Voor veel branches geldt de zomer als de drukste periode van het jaar. Denk daarbij bijvoorbeeld maar eens aan bedrijven als chaletparken, campings en attractieparken. En wat te denken van verkopers van typisch zomerse producten als ijs of airco’s? Ook zij moeten in de mooie zomermaanden alle zeilen bijzetten om aan de vraag van hun klanten te kunnen voldoen.

Onderbezetting

Het zijn echter niet alleen dit soort specifiek op de zomer gerichte bedrijven die zich goed op de komende periode moeten voorbereiden. Omdat de zomer nu eenmaal onlosmakelijk verbonden is met vakantie, geldt dat in principe voor alle branches. Ieder bedrijf wordt tenslotte iedere zomer opnieuw geconfronteerd met een ware uittocht van medewerkers.

Reputatieschade

Of je nu te maken hebt met extra drukte door de zomer of onderbezetting door vakantievierende medewerkers; feit is dat je klantenservice daar hoe dan ook onder te lijden heeft. Je bedrijf is tenslotte moeilijker telefonisch bereikbaar en lange wachttijden zijn eerder regel dan uitzondering. Gevolg? Een hoop ergernis onder je klanten! Daarnaast ligt er nog een gevaar op de loer: reputatieschade. Het is tenslotte geen geheim dat klanten hun irritaties over de service van bedrijven meer en eerder dan ooit massaal delen via social media.

Voorkomen is beter dan genezen

Die ergernissen en daaruit voortvloeiende reputatieschade zijn eenvoudig te voorkomen door in zee te gaan met een dienstverlener als DIRECT Klantcontact. Je kunt ervoor kiezen je telefoon alleen door te schakelen op de momenten wanneer je bereikbaarheid in het gedrang dreigt te komen, maar ook besluiten je hele klantenservice naar ons over hevelen. Onze ervaren en vriendelijke medewerkers tekenen niet alleen voor de beantwoording van de binnenkomende telefoontjes, maar zorgen eventueel ook voor een correcte afhandeling van je e-mailverkeer of livechat. En dat niet alleen tijdens kantoortijden, maar desgewenst 24 uur per dag!

Geen omzetverlies

Door op die manier met je klantenservice om te springen, voorkom je niet alleen ergernis en reputatieschade, maar zorg je er bovendien voor dat topdrukte en/of onderbezetting niet tot omzetverlies hoeft te leiden. Want wat doen hedendaagse consumenten en prospects wanneer ze je bedrijf niet te pakken krijgen als ze een bestelling willen plaatsen, een reservering willen doen of een vraag willen stellen over jouw product of dienst? Inderdaad, die haken af en wijken uit naar je concurrent die op dat moment wel bereikbaar is. En dat is vanzelfsprekend nou precies wat je niet wil!

Welkom

Wil jij je ook optimaal voorbereiden op de komende vakantieperiode, je klanten een hoop ergernis besparen en je omzet niet in gevaar brengen? Welkom bij DIRECT Klantcontact!

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
22 april 2024

Nog iets meer dan twee maanden te gaan, en dan is het officieel zomer in ons land. De zomerperiode betekent voor veel branches topdrukte. De recreatiebranche herkent zich daar vast en zeker in. Of je nu een camping, een vakantiepark, of een …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 maart 2024

Het kan af en toe een uitdaging zijn om een goede klantenservice te bieden, omdat je bijvoorbeeld niet genoeg kennis en vaardigheden hebt op het gebied van klantcontact of omdat je simpelweg al druk genoeg bent.

Lees meer
Blink uit in klantcontact
06 juni 2021

De zomer is hier: alles staat in de bloei en mensen gaan er steeds vaker weer op uit. Aan de andere kant betekent dat ook dat jouw zaak drukker wordt. Magda Willemsen, klantadviseur bij DIRECT Klantcontact, werkt al jaren nauw …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT