skip to Main Content

Een dag in het leven van
Marieke

Terug naar Werken Bij DIRECT

Een dag in het leven van
Marieke

‘Je ontwikkelt hier veel skills’

Marieke van der Eerden, Senior agent

Marieke van der Eerden heeft een deeltijdbaan in de kinderopvang. In haar zoektocht naar een tweede job om zodoende aan een volle werkweek te komen, stuitte ze op een advertentie van DIRECT Klantcontact waarin agents voor het klantcontactcentrum gevraagd werden. Ze trok de stoute schoenen aan, solliciteerde en werd aangenomen. Vijf maanden later is ze van agent al doorgegroeid naar senior agent en heeft ze het iedere dag opnieuw reuze naar haar zin.

Marieke “Als je net bij DIRECT Klantcontact begint, neem je alleen de zogenaamde basislijnen op. In die relatief eenvoudige gesprekken zit weinig uitdaging, maar je steekt er ondertussen wel een boel van op. In combinatie met coaching door je leidinggevende groei je daardoor verder in de materie en mag je steeds meer lijnen aannemen, ook de meer ingewikkelde gesprekken. Ik heb hard gewerkt om zo snel mogelijk senior te worden en ben er best wel trots op dat dit me binnen een half jaar gelukt is.”

Ik voel me een expert

Resultaat is dat ik nu de hele dag de meest uiteenlopende lijnen door elkaar binnenkrijg. Dat maakt het werk lekker afwisselend en steeds uitdagender. Tijdens gesprekken met de klanten van onze opdrachtgevers voel ik me steeds meer een echte expert. Of het nu om een foutje in een factuur gaat, of om een storing in een bepaald systeem; door je ervaring heb je op een geven ogenblik voor vrijwel ieder probleem de juiste een oplossing in huis. Je helpt mensen en dat is echt tof. Als bijvoorbeeld iemand door een kapotte ketel zonder warm water zit en jij zorgt ervoor dat er snel een monteur op de stoep staat, zorgt dat voor veel voldoening.”

Dit staat beter op je CV

Toen ze op zoek ging naar een tweede baan, keek Marieke ook naar andere werkzaamheden, onder andere in de schoonmaak, maar ze is blij dat ze uiteindelijk bij DIRECT Klantcontact belandde: “Dit staat toch beter op je CV dan schoonmaakwerk. Bovendien ontwikkel je hier veel skills die je later nog prima van pas kunnen komen. Als ik in de toekomst bijvoorbeeld op een functie solliciteer waarbij klantvriendelijkheid en klantgerichtheid belangrijk zijn, kunnen ze bij wijze van spreken al niet meer om mij heen. Ook dankzij de e-learning programma’s en de maandelijkse gesprekken waarin je gecoacht wordt op onder andere de gesprekskwaliteit, effectiviteit en passie, doe je hier een boel waardevolle kennis op.”

Fijne werkomstandigheden

Omdat DIRECT Klantcontact is 365 dagen per jaar 24/7 in bedrijf is, kunnen de uren voor de medewerkers bijzonder flexibel ingevuld worden. Marieke: “Bij mijn andere werk heb ik vaste diensten; hier worden mijn uren in goed overleg met mijn leidinggevende verspreid over doordeweekse dagdelen, avonden en weekenden. Lekker handig dus. Een ander groot voordeel is het fijne en lekker informele werkklimaat. Natuurlijk draait alles op de eerste plaats om kwaliteit en effectiviteit, maar daarnaast is er genoeg ruimte voor gezellig contact met je collega’s. Tijdens je pauzes kun je beneden in de bedrijfskantine even lekker bankhangen, tv kijken of een spelletje doen op je telefoon. Bovendien kun je er voor het luttele bedrag van één euro werkelijk heerlijk lunchen. Verse salades, huisgemaakte soepen en af en toe een guilty pleasure in de vorm van een lekkere snack. Wat wil een mens nog meer?!”

Ontdek ook de verhalen van andere collega's

Nieuwsgierig geworden naar andere functies binnen onze organisatie? Lees dan ook de verhalen van andere collega’s.

Back To Top