In je forecast deel je je verwachtingen als bedrijf voor een aankomende periode. Die verwachtingen kunnen gebaseerd zijn op verschillende bronnen en (voor jou) relevante onderwerpen. Als professionele partner in klantinteractie delen wij onder andere op basis van jouw forecast onze op maat gemaakte service in. Daarom is het verstandig om je verwachtingen op tijd met ons te delen, zodat we ons zo goed mogelijk kunnen voorbereiden op (mogelijke) winterdrukte. Lees hieronder onze 4 tips voor het aanleveren van je forecast. Zo kunnen wij, ook in de wintermaanden, blijven zorgen voor een glimlach op het gezicht van je klanten. Geen zorgen!
Niet iedereen staat erbij stil dat de winterperiode veel onvoorspelbaarheden met zich kan meebrengen. Het weer kan snel omslaan en erg koud worden, wat al gauw drukte en een toename aan calls veroorzaakt. Wij kunnen daarop anticiperen en met de piek (en daal) meebewegen zodra deze zich voordoet. Dat doen we door ons personeel te trainen en ervoor te zorgen dat er genoeg personeel ingezet kan worden. Tegelijkertijd kunnen we onze scripts vroegtijdig aanpassen aan seizoensgebonden instructies. Om dit alles succesvol uit te kunnen voeren, hebben we jouw input nodig. Houd daarom rekening met de onvoorspelbaarheden van de winter bij het aanleveren van je forecast.
Eerdere ervaringen en relevante historische data kunnen als voorspeller ingezet worden. Denk bijvoorbeeld aan de verkoopcijfers en eerdere klantinteracties tijdens de vorige winterperiode, tijdens stormen of tijdens storingen. Bestudeer deze data aandachtig, en richt vervolgens je planning, je communicatie en je forecast daarop in. Je kunt ook gebruik maken van geavanceerde analysetools en AI om patronen en trends in je gegevens te identificeren, zodat je gemakkelijker toekomstige ontwikkelingen kunt voorspellen. Deze tools kunnen ook sneller door méér data werken, waardoor je een specifiekere voorspelling kunt doen. En dat is voor het opstellen van een goede forecast alleen maar fijn.
Eerdere ervaringen en relevante historische data kunnen als voorspeller ingezet worden. Denk bijvoorbeeld aan de verkoopcijfers en eerdere klantinteracties tijdens de vorige winterperiode, tijdens stormen of tijdens storingen. Bestudeer deze data aandachtig, en richt vervolgens je planning, je communicatie en je forecast daarop in. Je kunt ook gebruik maken van geavanceerde analysetools en AI om patronen en trends in je gegevens te identificeren, zodat je gemakkelijker toekomstige ontwikkelingen kunt voorspellen. Deze tools kunnen ook sneller door méér data werken, waardoor je een specifiekere voorspelling kunt doen. En dat is voor het opstellen van een goede forecast alleen maar fijn.
Ook na het aanleveren van je forecast, blijft het belangrijk om je gegevens te blijven verzamelen en alles te monitoren. Stel eventuele rapporten en modellen bij aan de hand van eerder genoemde analysetools en betrek meerdere partijen hierbij. Zo onderhoud je nauwkeurigheid en kun je, ook in de toekomst, het onvoorspelbare blijven voorspellen en je klanten te allen tijde te hulp staan.
Onlangs verschenen onze Judith en Deniz Akdag, teammanager bij Eneco, in het vakblad Installatie Totaal. In het interview vertellen ze in detail over de succesvolle samenwerking …
Lees meerWij hebben een krachtige tip om jouw klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen: customer journey mapping! Dit geeft je de nodige inzichten om klanten écht centraal te stellen en een blijvende indruk achter …
Lees meerBij DIRECT klantcontact geloven we in het maken van impact. Onze missie gaat verder dan alleen een goede service bieden; we streven naar een ervaring die klanten raakt, verrast en vooral blij maakt. Hoe doen we dat? Door …
Lees meer