skip to Main Content

E-commerce
webshops

Is jouw klantenservice open wanneer je klanten online zijn?

E-commerce
webshops

Is jouw klantenservice open wanneer je klanten online zijn?

Je stopt je ziel en zaligheid in jouw webshop: een online winkel waarin je naar eigen inzicht de nieuwste, bijzonderste of beste producten van jouw branche verkoopt. En daar gaat heel wat tijd in zitten. Je moet bij leveranciers inkopen, je website onderhouden, de marketing verzorgen, bestellingen afhandelen… En dan is er nog het contact met je klanten.

Klantcontact kan in de e-commerce nogal een uitdaging zijn. Want in tegenstelling tot fysieke winkels, verwachten klanten hele andere dingen van jouw klantenservice. Belangrijk dat je tegemoetkomt aan deze wensen; je ziet de bezoekers van jouw online shop immers niet in het echt. Elke bezoeker met een twijfel, probleem of vraag, kan je makkelijk kwijtraken.

Laagdrempelig
klantcontact

Misschien sturen jouw klanten liever een appje, mailtje of chatbericht, dan dat ze bellen met een vraag. Een flexibele, laagdrempelige klantenservice is daarom geen overbodige luxe. Niet alleen om potentiële klanten over de streep te trekken, maar ook om bestaande klanten die steengoede service te verlenen.

Ook buiten werktijden bereikbaar

De e-commerce kent geen winkeltijden; je webwinkel is non-stop open. Het is dus niet meer dan logisch dat jouw klantenservice ook in de avond en in weekenden open is. Met DIRECT zorg je voor ruime openingstijden.

Een flexibele, goed bereikbare klantenservice:

  • geeft je webshop een betrouwbaar imago
  • haalt twijfels weg en lost problemen op
  • draagt bij aan een goed gevoel
  • creëert een gunfactor
  • zorgt voor meer omzet

Met DIRECT blink je uit in klantcontact!

Dit zijn onze diensten

Telefoon 24/7

Als webshop vindt jouw klant je natuurlijk online. Maar dat betekent niet dat je bezoekers geen behoefte hebben aan écht contact.  Er zullen altijd (potentiële) klanten zijn die hun vraag liever telefonisch stellen. En daar helpen wij bij. DIRECT neemt jouw telefoon op wanneer het jou uitkomt, desgewenst 24/7, 365 dagen per jaar.

E-mailMakkelijk

In elke winkel stellen klanten vragen. En in een webshop is dat niet anders. Omdat klanten hun aankoopbevestiging via de mail ontvangen, is een mailtje terug zo verzonden. Bijvoorbeeld over een betaling, de levertijd, verkeerde adresgegevens. Of over een retour, de garantie of een klacht. Hoewel je klant niet metéén een antwoord verwacht, willen ze die wel binnen een acceptabele tijd. Onze klantenservice-experts beantwoorden de veelvoorkomende vragen in jouw shop, en sturen e-mails naar je door wanneer ze die niet kunnen opvolgen.

Live chat Altijd online

Een klant heeft het product al in zijn winkelmandje gelegd, maar twijfelt nog tijdens dit aankoopproces. Bijvoorbeeld over de kleur, de maat, de levertijd, of een kortingsactie. Simpele vragen om een beetje hulp, die je door een snelle reactie op het moment suprême kan bieden. Laat je de live chat over aan DIRECT, dan kost het beheren van de live chat je zelf geen energie. Onze klantenservice-experts zijn constant voor je online, en staan klaar voor elke klant.

Whatsapp Laagdrempelig

We appen allemaal elke dag. Je klanten ook! Hoe makkelijk is het als ze jouw webshop ook gewoon een appje kunnen sturen? Met het laagdrempelige contact via whatsapp bied je niet alleen extra service, ook bouw je een duurzame relatie met je klanten op. Whatsapp geeft hen een gezicht. Zo leer je je doelgroep beter kennen.

Social media Webcare

Op social media liken en sharen jouw klanten wat af. En ze stellen vragen. Met een actieve webcare kan je die snel beantwoorden. Maar er kan op social media ook zomaar een negatieve post opduiken. Als je hier niet op reageert, kan zo’n post zijn eigen leven gaan leiden. De klantenservice-experts van DIRECT monitoren de online activiteiten en reageren gevat. Zo raakt jouw imago niet beschadigd. Hiernaast zorgt zo’n actieve webcare voor meer online zichtbaarheid – een fijne bijkomstigheid!

Uitbesteden aan
DIRECT

Jouw klant merkt er niets van dat je de klantenservice uitbesteedt aan DIRECT: voor hen is het alsof ze een medewerker van jouw webshop spreken.

Onze klantenservice-experts

  • helpen namens jouw bedrijfsnaam
  • spreken in jouw tone of voice
  • handelen volgens jouw instructie

Bespaart je
tijd en geld

Om ons in te schakelen, kies je een abonnement dat bij je past: je betaalt een vast bedrag per maand, per klantcontactkanaal. Je betaalt dus nooit te veel. En het abonnement kan je stoppen wanneer je wilt, wij zijn net zo flexibel als jij.

Met DIRECT achter de hand, hoef je geen eigen medewerkers op de klantenservice te zetten. Ook hoef je zelf geen tijd en energie meer te stoppen in het klantcontact; jouw tijd kan je nuttig besteden aan de nieuwe trends op marketinggebied, of het zoeken naar nog meer mooie items om te verkopen in je shop!

Ontdek DIRECT: probeer twee weken gratis

Stel je voor dat…

  • …je beter bereikbaar bent dan je concurrenten?
  • …jouw klanten je online shop kunnen appen?
  • …je klanten kan verrassen met een snelle e-mail terug?
  • …je klanten via live chat kan bijstaan, wanneer ze twijfelen tijdens het aankoopproces?
  • …je met webcare de controle hebt over wat er over jouw webshop wordt gezegd op social media

Meer informatie?
contact

Back To Top