Roxanne Oosterbaan (31 jaar) werkt inmiddels al ruim 3 jaar bij DIRECT Klantcontact. En heeft in haar rol als HR-medewerker haar weg binnen het bedrijf helemaal gevonden. ”Ik ben voornamelijk bezig met de werving & selectie van nieuwe klantcontactmedewerkers, de administratieve afhandeling van de lopende HR-zaken maar ik houd mij ook bezig met een stukje ziekteverzuim.”, vertelt Roxanne. “Samen met mijn collega Vanessa van Lente ontferm ik mij over de personeelszaken van DIRECT Service Groep. En ik kan je vertellen: dat is een ontzettende uitdaging. Met zoveel taken en verantwoordelijkheden geeft het elke dag weer positieve energie om hier te werken!”, vult Roxanne aan.
“Tien jaar geleden begon ik aan mijn studie aan de Mode Academie Artemis in Amsterdam. Ik heb eigenlijk altijd geambieerd om stappen te nemen in de mode branche. Maar na een succesvolle afronding van mijn studie ben ik aan de slag gegaan in de retail. De carrière die ik voor ogen had kwam helaas niet van de grond en na een paar jaar had ik eigenlijk wel behoefte om iets heel anders te doen. Zo kwam ik een vacature tegen als Receptioniste bij DIRECT Klantcontact. Een functie met hele mooie instapmogelijkheden. Al snel kreeg ik HR-taken erbij. Het begon met het inschrijven van nieuwe medewerkers. Vlak daarna mocht ik mij ook gaan ontfermen over de werving & selectie van nieuwe klantcontactmedewerkers. Ik werk inmiddels al twee jaar als volwaardig HR-teamlid op de afdeling P&O. En wat blijkt, ik vind het zo leuk dat ik grootste plannen heb in de toekomst. Onlangs heb ik zelfs de kans mogen krijgen van mijn werkgever om de Associate Degree studie HRM te starten.”, vertelt Roxanne goedlachs.
“Ook al had ik geen HR-achtergrond, heb ik wel mooie kansen mogen krijgen van management en directie. Omdat ik inmiddels al een tijdje bezig ben in dit vak heb ik ook wel verschillende casussen en situaties mogen behandelen. De opleiding die ik op dit moment volg geeft mij de mogelijkheid om een waardevollere medewerker te zijn voor mijn werkgever, maar ook om mijn eigen ambities waar te maken. Ooit hoop ik ook een HR-management functie te bekleden. Wie weet wat de toekomst brengt, dus.”, zegt Roxanne. “Het feit dat DIRECT Klantcontact mij een kans geeft is geweldig. Als ze potentie zien dan wordt dat zeker benut. Dat merk ik hartstikke duidelijk.”, vult ze aan.
“Ik ervaar voornamelijk uitdagingen bij alles wat te maken heeft met arbeidsrecht. Dit zijn dan ook direct de zaken die ik het boeiends vind. Denk hierbij aan ontslag, rechten van medewerkers maar ook rechten van de werkgever. Zo adviseer ik regelmatig samen met HR-manager Vanessa van Lente de management en directie laag over uiteenlopende zaken. Verder ben ik op dit moment veel bezig met werving & selectie. In deze enorm krappe arbeidsmarkt vergt het een hoop geduld maar vooral veel creativiteit. Je dient uit te wijken naar nieuwe manieren van het aantrekken van potentieel talent. Vragen zoals: “hoe kunnen we medewerkers behouden?”, “waar kunnen we nieuw talent vinden?” en “hoe verhogen we loyaliteit?” houden mij dagelijks bezig.”, vertelt Roxanne.
“Inmiddels zie ik wel dat we door de jaren heen enorm grote stappen hebben mogen zetten. Zo hebben we tegenwoordig ook een hoop klantcontactmedewerkers die vanuit het buitenland mee bellen. Denk hierbij aan Suriname, Zuid-Afrika maar bijvoorbeeld ook Turkije. En ja, wie weet wat de toekomst brengen zal. Ik hoop dat we zo succesvol blijven in onze wervingsactiviteiten dat we binnen een paar jaar kunnen verdubbelen. En wie weet zelfs een buitenlandse vestiging openen.”, vertelt Roxanne.
“DIRECT Klantcontact is een mooi gezelschap bij elkaar. Zo kennen we verschillende mensen die bij ons werken met allen hun eigen eigenschappen, vaardigheden, in diverse leeftijden, vanuit verschillende culturen en landen. Dat is ook wel mooi om te zien. Iedereen gaat goed met elkaar. DIRECT Klantcontact is een hele platte organisatie zonder teveel hiërarchie. We houden van korte lijnen en communicatie is misschien wel onze belangrijkste pijler. Een aantal jaar geleden hebben we een employee journey opgezet – die we twee keer per jaar bijwerken – waarin we van begin tot eind een positieve ervaring aan de medewerker willen afgeven. Of dat nou gaat om het inwerktraject of een exitgesprek: we doen er alles aan om mensen tevreden te stellen. We willen natuurlijk gewoon een positieve ervaring afgeven als werkgever.”, vult Roxanne aan.
“Maar we doen ook heel veel leuke dingen met elkaar, in het kader van werkplezier. Zo organiseren we te gekke evenementen en uitjes, zijn we bezig met een fietsplan, proberen we een ‘blijf gezond’ programma op te tuigen en hebben we een OR aan het hoofd die de belangen van werkgever en werknemers behartigt. Genoeg reuring in deze organisatie dus!”, eindigt Roxanne mee.
Bij DIRECT Klantcontact draait alles om mensen. Daarom stellen we je graag voor aan onze toppers van werknemers, met deze keer Anne Marie de Cock in de hoofdrol!
Lees meerOnze financiële rots in de branding: maak kennis met onze altijd opgewekte Patrick Magendans. Inmiddels meer dan één jaar werkzaam als Financieel Manager bij DIRECT Klantcontact, waar we superblij mee zijn!
Lees meerSinds begin dit jaar bij ons aan boord op de marketingafdeling: Marjolein Cornelisse (26). Opgegroeid in het Gelderse Wamel, maar inmiddels heeft ze al ruim zeven jaar haar plekje gevonden in Arnhem. Door …
Lees meer