Van verzorgen naar ontzorgen

Marjolein begon aan de opleiding ‘Pedagogisch Medewerker’ in Tiel, maar ze ontdekte al snel dat haar interesse meer in de creatieve hoek lag. “Ik was begonnen aan Pedagogiek omdat ik het leuk vond om met mensen te werken, maar ik kwam erachter dat ik het nóg leuker vond om iets te maken vóór mensen. Dus vooral het creatief bezig zijn”, vertelt Marjolein. “In mijn vrije tijd was ik al veel bezig met fotografie, tekenen en films maken. Daarom sloot een studie als Communication en Multimedia Design (CMD) beter bij mij aan.” Marjolein besloot deze opleiding in Utrecht te volgen, omdat ze daar meer haar ei kwijt kon in de conceptuele hoek. “In Utrecht keken we vooral naar de wensen van de doelgroep en het vormgeven van aansluitende crossmediale concepten. Het allerleukste vond ik de projecten met schrijven en beeldtaal. Daar heb ik veel affiniteit mee; zoals poëzie, lezen en het schrijven van scripts.” Kortom, Marjolein ontdekte dat haar kracht meer lag bij mensen ontzorgen door haar creativiteit te gebruiken in plaats van mensen te verzorgen

Eerste baan als content marketeer bij DIRECT Klantcontact

Na Marjoleins afstuderen wist ze zeker dat ze een dynamische functie wilde vervullen waar ze haar creativiteit in kwijt kon, maar waar ze ook veel van kon leren. Toen ze de functie als content marketeer tegenkwam bij DIRECT Klantcontact voelde ze direct een klik! Dit werd bevestigd tijdens haar eerste sollicitatiegesprek. “Wolf en Renée toonden oprechte interesse,” vertelt Marjolein. “Soms wordt er bij sollicitatiegesprekken voor je gevoel een lijstje afgewerkt, maar dat was hier totaal niet het geval. Ik vond het heel prettig dat ze duidelijk maakten dat ik mijzelf kon ontwikkelen bij DIRECT Klantcontact”, vult Marjolein aan.

We vroegen Marjolein naar haar werkzaamheden als content marketeer. “Het werk is net zo dynamisch als ik had verwacht,” antwoordt Marjolein. “Naast mijn always-on taken zoals het verzamelen en schrijven van content voor social media, blogs en nieuwsbrieven houd ik me ook bezig met het ontdekken van wat er speelt binnen de organisatie. Zo doe ik inspiratie op voor content, maar krijg ik ook regelmatig verzoeken vanuit allerlei verschillende afdelingen om tekstjes te schrijven. Verder vind ik het allerleukste aan werken als content marketeer dat ik de stem, het verhaal en de identiteit van DIRECT Klantcontact mag vertolken. Daarbij leer ik elke dag iets nieuws, omdat ik in gesprek blijf gaan met onze collega’s die allemaal weer andere taken hebben,” vertelt Marjolein enthousiast.

Ik heb tot nu toe ervaren dat er daadwerkelijk veel ruimte voor eigen inbreng is en dat je dit bij het management gesteund krijgt.
Marjolein Cornelisse, Content Marketeer

‘Dit voelt als thuiskomen’

“Hoe mijn omgeving is ingericht en hoe mensen met elkaar omgaan, heeft direct invloed op mij. Toen ik kennismaakte met DIRECT Klantcontact ervaarde ik meteen een gevoel van thuiskomen’,” vertelt Marjolein over haar eerste indruk van DIRECT Klantcontact. “Ook vind ik het ontzettend fijn dat er veel waarde wordt gehecht aan jouw inbreng als individu,” vult Marjolein aan. “Ik zou DIRECT Klantcontact omschrijven als een vriendelijk en hecht bedrijf dat veel organiseert. Het is echt een warm bad waar je in terecht komt. Ook binnen team marketing, samen met Wolf en Isabel, heerst een gemoedelijke en open werksfeer. Er is een goeie dosis zelfspot en humor aanwezig, maar er wordt ook gewoon serieus gewerkt. Daarbij voel ik niet alleen een band met mijn directe (marketing) collega’s, maar ook met mijn collega’s in het klantcontactcentrum.”

Tevreden medewerkers, tevreden klanten

Marjolein heeft haar plekje binnen DIRECT Klantcontact inmiddels helemaal gevonden en merkt dat er echt aandacht wordt besteed aan het stimuleren van werkplezier. “DIRECT Klantcontact is goed op weg om de medewerker centraal te zetten. Dit jaar hebben we veel aandacht besteed aan onze eigen mensen en daar zijn we nog steeds mee bezig. Door het Medewerkers Tevredenheid Onderzoek (MTO) zijn we tot veel nieuwe inzichten gekomen en hebben we het belang ingezien van tevreden medewerkers. Door dit onderzoek zijn er veel nieuwe initiatieven bijgekomen en dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen! We blijven doorgaan met het enthousiasmeren en binden van onze medewerkers, zodat het werkplezier hoog blijft,” vertelt Marjolein. “Zo zijn er bijvoorbeeld opleidingsbudgetten beschikbaar voor onze collega’s. Het mooie hieraan vind ik dat je vanuit je werk extra aandacht mag geven aan je dromen en je passies, die je normaal eerder wegschuift. Zelf zou ik het budget bijvoorbeeld willen steken in hobby-gerelateerde vakgebieden, zoals een opleiding patissier, een opleiding grimage of iets met filmen, acteren of stage-design. Dat lijkt me allemaal erg leuk.”

Ik geloof dat hoog werkplezier niet alleen zorgt voor een hoge aantrekkingskracht voor potentiële klanten, maar ook voor uitstekende werkresultaten. Dit zorgt weer voor loyale en tevreden bestaande klanten.
Marjolein Cornelisse, Content Marketeer

Medewerkers een gezicht én een stem geven

“In mijn toekomst bij DIRECT Klantcontact zou ik mij nog meer willen ontwikkelen in videowerk, waar ook mijn persoonlijke interesses liggen. Ik zou het heel tof vinden om dit te combineren met het geven van een stem aan werknemers, zo krijgt het bedrijf ook echt een kloppend hart. Dit zouden we kunnen communiceren met verhalend en krachtig beeld van onze mensen, dat lijkt me erg gaaf. We kunnen bijvoorbeeld een aparte rubriek opzetten waarbij we actief mensen voor de camera zetten. Verder wil ik in de toekomst alleen maar beter worden in wat ik nu doe!”

Waarom zouden werkzoekenden volgens jou moeten solliciteren bij DIRECT Klantcontact?

“Omdat we een vooruitstrevend en dynamisch bedrijf zijn, vol met leuke collega’s, waar jij de kans krijgt om te groeien en waar jij je eigen inbreng kwijt kan!” zegt Marjolein met volle overtuiging. “De balans tussen werk en vrije tijd is goed en we hebben genoeg borrels om dat te onderhouden!”

Maak kennis met onze kennisbank.

Dit zijn wij
25 maart 2023

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen.

Lees meer
Dit zijn wij
12 december 2022

Onlangs hebben we onze nieuwe marketing collega mogen verwelkomen: Wolf Van Haeren (33). “Ik kom oorspronkelijk uit een klein dorpje uit Brabant, vlakbij de grens met België. Maar na een kleine tour door het …

Lees meer
Dit zijn wij
21 november 2022

Carin Copper heeft met haar jarenlange ervaring in het klantcontact afgelopen oktober 2022 de overstap naar DIRECT Klantcontact gemaakt. In haar splinternieuwe rol als Teamleider zal ze zich ontfermen over …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT