1. Zorg voor voldoende bezetting

Tijdens Black Friday tot aan Cyber Monday neemt het klantverkeer een enorme vlucht. Slimme ondernemers spelen hierop in door ruim van tevoren hun team te versterken. Dit kan intern, maar ook met hulp van externe partners die getrainde, klantgerichte medewerkers kunnen leveren. Dit zorgt ervoor dat je team optimaal blijft draaien, klanten de aandacht krijgen die ze verdienen en jij als ondernemer rust in de tent houdt. Met een goed voorbereid serviceteam weet je klanten positief te verrassen en hun loyaliteit te winnen, zelfs tijdens de drukste dagen van het jaar.

2. Communiceer proactief en transparant

Heldere communicatie is dé sleutel tot klanttevredenheid in drukke periodes. Door klanten op voorhand te informeren over belangrijke zaken zoals levertijden, acties of eventuele vertragingen, voorkom je veel onnodige vragen. Gebruik hiervoor kanalen als je website, FAQ-pagina’s of sociale media. Transparantie is essentieel; beloof niets wat je niet waar kunt maken. Als er bijvoorbeeld kans is op vertraging, wees hier eerlijk over. Klanten waarderen het wanneer je open bent en samen een oplossing zoekt. Dit vergroot niet alleen hun vertrouwen, maar ook hun loyaliteit.

3. Wees bereikbaar, altijd en overal

Niets is zo frustrerend voor klanten als het gevoel dat ze niet gehoord worden. Onbereikbaarheid kan ertoe leiden dat klanten naar de concurrent stappen – iets wat maar liefst 50% van de consumenten al na één slechte support ervaring doen, volgens het trendrapport van Zendesk. Zorg er daarom voor dat je klanten op alle relevante kanalen – denk aan telefoon, e-mail, sociale media en live-chat – snel te woord staat. Door jezelf in de klant te verplaatsen en beschikbaar te zijn op de plekken waar zij zich bevinden, bied je niet alleen betere service, maar maak je ook een blijvende indruk.

Lees ook: 3 voordelen van omnichannel klantcontact 

Met deze tips creëer je niet alleen een sterke klantenservice-ervaring, maar maak je ook van elke klantinteractie een kans om te schitteren. Black Friday hoeft geen stressvolle periode te zijn – het kan juist een krachtig moment zijn om nieuwe, loyale klanten te winnen.

Jouw trouwe klantenservice partner.

Bij DIRECT Klantcontact staan onze klantadviseurs 24/7 voor je klanten klaar, met de empathie, kennis en hulpvaardigheid die ze van jouw bedrijf mogen verwachten. We zorgen voor optimale bereikbaarheid op ieder kanaal, zodat je klanten snel contact kunnen opnemen. Middels een snufje AI, continue coaching en training en continue optimalisatie streven we naar het leveren van de beste klantenservice voor jouw bedrijf.

Meer weten over jouw mogelijkheden met DIRECT Klantcontact? Neem dan gerust contact met ons op, dan tillen we je klantenservice in een mum van tijd naar een torenhoog niveau!

Maak kennis met onze kennisbank.

Blink uit in klantcontact
26 november 2024

De feestdagen zijn voor veel mensen een magische tijd, maar voor bedrijven groeit de vraag naar producten of diensten enorm. Met een stralende klantenservice kun je niet anders dan pieken. Als cadeautje delen we graag onze beste tips met je!

Lees meer
Blink uit in klantcontact
24 oktober 2024

De herfst brengt niet alleen prachtige kleuren en frisse temperaturen met zich mee, maar ook extra drukte door wateroverlast, lekkages en kapotte verwarmingen, waardoor je storingslijn al snel roodgloeiend staat. Bij DIRECT …

Lees meer
Blink uit in klantcontact
21 augustus 2024

Wil je jouw klantenservice naar een hoger niveau tillen, maar wil je eerst ervaren wat dat precies betekent? Dat begrijpen wij heel goed. Daarom bieden we bij DIRECT Klantcontact een geheel vrijblijvende …

Lees meer
Dubbel uitblinken? Focus volledig op je vak, terwijl wij jouw klantenservice laten stralen.
Ontdek jouw oplossing
Bellen Bel DIRECT