Een actie die ons nog lang bij zal blijven, is de inzamelingsactie die bij Jumbo Supermarkten plaatsvond. Tijdens deze vrijwilligersactie stonden onze collega’s een aantal uur in een Arnhems Jumbo filiaal. Hier vroegen ze winkelbezoekers een (houdbare) aankoop te doneren aan de Voedselbank Arnhem. Dit deden ze vanaf verschillende plekken in de winkel: vooraan bij de ingang van de winkel, in het midden van de winkel bij de gangpaden (hier waren de houdbare boodschappen ook uitgesteld) en vlak ná de kassa’s (om de donaties te verzamelen). Om de donatie keuze voor winkelbezoekers te vergemakkelijken, had de Voedselbank Arnhem ons voorzien van ‘het perfecte boodschappenlijstje’ dat we konden meegeven. Op dit lijstje vond je boodschappen zoals pasta, blikken soep, potgroenten, en koffie en thee. De gehele sfeer tijdens de inzamelingsactie was hartstikke goed: de Jumbo heeft onze vrijwilligers goed ondersteund en (bijna) alle winkelbezoekers waren enthousiast en benieuwd naar de actie.
Een week na de inzamelingsactie bij Jumbo Supermarkten, vond het in werking stellen van de gedoneerde papierpers plaats. Dat deden we op locatie bij de Voedselbank Arnhem, waar we zijn voorgesteld aan het team. Maar voordat de papierpers in werking werd gesteld, kregen we een indrukwekkende rondleiding. Het is goed om te weten dat de Voedselbank mensen van boodschappen voorziet als een aanvulling tot een gezond en leefbaar geheel. Tijdens de rondleiding zagen we dat er een kleine winkel was opgebouwd. Er is ons toen verteld dat de Voedselbank Arnhem meer naar een winkelprincipe wil toewerken, zodat klanten zelfstandiger hun boodschappen kunnen doen. Vrijwilligers hoeven hierdoor niet de hele tijd met klanten mee te lopen, en kunnen zo hun aandacht beter verdelen. We waren na de rondleiding ontzettend onder de indruk geraakt over het goede hart, het mooie werk en de nodige inzet van de vrijwilligers van de Voedselbank Arnhem.
En toen was het moment alweer daar: onze directeur Wybe de Groes mocht de splinternieuwe papierpers in werking stellen! Voorzitter van de Voedselbank Arnhem, Caroline van der Sluis, nam de papierpers in ontvangst. Uiteraard hebben we ook een mooie proefronde mogen aanschouwen: de papierpers maakt, met een zelfverzekerd gebrul, van kartonnen dozen kleine compacte pakketjes die vervolgens weer verkocht kunnen worden voor papierrecycling. En als je er even over nadenkt hoeveel dozen en papier de Voedselbank Arnhem per dag wel niet binnen krijgt, dan kun je je voorstellen dat de papierpers voor een mooi vast bedrag aan inkomen per maand kan zorgen. We hopen dan ook dat deze donatie er één is van duurzame aard, waardoor we de Voedselbank Arnhem op lange termijn kunnen blijven steunen.
We hebben onze samenwerking met de Voedselbank Arnhem van de afgelopen maand(en) als erg leerzaam, leuk en waardevol ervaren en we hopen dat we ons in de toekomst als bedrijf nogmaals kunnen inzetten!
Met deze 5 manieren om 24/7 klantenservice te bieden maak je van jouw onderneming een échte bereikbaarheids-kampioen. Klanten willen altijd en overal geholpen worden.
Lees meerHet kan af en toe een uitdaging zijn om een goede klantenservice te bieden, omdat je bijvoorbeeld niet genoeg kennis en vaardigheden hebt op het gebied van klantcontact of omdat je simpelweg al druk genoeg bent.
Lees meerAls recreatieondernemer is er niets belangrijker dan het bieden van een onvergetelijke ervaring aan jouw gasten. Maar hoe goed je ook je best doet en inspeelt op verwachtingen: storingen of technische problemen …
Lees meer