Stuk voor stuk doen onze (senior)klantcontactmedewerkers, teamleiders, monitors en salesmedewerkers hun verhaal over hun carrière en toekomstplannen binnen DIRECT Klantcontact. Máár, er is ook iemand nodig die zich ontfermt over al deze toppers. Of het nou gaat om de werving en selectie, functiewijzigingen of (ook niet geheel onbelangrijk) de verwerking van de salarissen, iemand moet alles in goede banen leiden. Daar is ons HR-team voor: de schakel binnen ons bedrijf die ervoor zorgen dat we steeds het weer het beste uit ons personeel kunnen halen. Dat is het streven van Vanessa, onze HR-manager. Zij wil van DIRECT Klantcontact het leukste bedrijf van Nederland maken.
“Mijn functie is heel afwisselend. Kort samengevat ben ik verantwoordelijk voor alle zaken binnen de HR-afdeling. Een kleine afdeling waar ik samen met één andere collega werk. Ik houd me bijvoorbeeld bezig met taken zoals de contracten, ziekteverzuimbegeleiding en natuurlijk ook een stukje salaris en de mutaties die daarbij komen kijken.”
Ondanks dat het hard werken is geeft het werk bij DIRECT Klantcontact Vanessa ook heel veel energie. “Bijvoorbeeld door mijn collega’s. Met mijn meest directe collega heb ik ook echt een goede band. Om van haar te horen dat ze me die drie weken (tijdens mijn vakantie) heeft gemist doet me ook echt goed. Dat stukje waardering vind ik heel fijn hier. Het toont aan dat je werk écht wordt gezien en er wordt ruimte gemaakt voor een complimentje of blijk van waardering tussendoor.”
“lk ben van nature een harde werker. Sommige zouden me zelfs een doordouwer noemen. Het klopt ook wel: als ik ergens mijn tanden inzet, dan kan ik daar helemaal in op gaan. Het wordt dan echt mijn nummer één prioriteit en zorg ervoor dat zaken afkomen. Ik laat nooit iets dwarrelen, begin ik aan een project dan zet ik het door totdat ik het succesvol kan afronden. Dit typeert ook mijn werk bij DIRECT Klantcontact. Voor mij is een dag pas geslaagd wanneer alle taken op mijn lijstje afgestreept zijn. Máár, dat moet ook kunnen met af en toe wat humor en een lach tussendoor. Hardwerken is fijn, en daar ga ik altijd goed op, maar het moet ook leuk blijven. Die gezelligheid vind je hier echt.”
“Als ik mijn huidige functie op dit moment een cijfer moet geven, dan zit ik echt wel op een dikke 8,5. Ik ben hier vier jaar geleden komen werken als receptioniste, met het idee dat ik af en toe wat extra administratieve taken kon oppakken. Via-via kwam ik hier binnen. Ik kwam een oud-medewerker tegen en liet aan haar weten dat ik opzoek was naar een nieuwe uitdaging. Zij raadde me meteen DIRECT Klantcontact aan. Mijn eerste indruk was: ‘wat een leuk bedrijf, gezellige mensen en afwisselende werkzaamheden.’. Ja, dat zag ik dus wel zitten. Bovendien is die belofte meer dan waar gemaakt.”
“Al vrij snel kreeg ik naast mijn functie op de receptie de verantwoordelijkheid voor de huisvestiging erbij. Vanuit daar groeiden ook mijn HR-verantwoordelijkheden. Maar die combinatie met receptioniste bleek lastig te zijn. Ik werd eigenlijk vrij snel een volwaardige HR-medewerker. Ook in die functie kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheden erbij. Eigenlijk is het zo steeds meer gaan groeien.”
In mei 2021 ronde Vanessa de opleiding arbeidsrecht af. “Ik wilde altijd al een opleiding volgen in de richting van HRM. Voor de mogelijkheid om HR-manager te worden werd dit ineens ook een vereiste. Ik heb in de vier jaar dat ik hier werk veel in de praktijk kunnen leren. Dit was het stukje theoretische kennis dat nog ontbrak.” En daarom kreeg Vanessa deze opleiding aangeboden van DIRECT Klantcontact. “Het was wel pittig hoor. Ik had ook al een tijdje niet meer in de schoolbanken gezeten. Het was dus even wennen. Ik had de opleidingsdagen onder werktijd. En daar boven op nog 20 uur per week thuisstudie. Dat waren veel lange avonden op de zolder van mijn moeder om te studeren”, grapt Vanessa tussendoor. “Maar eigenlijk ging het me ook wel goed af: ik herkende zoveel dingen vanuit de praktijk, waardoor ik al snel meer inzicht had in de verschillende casussen. Ook andersom kon ik de dingen die ik leerde eigenlijk direct toepassen op de werkvloer. Ik heb er dus echt veel aangehad en voel me daardoor ook zekerder in mijn functie. Het heeft me echt geholpen met groeien.”
“Het is voor mij belangrijk dat zowel het contact als de samenwerking met de andere afdelingen goed verloopt. Voor mijn gevoel zit dat nu goed: we hebben bijvoorbeeld een goede verhouding met de teamleiders opgebouwd. We zijn echt nu echt één team. Samen werken we hard, lachen we hard en kunnen we ook met elkaar discussiëren als het nodig is. Zo zorgen we continu voor verbetering. Ons werk gaat gepaard met het idee dat we de neuzen dezelfde kant op hebben staan. Dat is het belangrijkste: dat we samen één zijn, ook al werken we met zoveel mensen samen. Die verbinding geeft mij energie en motivatie: ik wil dat iedereen hier tevreden is, Dat geldt voor de medewerkers, maar ook voor de klanten. Als mensen in de toekomst aan DIRECT Klantcontact denken, dan wil ik dat ze inzien dat dit gewoon een ontzettend leuk bedrijf is om te werken. Dat is mijn streven het leukste klantcontactbedrijf van Nederland worden.”
“Als ik denk aan de cultuur binnen DIRECT Klantcontact dan zou ik het zo beschrijven: direct zit niet alleen in onze naam, maar we zijn ook écht direct. Wat ik hier heb ervaren is dat je voor de functie van klantcontactmedewerker uit een bepaald soort hout zijn gesneden moet zijn. Onze cultuur is ‘niet lullen, maar poetsen’. Het gaat gepaard met hoge tijdsdruk en nodige snelheid. Bovendien is het vaak heel druk en krijg je te maken met complexe vragen. Het is niet voor iedereen weggelegd. Maar je krijgt er tegelijkertijd ook veel voor terug. Want alles wat hier gebeurt, gebeurt ook met een lach op ons gezicht. Rondom de werkvloer is er veel gezelligheid, een geintje tussendoor, en we starten op en sluiten af met een gezellig praatje. En we zouden het bíjna vergeten in corona-tijd: maar we hebben natuurlijk ook nog onze gezellige bedrijfsfeesten en borrels. Dat is erg waardevol voor ons. Vanwege de afwisselende diensten en het thuiswerken, kent niet iedereen elkaar. Met de bedrijfsfeesten maken we dat goed: het is een fijne manier om elkaar te leren kennen. Daar komen soms echte vriendschappen uit. Hopelijk kan het snel weer.”
Op 4 november openen we met veel enthousiasme onze eigen vestiging in Paramaribo! Carin zal de komende zes maanden haar waardevolle rol als teamleider in Paramaribo vervullen. We spraken met Carin over haar veelbelovende avontuur in Paramaribo. Het interview lees je in dit blog!
Lees meerBij DIRECT Klantcontact draait alles om mensen. Daarom stellen we je graag voor aan onze toppers van werknemers, met deze keer Anne Marie de Cock in de hoofdrol!
Lees meerOnze financiële rots in de branding: maak kennis met onze altijd opgewekte Patrick Magendans. Inmiddels meer dan één jaar werkzaam als Financieel Manager bij DIRECT Klantcontact, waar we superblij mee zijn!
Lees meer