtige tip om jouw klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen: customer journey mapping! Dit geeft je de nodige inzichten om klanten écht centraal te stellen en een blijvende indruk achter …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
20 januari 2025

Bij DIRECT klantcontact geloven we in het maken van impact. Onze missie gaat verder dan alleen een goede service bieden; we streven naar een ervaring die klanten raakt, verrast en vooral blij maakt. Hoe doen we dat? Door …

Lees meer
Dit zijn wij
19 december 2024

In dit blog spreken we met Judith Sapulette, die na jaren als teamleider bij DIRECT doorgroeide naar de rol van Customer Success Manager. In haar functie speelt ze een sleutelrol in het realiseren van succesvolle relaties met onze …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT