In je forecast deel je je verwachtingen als bedrijf voor een aankomende periode. Die verwachtingen kunnen gebaseerd zijn op verschillende bronnen en (voor jou) relevante onderwerpen. Als professionele partner in klantinteractie delen wij onder andere op basis van jouw forecast onze op maat gemaakte service in. Daarom is het verstandig om je verwachtingen op tijd met ons te delen, zodat we ons zo goed mogelijk kunnen voorbereiden op (mogelijke) winterdrukte. Lees hieronder onze 4 tips voor het aanleveren van je forecast. Zo kunnen wij, ook in de wintermaanden, blijven zorgen voor een glimlach op het gezicht van je klanten. Geen zorgen!
Niet iedereen staat erbij stil dat de winterperiode veel onvoorspelbaarheden met zich kan meebrengen. Het weer kan snel omslaan en erg koud worden, wat al gauw drukte en een toename aan calls veroorzaakt. Wij kunnen daarop anticiperen en met de piek (en daal) meebewegen zodra deze zich voordoet. Dat doen we door ons personeel te trainen en ervoor te zorgen dat er genoeg personeel ingezet kan worden. Tegelijkertijd kunnen we onze scripts vroegtijdig aanpassen aan seizoensgebonden instructies. Om dit alles succesvol uit te kunnen voeren, hebben we jouw input nodig. Houd daarom rekening met de onvoorspelbaarheden van de winter bij het aanleveren van je forecast.
Eerdere ervaringen en relevante historische data kunnen als voorspeller ingezet worden. Denk bijvoorbeeld aan de verkoopcijfers en eerdere klantinteracties tijdens de vorige winterperiode, tijdens stormen of tijdens storingen. Bestudeer deze data aandachtig, en richt vervolgens je planning, je communicatie en je forecast daarop in. Je kunt ook gebruik maken van geavanceerde analysetools en AI om patronen en trends in je gegevens te identificeren, zodat je gemakkelijker toekomstige ontwikkelingen kunt voorspellen. Deze tools kunnen ook sneller door méér data werken, waardoor je een specifiekere voorspelling kunt doen. En dat is voor het opstellen van een goede forecast alleen maar fijn.
Eerdere ervaringen en relevante historische data kunnen als voorspeller ingezet worden. Denk bijvoorbeeld aan de verkoopcijfers en eerdere klantinteracties tijdens de vorige winterperiode, tijdens stormen of tijdens storingen. Bestudeer deze data aandachtig, en richt vervolgens je planning, je communicatie en je forecast daarop in. Je kunt ook gebruik maken van geavanceerde analysetools en AI om patronen en trends in je gegevens te identificeren, zodat je gemakkelijker toekomstige ontwikkelingen kunt voorspellen. Deze tools kunnen ook sneller door méér data werken, waardoor je een specifiekere voorspelling kunt doen. En dat is voor het opstellen van een goede forecast alleen maar fijn.
Ook na het aanleveren van je forecast, blijft het belangrijk om je gegevens te blijven verzamelen en alles te monitoren. Stel eventuele rapporten en modellen bij aan de hand van eerder genoemde analysetools en betrek meerdere partijen hierbij. Zo onderhoud je nauwkeurigheid en kun je, ook in de toekomst, het onvoorspelbare blijven voorspellen en je klanten te allen tijde te hulp staan.
De feestdagen zijn voor veel mensen een magische tijd, maar voor bedrijven groeit de vraag naar producten of diensten enorm. Met een stralende klantenservice kun je niet anders dan pieken. Als cadeautje delen we graag onze beste tips met je!
Lees meerBlack Friday is een fenomeen dat de afgelopen jaren razendsnel in populariteit is gestegen onder Nederlandse consumenten. Uit onderzoek van Wunderkind blijkt dat 54% van de Nederlandse shoppers van plan is om zowel op …
Lees meerDe herfst brengt niet alleen prachtige kleuren en frisse temperaturen met zich mee, maar ook extra drukte door wateroverlast, lekkages en kapotte verwarmingen, waardoor je storingslijn al snel roodgloeiend staat. Bij DIRECT …
Lees meer