skip to Main Content
Dit Is Hoe DIRECT Klantcontact Werkt Aan Thuiswerken

Dit is hoe DIRECT Klantcontact werkt aan thuiswerken

Leestijd: 2 minuten

Vanaf maandag moesten veel mensen thuiswerken. Dat is het officiële advies geweest van de overheid om de coronacrisis te lijf te gaan. Dat advies hebben we bij DIRECT Klantcontact ook opgevolgd. Bijna het hele contact center werkt inmiddels vanuit huis. Een bijzondere verandering. Maar wel een verandering die nieuwe mogelijkheden biedt. Lees hier hoe DIRECT werk heeft gemaakt van thuiswerken en hoe dit ontvangen wordt bij de collega’s:

ReneevanPutten

Renée vertelt… 

Sinds dinsdag 17 maart werk ik thuis in plaats van op kantoor. Ik probeer hiermee zoveel mogelijk sociaal contact te vermijden en zo mijn verantwoordelijkheid te nemen. Zo minimaliseren we samen het aantal mensen op kantoor, en kunnen die paar mensen die écht op kantoor moeten zijn daar veilig(er) werken.

Tot nu bevalt het thuiswerken erg goed. Ik heb veel contact met mijn collega’s via calls en online meetings. Ik ben in staat mijn werk net zo goed doen als op kantoor, dus ik merk weinig verschil. Ondanks dat we op afstand van elkaar zitten, brengt deze tijd ons allemaal juist dichter bij elkaar. Het groepsgevoel, ook binnen de organisatie, is nog nooit zo groot geweest. En daarom weet ik zeker dat we elkaar erdoorheen gaan helpen!

Renée van Putten, Marketeer

Siem’s ervaring… 

Ik ben 1 december vorig jaar gestart met het vanuit huis werken. Het thuiswerken bevalt mij heel goed. Het is veel rustiger dan werken op een belvloer en maakt daarom een dag veel productiever, er is heel weinig afleiding. Een ander voordeel is dat ik niet meer 4 uur per dag moet reizen, waardoor ik mijn tijd beter kan besteden. DIRECT heeft mij goed ondersteund, toen ik mijn wensen heb voorgelegd zijn wij samen gaan kijken naar de situatie en zijn uiteindelijk alleen maar verder gekomen dan waar we voorheen waren. De service die ik normaal lever is hetzelfde gebleven, misschien zelfs wel nog sneller! Ik ben graag gefocust aan het werk en alleen in een “kantoor” helpt mij.

Siem Hoefnagels, Product Developer

Siem
JudithSapulette

Wat Judith van het thuiswerken vindt…

Als teamleider heb ik graag mensen om mij heen. Ik vind het thuiswerken even wennen, het is niet hetzelfde als op kantoor samen met alle collega’s. Normaal gesproken loopt iemand even naar mijn bureau, maar in plaats daarvan vindt de communicatie nu via een chat plaats.

Gelukkig heb ik de mogelijkheid alle werkzaamheden vanuit huis uit te voeren. Hierdoor ben ik in staat te doen wat ik normaal op kantoor ook kan. Alles werkt goed en is goed geregeld. Ik vind het fijn dat DIRECT vertrouwen in mij heeft en er dus op vertrouwt dat ik mijn werk ook vanuit huis doe.

Ik ben ontzettend trots op het hele team. Het proces is in zo’n korte tijd, zo soepel verlopen, beter dan dit konden we niet wensen. Iedereen heeft een soort knop omgezet en iedereen doet wat hij of zij kan doen.

Judith Sapulette, Teamleider

Back To Top