Vandaag spraken we Peter van Leeuwen (62). Peter is twee jaar geleden in november, midden in corona tijd, binnengekomen in de functie van klantcontactmedewerker. In dit blog vertelt Peter alles over zijn eerste jaar bij DIRECT Klantcontact en hoe hij de toekomst binnen onze organisatie voor zich ziet.

Van de muziekwereld naar het klantcontact

“Hiervoor zat ik in de muziekwereld. Ik speel piano en saxofoon en maakte daarmee vooral jazz- en latin muziek. Door de coronapandemie kwam alles stil te liggen. Ik ben niet iemand die lang niks kan doen – dus ik ging weer op zoek naar iets nieuws. Het liefste wilde ik weer iets met de Franse taal doen. Ik beheers die taal uitstekend. Vroeger ging ik altijd al naar Frankrijk op vakantie met mijn ouders. Later heb ik Frans gestudeerd en ben ik een tijd Frans docent geweest. Vorig jaar stond er een functie open bij DIRECT Klantcontact voor een Franssprekende klantcontactmedewerker. Ik dacht direct “dit zou wel eens de perfecte functie voor mij kunnen zijn. Ik ken de mensen, ik ken de cultuur. Win-win.”

Ik vind het leuk om mensen te helpen. Je biedt echt een luisterend oor en helpt ook echt waar nodig.
Peter van Leeuwen, Klantadviseur

Van nature klantgericht

“Het klantcontactvak was niet helemaal nieuw voor mij. Ik vind het leuk om mensen te helpen. Dat is (klanten)service in de puurste vorm. Je biedt een luisterend oor en lost problemen op. Zelfs de meest boze bellers kan ik kalmeren en bel ik vaak terug met goed en passend nieuws. Aldus een passende oplossing. Ik ben van nature klantgericht. Ik vind het gewoonweg leuk om te helpen. Ik ben van mening dat als je gewoon kalm blijft en je best doet, dat je alles wel kan oplossen.”

Als ik de bedrijfscultuur van DIRECT Klantcontact in drie woorden zou omschrijven dan kies ik gezellig en collegiaal. Maar toch ook voor stressvol.
Peter van Leeuwen, Klantadviseur

Gezellig, collegiaal en af en toe stressvol

“Als ik de bedrijfscultuur van DIRECT Klantcontact in drie woorden zou omschrijven dan kies ik gezellig en collegiaal. Maar toch ook voor stressvol”, lacht Peter ons toe. “Gezellig en collegiaal dat gaat een beetje samen op. Er heerst hier een goede werksfeer. Er zijn ook altijd gezellige feestjes en borrels – zelfs nu in de coronatijd wordt er gekeken naar mogelijkheden om met z’n alle iets te organiseren. Dat maakt het werk toch een beetje leuker. Het andere woord is stressvol. Dat heeft te maken met het bellen, je krijgt veel telefoontjes en hebt het vaak erg druk. Verder ben ik blij met DIRECT Klantcontact als werkgever. Ik ervaar bijvoorbeeld een goede werk-privé balans. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik wel echt maandag tot en met vrijdag wil werken, en dus niet ook nog in de weekenden. Daar werd flexibel mee om gegaan. Ik heb vroeger wel zulke weken gedraaid hoor, van 50-60 uur, maar op mijn 62ste hoef ik dat niet meer.”, vertelt Peter.

Maak kennis met onze kennisbank.

Dit zijn wij
12 juli 2023

Sinds begin dit jaar bij ons aan boord op de marketingafdeling: Marjolein Cornelisse (26). Opgegroeid in het Gelderse Wamel, maar inmiddels heeft ze al ruim zeven jaar haar plekje gevonden in Arnhem. Door …

Lees meer
Dit zijn wij
12 december 2022

Onlangs hebben we onze nieuwe marketing collega mogen verwelkomen: Wolf Van Haeren (33). “Ik kom oorspronkelijk uit een klein dorpje uit Brabant, vlakbij de grens met België. Maar na een kleine tour door het …

Lees meer
Dit zijn wij
21 november 2022

Carin Copper heeft met haar jarenlange ervaring in het klantcontact afgelopen oktober 2022 de overstap naar DIRECT Klantcontact gemaakt. In haar splinternieuwe rol als Teamleider zal ze zich ontfermen over …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT