De Recreatie vakbeurs is hét evenement voor een toekomstbestendige recreatiebranche. Met duizenden bezoekers en 340 exposanten was het dit jaar weer een groot spektakel. Of je nu op zoek bent naar nieuwe technologieën of inspiratie op wil doen voor je vakantiepark, hier ben je aan het juiste adres.
Dit jaar stonden wij, als DIRECT klantcontact, drie dagen op de beurs. Ons doel was om in gesprek te gaan met recreatieondernemers en hen te inspireren met 24/7 bereikbaarheid. We merkten dat het uitbesteden van klantcontact nog relatief onbekend was in de sector, maar we hebben daar gelukkig verandering in kunnen brengen. Verder hebben we veel geleerd van de mensen uit de recreatiebranche, waardevolle feedback ontvangen en weer fijne gesprekken gevoerd met onze huidige partners.
Veel recreatieondernemers die we hebben gesproken, regelen hun klantenservice zelf – soms ook buiten kantoortijden. We vroegen hoe het hen beviel om gasten met problemen op spontane momenten of ‘s nachts te helpen. Het blijkt dat het vaak toch wel wat vraagt van hun personeel. En precies daarom staan onze klantadviseurs dag en nacht klaar om vakantieparken te ontzorgen met kwalitatief klantcontact. We leiden onze mensen ook zo op dat ze goed kunnen filteren op problemen, waardoor monteurs alleen worden aangestuurd als dat écht nodig is. Daarnaast benadrukten we dat we in de systemen van vakantiepark kunnen werken, wat bij veel ondernemers als muziek in de oren klonk. Al met al, hebben we waardevolle nieuwe contacten mogen leggen.
Bij DIRECT staat de mens centraal. Zowel gasten, vakantiepark eigenaren als onze eigen mensen moeten blij zijn. Hoe we daarvoor zorgen? Verbinding. Echte verbinding, waarbij we elkaar écht zien en horen. Wij geloven in de kracht van menselijke interactie, zeker bij complexere klantvragen of problemen. Chatbots zijn snel, maar niet altijd de beste oplossing voor elke situatie en zou daarmee nooit het hoofdcommunicatiemiddel moeten zijn. Daarom zetten wij slimme technologie in om ons werk efficiënter te maken. Uiteindelijk houden we daardoor meer tijd over voor gesprekken met gasten aan de telefoon.
Zo zorgen we ervoor dat elke interactie eindigt met een glimlach!
Kortom, het waren drie geweldige dagen vol kennis, inspiratie en plezier. We zijn blij met de nieuwe inzichten die we hebben opgedaan over de recreatiesector. We hebben ondernemers doen laten nadenken over de kansen van kwalitatief klantcontact, ook buiten kantoortijden. Op onze website vind je meer artikelen voor de recreatiesector.
Wil je meer weten over wat wij voor jouw vakantiepark kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op, dan kijken we samen hoe we jouw gasten blij gaan maken!
Stel je voor… Het is zaterdagavond. Een gezin arriveert eindelijk op hun vakantieplek na een lange rit, klaar om van hun welverdiende vrije tijd te genieten. Maar er is één probleem: de sleutel van het vakantiehuis ontbreekt. De paniek en …
Lees meer
Als recreatieondernemer draait alles om het bieden van een zorgeloze, onvergetelijke ervaring voor jouw gasten. Maar technische storingen of onverwachte problemen kunnen zomaar roet in het eten gooien. Hoe fijn is het als jouw …
Lees meerDe zomer zorgt niet alleen voor vreugde, maar af en toe ook voor stress. Je team is vaak onderbezet, terwijl klantvragen juist toenemen. Het uitbesteden van je klantenservice aan contact centers tijdens deze periode is daarom een slimme keuze.
Lees meer