Digitale kanalen zijn buiten kantoortijden niet altijd de beste optie voor contact met SSH&: “Denk aan een acute lekkage, een elektra- of cv-storing of een buitensluiting. Tijdens kantoortijden zijn wij bereikbaar voor studenten voor vragen of reparatieverzoeken, maar ook buiten kantoortijden kunnen er urgente problemen zijn. Dit zijn problemen die niet altijd kunnen wachten tot de volgende werkdag. In zo’n geval vinden wij het belangrijk om de huurder direct te helpen. Dat begint door te zorgen dat we altijd bereikbaar zijn.”
“We merken dat huurders ons ook 24/7 bellen voor vragen en reparaties die niet altijd de hoogste urgentie hebben. Met als gevolg dat de SSH&-medewerker die dan dienst heeft, vaak wordt gebeld. Enkele jaren geleden besloten we daarom om de samenwerking met DIRECT Klantcontact op te zoeken en daarmee het klantcontact buiten kantoortijden uit te besteden. Op deze manier kunnen we huurders toch te woord staan en hen voorzien van het juiste antwoord of verwachting. Het te woord staan wordt daarbij vaak als belangrijker ervaren dan het direct oplossen van een niet-urgente reparatie.”
“Als er sprake is van een urgente melding zoals een lekkage, dan zet DIRECT Klantcontact de melding direct door naar de betreffende aannemer die het probleem kan oplossen,” vertelt Rico. “Het is voor ons een win-win situatie waarin de bewoner contact heeft en wordt geholpen terwijl onze eigen medewerker alleen in actie komt wanneer dat echt nodig is. We ervaren dat de klantadviseurs van DIRECT Klantcontact goed doorvragen, waardoor zij duidelijk weten welk bedrijf er moet worden gebeld of welk antwoord aan de huurder moet worden gegeven.”
Over deze samenwerking zegt Ko: “In de afgelopen jaren hebben we in samenwerking met DIRECT Klantcontact veel tijd gestoken in het goed inrichten van scripts. En daar hebben huurders nu profijt van. In de afgelopen maanden hebben we twee nieuwe studentencomplexen geopend en door een kleine aanpassing te doen in het script, konden deze nieuwe complexen met minimaal overleg worden meegenomen in de bestaande werkwijze. Ook is het fijn dat onze beheerders ’s ochtends kunnen zien welke meldingen zijn binnengekomen. Op die manier weten we welke meldingen vaak voorkomen, wat er speelt én kunnen we in de gaten houden of technische problemen adequaat worden opgelost door onze onderhoudspartners.”
Onlangs verschenen onze Judith en Deniz Akdag, teammanager bij Eneco, in het vakblad Installatie Totaal. In het interview vertellen ze in detail over de succesvolle samenwerking …
Lees meerOnze ervaringen zijn heel goed en wat fijn is, is dat DIRECT klantcontact naast buiten kantooruren, ook op piekmomenten ons KCC ondersteunt. Dat creëert ruimte en rust …
Lees meerSamen met Direct Klantcontact zorgen we ervoor dat we voor onze huurders 24 uur per dag bereikbaar zijn. Overdag nemen wij …
Lees meer