skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar
Laat Je Klanten Niet Wachten

Laat je klanten niet wachten

Laatste update op 25 augustus 2020 om 11:43 am
Leestijd: 2 minuten

Wist je dat een lange wachttijd de grootste frustratie is van klanten als het aankomt op klantenservice? Uiteraard wil je voorkomen dat jouw klant overstapt naar de concurrent omdat hij ontevreden is over jouw service. Het zoeken van nieuwe klanten kost jouw bedrijf meer tijd en geld, dan het behouden van jouw huidige klanten. Reden dus om jouw telefonische klantenservice eens onder de loep te nemen!

Sta jij je klanten direct te woord? Super! Echter wordt jouw klant hier niet in het bijzonder blij als hij snel te woord wordt gestaan, dit is namelijk wat hij van een organisatie verwacht en ‘normaal’ vindt. (Té) lang wachten is wel een echte dealbreker voor klanten. Uit onderzoek is gebleken dat ruim 15% van de bellers na 40 seconden ophangt bij geen gehoor. Tweederde van de ondervraagde geeft aan niet langer dan twee minuten te willen wachten en 13% geeft zelfs aan helemaal geen wachttijd te accepteren. Veel bedrijven zijn zich er niet van bewust hoe lang zij hun klanten laten wachten. Vaak schatten zij de wachttijd een stuk lager in dan deze in werkelijkheid is.

Test zelf hoe het met jouw wachttijd gesteld is. Probeer eens op verschillende dagen en tijdstippen te bellen met jouw organisatie. Vind je dat je snel genoeg te woord wordt gestaan? Je kan ook collega’s of vrienden vragen om hetzelfde te doen en deze bevindingen naast elkaar te leggen en hier een conclusie uit te trekken.

Zijn jouw wachttijden te lang, maar heb je zelf niet de tijd of de middelen om dit op te lossen? Schakel DIRECT Klantcontact in. Onze gemiddelde wachttijd in 2018 is minder dan 20 seconden. Jij kunt zelf bepalen of je de gehele klantenservice wilt uitbesteden of dat we bijspringen bij pieken, zodat jouw klant áltijd snel en professioneel te woord wordt gestaan. Dit kan zelfs 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Back To Top