skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
"DIRECT Klantcontact is het verlengstuk van onze eigen binnendienst en sluit naadloos aan op onze processen."

Mike Louis, Zehnder Group Nederland

Mike louis

“DIRECT Klantcontact is voor Zehnder een verlengstuk van de servicedienst. Samen verzorgen we de beste service voor onze klanten. Als er een probleem is, zit we met elkaar aan tafel om het op te lossen. Ook de goede dingen delen we met elkaar. Zo blijven we streven naar perfectie en efficiëntie.

“Always the best climate” – daar staat Zehnder voor. We houden ons bezig met een gezond binnenklimaat door middel van ventilatie- en verwarmingsoplossingen. Sinds begin 2018 ondersteunt DIRECT Klantcontact ons bij het beantwoorden van vragen van monteurs en installateurs.”

DIRECT Klantcontact werkt voor meerdere grote installateurs in Nederland

“Wij deden eerst alles zelf en het aantal telefoontjes konden we in eerste instantie prima aan. Maar op een gegeven moment kregen we te maken met piekmomenten, waardoor klanten in de wacht kwamen te staan. Dat is niet wenselijk, want het kan zomaar een monteur of installateur zijn die ergens op het dak staat. Die willen wij direct helpen. Om wachttijden te voorkomen hebben we besloten een partij te zoeken die een deel van de binnenkomende lijnen op kan vangen. Hiermee optimaliseren we onze service.

We hebben met name gekeken naar het technische kennisniveau van de medewerkers. Al snel zijn we bij DIRECT Klantcontact uitgekomen. DIRECT Klantcontact werkt bijvoorbeeld met één van de grotere installateurs van Nederland. Met deze ervaring beschikken ze dus over de benodigde technische basiskennis. Dat wekte meteen vertrouwen.”

Onze eigen servicedesk én DIRECT Klantcontact werken met dezelfde kennisbank

Zehnder Group Nederland streeft ernaar te excelleren in kennis en service voor haar klanten. Het verlenen van de eerstelijns service is grotendeels belegd bij DIRECT Klantcontact. DIRECT Klantcontact vormt daardoor een verlengstuk van onze eigen binnendienst.

Hoe dat precies in z’n werk gaat? Zowel onze eigen servicedesk als DIRECT Klantcontact werken met dezelfde kennisbank. Als je in het systeem zit kun je vrijwel elke vraag beantwoorden en elk probleem oplossen. We hebben samen een beslisboom opgezet, welke we continu verbeteren. Hierdoor kunnen binnenkomende telefoontjes steeds sneller afgehandeld worden. Dit scheelt in de gesprekstijd en daarmee ook in de kosten.”

Het kennisniveau op peil houden

“Op dit moment zijn we bezig met de ontwikkeling van een eigen e-learning omgeving. Deze maakt het mogelijk om collega’s van DIRECT Klantcontact naast de fysieke trainingen ook online te trainen. Bovendien kunnen we zo regelmatig toetsen of het kennisniveau op peil is. De e-learning is erop gericht DIRECT Klantcontact en Zehnder nóg dichter bij elkaar te brengen, zodat we kunnen excelleren in kennis en service.

DIRECT Klantcontact is voor Zehnder een verlengstuk van de servicedienst. Samen verzorgen we de beste service voor onze klanten. Als er een probleem is, zit we met elkaar aan tafel om het op te lossen. Ook de goede dingen delen we met elkaar. Zo blijven we streven naar perfectie en efficiëntie.”

Bekijk hier andere klantverhalen

Op zoek naar een partner in klantcontact? Neem contact op.

Laat je gegevens achter en één van onze consultants neemt op werkdagen binnen 24 uur contact met je op.

  • Flexibel op- en afschalen
  • In no time 24/7 bereikbaar
  • >60% van de meldingen direct afgehandeld
  • Een vast professioneel team met korte lijnen

Kom je er niet uit? Wij helpen graag verder.

Direct antwoord

Binnen 24 uur antwoord

Binnen 1 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Binnen 5 min. antwoord

Zehnder Logo
Back To Top